1. ג'ורג'ה יובאנוביץ' וסטיפה פריצה זה צמד חלוצים שביום טוב הם גרסת ליגת העל של דווייט יורק ואנדי קול ממנצ'סטר יונייטד האגדית. תאומי הבלקן הם שידוך משמיים ואחראים על החזרה של מכבי ת"א למאבק האליפות. אף אחד לא חשב שמלאדן קרסטאיץ' יחזיר את מערך שני חלוצי התשע מהניינטיז לאופנה, אבל הסרבי הפתיע בגדול. אם ההגנות של הפלייאוף העליון ימצאו דרך לעצור אותם, זה יהיה סוף הקאמבק של הצהובים. אבל מה שצריך להדאיג יותר את מכבי ת"א הוא ההגנה שלה – רק שש פעמים היא שמרה על רשת נקייה בעונה הסדירה. לפעמים אפילו יתרון של שני שערים נראה שביר. התקפה של אליפות, הגנה מהתחתית.
2. עם כל הכבוד להתעוררות של מכבי ת"א והפועל באר-שבע, האליפות תלויה קודם כל במכבי חיפה – ובעומר אצילי. כשהוא דועך, חיפה דועכת. כשהוא פורח, האלופה דורסת. האליפות השנייה ברציפות תלויה בכשירות של אצילי ובניסיון של ברק בכר. המאמן הזה כבר יודע איך לוקחים אליפות, קרסטאיץ' וברדה פחות. לחיפה יש פנצ'רים כמעט בכל משחק לאחרונה, ובפלייאוף כבר אין לזה מקום, כי היא תפגוש קבוצות פחות נאיביות מבית"ר ירושלים של העונה. זה זמן לשחק כדורגל של אלופה, והיא היחידה ששיחקה כך העונה לאורך זמן. התואר השני ברציפות נמצא בידיים של חיפה, אך ההיסטוריה כאן כדי להזכיר שהירוקים כבר שמטו אליפויות בסיטואציות כאלה. כדי שזה לא יקרה שוב, צריך למנוע את הפנצ'רים הקטנים והמעצבנים האלה, כמו התיקו מול נוף הגליל.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ' ואצילי
יובאנוביץ' ואצילי
יובאנוביץ' ואצילי. יכריעו את הפלייאוף
(צילום: עוז מועלם)
3. בבאר שבע מספרים שכיף יותר לבוא לטוטו-טרנר אחרי פיטוריו של רוני לוי. שחקני ההתקפה גילו שהרבה יותר קל לכבוש כששאר הקבוצה יותר משוחררת, ולאוהדים ירדה אבן מהלב. אליניב ברדה היה בירח הדבש של האימון, אבל עכשיו הוא הסתיים כי הגיע הפלייאוף. רמזי ספורי וניקיטה רוקאביצה התעוררו בדיוק בזמן, מיגל ויטור ממשיך להיות סלע בהגנה, ועם הסמל הגדול עם הקווים יש הרגשה שהכל יכול לקרות. אחרי הכל, זה הוא שהחזיר את האליפות לנגב אחרי 40 שנה.
אם ברדה ייקח אליפות גם כמאמן, יצטרכו לבנות שני פסלים שלו מחוץ לאצטדיון (אחד חייבים בכל מקרה), וזה יהיה כמעט בוודאות הסיפור הכי גדול של העשור הנוכחי בכדורגל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. עוד פרק באגדה
(צילום: עוז מועלם)
4. הפועל תל אביב נראית לא משהו כבר תקופה, ולמרות זאת הצליחה להגיע לפלייאוף העליון. אסור למועדון כזה להסתפק רק בעלייה. יש לאדומים הזדמנות נדירה להראות שהם יכולים להיות פקטור במאבקי צמרת, כי המאזן שלהם מול שלוש הגדולות העונה ממש לא מחמיא. מעבר למטרה הברורה של לנצח סוף-סוף בדרבי, יש צורך גם להזכיר שהפועל ת"א היא לא עוד קבוצה שהשתחלה לפלייאוף העליון.
5. בני סכנין בפלייאוף העליון זורק אותנו היישר לעונת 2015/16, אז הקבוצה מהמגזר מיררה למכבי ת"א את החיים והצליחה להשפיע על מאבק האליפות. גם הפעם סכנין היא חידה, וכל קבוצה צריכה לחשוש ממנה. המשימה של סכנין היא שאף אחד לא ירצה להגיע לדוחא כשהוא עם הגב לקיר, ולחזור להיות הסיוט הכי גדול של הקבוצות שרצות לאליפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א. צריכים להוכיח
(צילום: עוז מועלם)
6. בני לם הוא כבר מאמן העונה, אבל הוא צריך לשמור על התואר הזה. בשביל שלם יזכה בתואר שמגיע לו, נתניה תצטרך להמשיך במומנטום הנוכחי. השחקן הכי מעניין הוא כמובן פטריק טומאסי, שהספיק בארבע הופעות לכבוש פעמיים. נתניה רוצה אירופה. היא בהחלט יכולה לסיים במקום הרביעי שבסבירות גבוהה מאוד יהיה שווה מקום במוקדמות הליגה האיזורית (אלא אם הפועל חיפה תדהים ותזכה בגביע המדינה). לסיים עונה כזאת משוגעת עם כרטיס לאירופה תוך הצגת כדורגל מרשים? זה בטוח ייתן לבני לם את התואר המוצדק.
פורסם לראשונה: 16:40, 17.03.22