לאמין ימאל הוא כישרון מיוחד, שונה, אחר לגמרי ממה שהתרגלנו, לפחות בברצלונה. הוא יהלום אמיתי, הוא שחקן כדורגל שכל כך צעיר בגיל שלו, אבל באותה מידה בוגר במשחק שלו. הוא מקבל החלטות במגרש בצורה כל כך נכונה, מדויקת ויעילה, שמשפיעה לטובה על הקבוצה והנבחרת שהוא משחק בה.
סטטיסטית, כמה הוא טוב השנה? נכון לשנה הקלנדרית 2024, הוא במקום ראשון במספר הבישולים באירופה עם 21, ומקדים את קווין דה בריינה (18), אלכס גרימאלדו (15), קיליאן אמבאפה ואיניאקי וויליאמס (14). יש פה נציגות מכובדת לשחקני הליגה הספרדית, אבל מעל כולם בולט ימאל.

1 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
לאמין ימאל
(צילום: Richard Pelham/Getty Images)

שחקנה של ברצלונה הוא בעל יכולת שליטה מרשימה מאוד בכדור, ואחד הדברים שהכי מאפיינים אותו הוא הדריבל. ימאל יודע בדיוק מתי לבצע את הכדרור (בגרות בקבלת החלטות בזמן משחק) כדי לעבור את השחקן היריב ולהתחיל/לייצר/לקדם את ההתקפה. עוד דבר שמבליט את הבגרות שלו הוא היכולת ההגנתית. לפעמים לכוכבים יש מניירות, כמו לחסוך לעצמם עבודת הגנה, ואצל ימאל זה הפוך - על פי האתר 365 הוא מדורג שני בקבוצה במספר התיקולים המוצלחים למשחק (0.5) אחרי פרמין לופס (0.7).
מתחילת העונה הוא שיחק 5 פעמים, בישל 5 שערים וכבש שער אחד. הכושר שלו מדהים. והוא לא טוב רק בברצלונה, אלא גם במדי נבחרת ספרד, ואחרי הזכייה באליפות אירופה, הוא המשיך באותו מסלול בליגת האומות, עם מעורבות בשני שערים ב-1:4 בשווייץ - בישול לחוסלו בדקה הרביעית ועוד מסירת מפתח שהובילה לגול. ב-9 המשחקים הרשמיים האחרונים של ספרד ימאל בישל 5 פעמים וכבש פעם אחת, וב-11 ההופעות הבינלאומיות שלו יש לו 5 בישולים ו-3 שערים.
מעבר למספרים, לראות את ימאל משחק כדורגל הוא משהו שהרבה אוהדים, ולא רק אוהדי בארסה וספרד, ישלמו עליו הרבה כסף, כי הוא פשוט משהו מיוחד ואחר ממה שאנחנו רגילים לראות. זה משפט שהיה אפשר להגיד על שחקן בית אחר ששיחק בבארסה עד לפני כמה שנים וכרגע משחק במיאמי. רק אומר...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 10:24, 10.09.24