טורניר ווימבלדון נמשך היום (חמישי) עם הסיבוב השני, כשבמוקד היה שיאן הזכיות בטורנירי גראנד סלאם והמדורג שני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שעלה בקושי רב לשלב הבא. הסרבי הזדקק לארבע מערכות מול ג'ייקוב פירנלי (277 בעולם) אך בסופו של דבר גבר עליו 3:6, 4:6, 7:5, 5:7.
זה הלך קשה מהפתיחה לסרבי, אך בכל זאת היה נראה כי הוא מסתדר כשניצח בשתי המערכות הראשונות. עם זאת, פירנלי הבריטי, שנישא על גבי התמיכה של הקהל המקומי, הראה ניצוצות וניצח במערכה השלישית. פירנלי בן ה-21 הקשה על 'נולה' גם במערכה השלישית ושמר על הגשותיו, אך במשחקון ה-11 סוף-סוף הצליח ג'וקוביץ' להשיג שבירה שבעקבותיה הגיעה ניצחון במשחקון המכריע - שהעלה אותו לסיבוב השלישי.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
התקשה בדרך לסיבוב השלישי. נובאק ג'וקוביץ'
(AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
כזכור, לפני חודש ג'וקוביץ' נאלץ לפרוש מרולאן גארוס, רגע לפני רבע הגמר בעקבות פציעה בברך. הפציעה הזו העלתה ספקות לגבי השתתפותו בווימבלדון וגם בטורניר האולימפי בפריז. בסופו של דבר, כאמור ג'וקוביץ' עלה לשחק בווימבלדון, אך ההופעה שלו היום שוב מעלה ספקות לגבי כושרו.

שוויונטק עלתה, ציציפאס הודח

המדורגת מספר 1 בעולם, איגה שוויונטק, הודחה בשנה שעברה ברבע גמר ווימבלדון, והשנה היא מקווה להגיע רחוק יותר. הערב היא אומנם לא ליקקה דבש אך עלתה לסיבוב השלישי לאחר שניצחה 4:6, 3:6 את פטרה מרטיץ' הקרואטית (85 בעולם).
גם האלופת משנת 2022, ילנה ריבאקינה (4 בעולם) עשתה את שלה ועלתה לסיבוב השלישי למרות שהתקשתה. הקזחית הפסידה במפתיע במערכה השנייה מול לורה זיגמונד הגרמנייה (72 בעולם) אך בסופו של דבר ניצחה 3:6, 6:3, 3:6 ועלתה לסיבוב השלישי.
אלכסנדר זברב (4 בעולם), הפיינליסט מרולאן גארוס, עלה בקלילות אחרי שניצח 2:6, 1:6, 4:6 מרקוס גירון האמריקאי (46 בעולם). הגרמני הראה עליונות ברורה בשתי המערכות הראשונות, בעוד בשלישית היה צריך להזיע מעט יותר - מה שלא מנע ממנו להמשיך לסיבוב השלישי.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הצרפתי ארתור פילס עם הטניסאי ההונגרי הוברט הורקאץ'
הטניסאי הצרפתי ארתור פילס עם הטניסאי ההונגרי הוברט הורקאץ'
רגע יפה של ספורטיביות. ארתור פילס עם הוברט הורקאץ'
(Mike Hewitt/Getty Images)
מי שסיים את דרכו בטורניר בשלב מוקדם ובאופן מפתיע למדי הוא סטפנוס ציציפאס (11 בעולם), שהפסיד 7:6 (6), 7:6 (10), 3:6, 6:3 לאמיל רוסבורי הפיני (84 בעולם). בתום שתי מערכות מתישות שהסתיימו בשובר שוויון היווני מצא את עצמו בפיגור 2:0 במערכות, ולא הצליח להשלים קאמבק אחרי שניצח במערכה השלישית - והוא ממשיך לנחול אכזבות בווימבלדון, שם הישג השיא שלו הוא הגעה עד הסיבוב הרביעי.
גם הוברט הורקאץ' ההונגרי (7 בעולם) סיים את דרכו לאחר שנפצע במהלך המפגש עם ארתור פילס (34 בעולם) ונאלץ לפרוש. זה קרה במהלך שובר השוויון של המערכה הרביעית (6:7 (2), 4:6, 6:2 לפילס עד אותו רגע). הורקאץ' נפל לכר הדשא בעקבות הפציעה ופילס רץ לעברו על מנת לבדוק מה שלומו ועזר לו לקום.
גם ג'סיקה פגולה (5 בעולם) סיימה את דרכה באופן מפתיע ומוקדם מהצפוי. האמריקאית נוצחה 6:4, 6:7 (6), 1:6 בידי וואנג שיניו הסינית (42 בעולם) - שעלתה לסיבוב השלישי. לעומת זאת, אונס ג'אבור (10) בעולם התמודדה היטב עם הלחץ ועלתה לשלב הבא לאחר ניצחון 1:6, 5:7 על רובין מונטגומרי האמריקאית (161 בעולם).
מטריד: אוהד חוטף מכות מסדרנים בזמן היורו
(ONE)