לאורך השנים התרגלנו לראות תצוגות מפתיעות של מועדוני כדורגל אלמוניים ברחבי אירופה. לשם כך, ריכזנו את כל הקבוצות שהשתתפו אי פעם בליגת האלופות פעם אחת בלבד, והשאירו רבבות אוהדים וחובבי כדורגל עם פה פעור וללא מילים, הרשימה לפניכם לפי סדר כרונולוגי:
ברונדבי 1:2 באיירן מינכן, 1998/99 - המחזור הראשון לעונת 98/99 בליגת האלופות יצא לדרך כשבאיירן הנפלאה תחת הדרכתו של אוטמר היצפלד, שהגיע מהיריבה המרה דורטמונד אחרי שזכה עמה בגביע עם האוזניים הגדולות, יצאה לדנמרק. מרקוס באבל העלה את הבווארים ליתרון בדקה ה-76, אך לאחר 11 דקות בלבד חברו לקבוצה תומאס הלמר כבש שער עצמי שהשווה את התוצאה. שתי דקות לאחר מכן התרחש הבלתי יאומן: אלן ראבן כבש את השני של המארחת והדנים חגגו ניצחון אדיר על באיירן הגדולה, שכזכור הגיעה באותה עונה לגמר המפורסם מול יונייטד.

1 צפייה בגלריה
שריף טיראספול חוגגת את הניצחון על ריאל מדריד
שריף טיראספול חוגגת את הניצחון על ריאל מדריד
שריף טירספול חוגגת את הניצחון על ריאל מדריד
(צילום: רויטרס)

פורטו 3:2 ארטמדיה ברטיסלבה, 2005/06 - הסלובקים הצנועים, שהעפילו לליגת האלופות לאחר שהדיחו את פרטיזן בלגרד, פגשו את פורטו באצטדיון הדרגאו. הדרקונים, שזכו שנתיים לפני כן במפעל, היו בטוחים שמדובר בטיול קליל, במיוחד לאור העובדה שהובילו במחצית הראשונה 1:2 משערים של לוצ'ו גונזאלס ודייגו. במחצית השנייה, 38 אלף האוהדים שמילאו את היציעים צפו בסלובקים כובשים פעמיים תוך 20 דקות והופכים את הקערה על פיה באופן בלתי רגיל. ארטמדיה הקטנה מחוללת סנסציית ענק על אדמת פורטוגל.
מילאן 1:0 ציריך, 2009/10 - אצטדיון סן סירו אירח את אלופת שווייץ במחזור השני של ליגת האלופות, וכבר בדקה העשירית שירי העידוד פסקו לרגע והקולות ביציעים עצרו מלכת לאחר שער של האנו טיינן הפיני, שהעלה את ציריך ליתרון 0:1 הצליח להחזיק עד לסיום. ניצחון קטן אך יוקרתי ומדהים של השווייצרים על הרוסונרי.
הפועל ת"א 0:3 בנפיקה, 2010/11 - רגע לפני שהם נפרדים מהליגה הטובה בעולם, פגשו חניכיו של אלי גוטמן את בנפיקה ליסבון, ופשוט לא ריחמו על הנשרים. ערן זהבי עם צמד ועוד שער של דאגלס דה סילבה הורידו את חבורתו של ז'ורז'ה ז'סוס על הברכיים, ושלחו אותם בטיסה חזרה לליסבון בבושת פנים עם אחת התוצאות שייזכרו לעד בספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. רק בשביל לסבר את האוזן, האלופה הישראלית דאז עוד התמודדה על המקום השלישי בבית, אך בעקבות התיקו מול ליון במחזור האחרון, סיימה אחרונה.
אוסטריה וינה 1:4 זניט, 2013/14 - אלכסנדר קרז'אקוב העלה את האורחים ליתרון שהספיק לקבוצתו בדיוק תשע דקות, עד שהגיע פיליפ הוסינר שהשווה והוריד את הקבוצות למחצית שוויונית. הוסינר השלים צמד, ג'אן וקינסט הפכו עם שערים משלהם והביסו את התכולים של לוצ'אנו ספאלטי, שבהמשך העונה גם פוטר עקב התוצאות הרעות באירופה ובליגה המקומית. נכון להיום, כמעט עשור אחרי אותו משחק, ספאלטי עושה חיל במועדון אחר בצבע תכלת.
רוסטוב 2:3 באיירן מינכן, 2016/17 - אחד המשחקים הבולטים ביותר בעשור האחרון. רוסטוב, שהוגרלה לבית קשה במיוחד שכלל גם את איינדהובן ואתלטיקו מדריד, הובסה בסיבוב הקודם באליאנץ ארנה 5:0, ובעקבות כך החליטה להכין נקמה מתוקה לגרמנים. אזמון, פולוז ונובואה מחקו שערים של דאגלס קוסטה וז'ואן ברנאט, ובכך רשמו הישג אדיר מול הבווארים עם תוצאה מדהימה שלא תישכח לעולם.
בשאקשהיר 1:2 מנצ'סטר יונייטד, 2020/21 - אחת התוצאות המפתיעות בתולדות ליגת האלופות. הטורקים עם שערים של אדין וישצ'ה ודמבה בה העניקו ניצחון מדהים לקבוצה הנהדרת מאיסטנבול. גם שער מצמק של אנתוני מרסיאל לא סייע והשדים ירדו המומים לחדר ההלבשה עם אחד ההפסדים המביכים ביותר שידע מועדון הפאר האנגלי.
ולקינוח, שמרנו את הטוב ביותר לסוף: ריאל מדריד 2:1 שריף טירספול, 2021/22 - הסנסציה הגדולה ביותר שהתרחשה במפעל. ב-28 בספטמבר 2021, ריאל מדריד אירחה בסנטיאגו ברנבאו המפואר את שריף ממולדובה, שהשיגה לפני כן ניצחון מדהים לפני כן על שחטאר דונייצק (אגב, שריף היא היחידה מכל הקבוצות המופיעות בכתבה שניצחה יותר מפעם אחת). המולדבים השיגו שער יתרון מדהים בדקה ה-25 הודות לנגיחה של יאקשיבוייב, שהוריד את קבוצתו למחצית הראשונה ביתרון מפתיע. כששבו השחקנים אל כר הדשא, נראה היה שריאל האגדית חוזרת למשחק. פנדל בדקה ה-65 לזכות הבלאנקוס תורגם לשוויון ע"י מלך שערי העונה אשתקד בליגת האלופות, קארים בנזמה. אף אחד לא דמיין מה עומד לקרות בסיום המשחק. משום מקום הגיע סבסטיאן טיל, שלפי שם משפחתו עושה רושם שהוא אמן בלייצר טילים לשערי היריבות, אחרת לא ניתן להסביר את הפצצה שלו לחיבורים של תיבו קורטואה דקה לפני תוספת הזמן, ונותן את האות לחגיגות של האורחים.