שערורייה במשלחת האמריקאית לאולימפיאדת טוקיו. הסייף אלן האדג'יץ' לא מתגורר עם יתר הספורטאים בכפר האולימפי, אלא מחוצה לו. זאת, בשל תלונות על תקיפה מינית שהוגשו נגדו.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
האדג'יץ' (29) הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים במאי האחרון, ולאחר מכן הגישו נגדו שלוש נשים תלונות על מעשים בלתי הולמים אותם ביצע לטענתן בין 2013 ל-2015. הספורטאי, אשר היה מושעה בשל מעשיו מאוניברסיטת קולומביה בשנים 2013 ו-2014, הכחיש שביצע את אותם מעשים.
2 צפייה בגלריה
סיף
סיף
האדג'יץ' הגיש ערעור וזכה בו
(צילום: AP)
בשל הטענות שהוגשו לאחרונה החליט המרכז לבטיחות בספורט האמריקאי להשעות את האדג'יץ' ב-2 ביוני. הוא הגיש ערעור על ההחלטה וזכה: ב-29 ביוני החליט בורר להחזיר לו את הזכאות להתחרות באולימפיאדה.
למרות זאת, איגוד הסייף האמריקאי החליט לא לאפשר להאדג'יץ' לטוס ליפן עם יתר חברי המשלחת ולהתגורר איתם בכפר האולימפי. החלטת האיגוד התקבלה על מנת למזער נזקים ולמנוע הסחות דעת בקרב הספורטאים האמריקאים.
2 צפייה בגלריה
איש ביטחון נושא שלט בכפר האולימפי
איש ביטחון נושא שלט בכפר האולימפי
הכפר האולימפי בטוקיו
(צילום: getty images)
האדג'יץ' כינה את ההגבלות שהוטלו עליו "שרירותיות ומיותרות" והגיש תלונה לוועד האולימפי והפראלימפי הבינלאומי. התלונה שהגיש לא עזרה לו על מנת לבטל את ההגבלות, מכיוון שהוחלט לאפשר לו רק לעבור לבית מלון קרוב יותר במרחק 30 דקות נסיעה מהכפר האולימפי.
אתר החדשות "באזפיד" דיווח שחבריו של האדג'יץ' לנבחרת הסייף סבורים כי אין זה ראוי שהוא יהווה חלק מהמשלחת. גורם במשלחת צוטט: "זה מעצבן אותנו שנאלצנו להתמודד איתו בכלל". תחרויות הסייף יחלו ביום ראשון והאדג'יץ' בכל מקרה ישתתף בהן רק אם אחד הסייפים האחרים ייעדר בשל פציעה או מחלה.