זהו זה: תמה לה תקופה יפה ונוצצת של 24 שנות קריירה מופלאות, בהן כיכב זלאטן איברהימוביץ' על הבמה הגדולה ביותר של הכדורגל, כאשר פרש רשמית בגיל 41. האמת? יש שיאמרו שהוא לא מספיק ראוי להיזכר יחד עם הגדולים בתולדות המשחק, אך לזלאטן היה יתרון אחד ברור לפחות על רובם - הוא תמיד גילם את תפקיד עצמו ומעולם לא ניסה לחקות אף אחד. הוא הביא איתו לכל מגרש בכל קבוצה בה שיחק את האותנטיות הזלאטנית שלו, ואף על פי שהגזים ולעתים הגזים מאוד בראיונות בהם הציג עצמו כאלוהים, והייתה נודפת מפיו רוח השחצנות, תמיד נותר הענק השבדי חביב על אינספור מאוהדי הכדורגל בכל מקום בגלובוס.
זלאטן גדל במאלמו, פרץ באיאקס, ואת הקריירה ארוכת השנים שלו עשה לרוב באיטליה. במדי יובנטוס הוא היה להבטחה גדולה, ואי שם ב-2006, הרבה בזכות פרשת הקאלצ'ופולי הידועה לשמצה, מצא עצמו השבדי עובר ליריבה השנואה של יובה, אינטר מילאנו. אצל הנראזורי הגיע זלאטן לשיא. דווקא בתקופה בה היה שותף לשליטה האבסולוטית של אינטר בשנים 2006-2009 וקטף עימה שלוש אליפויות ברציפות, הגיעה התפנית ששיחקה לרעתו של זלאטן בכל הקשור לזכייה בליגת האלופות. השבדי עבר לברצלונה תמורת טרייד שכלל בזמנו את סמואל אטו, ובאותה שנה האיטלקים היו אלו שהניפו את הגביע עם האוזניים הגדולות, והדיחו בחצי הגמר דווקא את בארסה וזלאטן המאוכזב. עונה אחרי שלא הצליח להסתגל למדי הבלאוגרנה והחליט לעזוב בעיקר בגלל חילוקי דעות עם פפ גווארדיולה, הייתה זו בארסה שקטפה את התואר היוקרתי.

1 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
(צילום: Alessandro Sabattini/Getty Images)

לבסוף, למרות שלא צלח במשימה להביא את הגביע החשוב במהלך הקריירה, זלאטן הצליח לזכות במפעל המשני בחשיבותו, הליגה האירופית עם מנצ'סטר יונייטד ב-2017. את שלהי הקריירה העביר זלאטן במדי אהובתו הנצחית מארץ המגף, מילאן, אליה חזר לקדנציה שנייה ועמה זכה בין היתר באליפות מרגשת אשתקד, סה"כ השנייה שלו במועדון מאז 2011. מעבר לתארים,
"איברה" כמו שמכנים אותו, היה מכונת שערים וירטואוזיים מהלכת. שער מדהים שכבש בבעיטת פצצה לחיבורי הרשת של אנדרלכט בליגת האלופות כאשר שיחק בפריז סן ז'רמן היה רק הסיפתח לקליפ השערים היוצא מן הכלל של השבדי, שזכור בעיקר בשער שכבש במדי הנבחרת ביורו 2012 מול צרפת שהפך לרגע אייקוני, ובמשחק ידידות אחד בלתי נשכח מול אנגליה עם אותה מספרת מטורפת ממרחק אדיר.
אם לומר את האמת, יהיו שיגידו ובצדק שפחות התחברו לאישיות יוצאת הדופן של זלאטן בעיקר בגלל הציטוטים שסיפק בכל פעם מחדש, אך דבר אחד בטוח - הכדורגל בלעדיו לעולם לא יהיה אותו דבר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.