שלבי ההכרעה באליפות ארה"ב הפתוחה כבר בפתח, והלילה (בין ראשון לשני) נרשמה הפתעה גדולה בשלב שמינית הגמר, כאשר האלופה והמדורגת מספר 1 בעולם איגה שוויונטק הודחה. הפולניה, שלא שמטה מערכה עד לשלב זה לאורך הטורניר הפסידה 3:6, 6:3, 6:1 ליילנה אוסטפנקו (21 בעולם) ותראה את המשך הטורניר מהבית. בגברים, נובאק ג'וקוביץ' השלים את העבודה ועלה לרבע הגמר.
זה התחיל דווקא טוב מאוד מבחינת שוויונטק, שאומנם נשברה על ידי יריבתה בפתיחת המערכה הראשונה, אך ענתה עם שתי שבירות משלה בדרך לניצחון 3:6. עם זאת, במערכה השנייה, אוסטפנקו הלכה והשתפרה והשתלטה על העניינים בדרך לניצחון 3:6 משלה. המערכה השלישית הייתה מפגן דומיננטיות של הטניסאית מלטביה, ששברה ארבע פעמים את הראשונה בעולם בדרך לניצחון גדול ולכרטיס לרבע הגמר - שם תפגוש את קורי (קוקו) גוף.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולניה איגה שוויונטק
הטניסאית הפולניה איגה שוויונטק
האלופה בחוץ. איגה שוויונטק
(Elsa/AFP)
נובאק ג'וקוביץ', שהיה על סף הדחה בשלב הקודם, כשפיגר 2:0 במערכות וניצח רק לאחר קאמבק גדול, עשה זאת הפעם בצורה הרבה יותר חלקה, כשגבר 2:6, 5:7, 4:6 על בורנה גוג'ו (105 בעולם). בשלב הבא מצפה לסרבי התמודדות קשה הרבה יותר, כשיתמודד מול טיילור פריץ האמריקאי, המדורג תשיעי בעולם.
ג'וקוביץ' פתח את המערכה הראשונה עם שבירה במשחקון הראשון, והוסיף עוד אחת בחמישי בדרך ל-2:6 קליל. המערכה השנייה הלכה הרבה יותר קשה מבחינת שיאן הזכיות בכל הזמנים בטורנירי הגראנד סלאם, ולאחר שני משחקונים הוא מצא את עצמו בפיגור 2:0 בעקבות שבירה מצדו של גוג'ו. נולה התעשת מהר ושבר בחזרה, אך לא הצליח לעשות זאת שוב עד המשחקון ה-11, בשביל להשלים 5:7 קשה.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
עלה לרבע הגמר. נובאק ג'וקוביץ'
(Elsa/AFP)
גם במערכה השלישית ג'וקוביץ' לא ליקק דבש, אך הצליח לנצל שבירה במשחקון השביעי, בו הפגין דומיננטיות, וסגר עניין בדרך לרבע הגמר, שם כאמור יחכה לו טיילור פריץ.
פריץ, שיקווה להדהים בשלב הבא את נולה, שבמהלך הטורניר הבטיח את עלייתו למקום הראשון בדירוג העולמי, ניצח הלילה 6:7 (2), 4:6, 4:6 את דומיניק סטריקר השווייצרי במשחק שנמשך שעתיים ושש דקות.