כשמכבי תל אביב הצליחה בקיץ להחזיר לקדנציה שנייה את ג'יילן ריינולדס אחרי עונה טובה מאוד בבאיירן מינכן בה העמיד ממוצעים של 13.6 נקודות ו-5.8 ריבאונדים, זה היה נראה כמו הצעד הכי מתבקש, בטח כשהשחקן נמצא במגמת עלייה ולא מעט קבוצות לוטשות אליו עיניים. בפועל, מדובר עד כה באכזבה. ריינולדס עד כה לא מצליח לשחזר את ההצלחה שלו מהעונה שעברה ומעמיד ממוצעים נמוכים של 8.7 נקודות ו-4.8 ריבאונדים. את התוצאה של זה כולנו רואים: מכבי מתקשה מאוד ביורוליג.
הקבוצה של יאניס ספרופולוס עומדת בפני שבוע קריטי מבחינתה. הערב (21:05) היא תפגוש את צסק"א מוסקבה מצמרת היורוליג. וביום שני יש לה דרבי מול הפועל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, כזכור האדומים ניצחו את הצהובים פעמיים בליגה. ריינולדס יצטרך להתעורר.
3 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס. לא אותו שחקן מבאיירן
(צילום: עוז מועלם)

אחת הבעיות המרכזיות של מכבי ת"א העונה היא ששני הסנטרים שלה, אנטה ז'יז'יץ' וג'יילן ריינולדס, חזקים יותר בהתקפה מאשר בהגנה. בעונה שעברה היה למכבי ת"א את אות'לו האנטר, שחיפה על ההגנה החלשה של הקרואטי. העונה מכבי החזירה כאמור את ריינולדס, אך הוא לא פוגע גם בצד ההתקפי שאמור להיות החזק שלו. הסנטר פשוט לא יציב והמספרים מספרים את כל הסיפור: הוא קלע 14 נקודות מול אלבה ברלין, ובשלושת המשחקים אח"כ הוא קלע 17 נקודות. לא בממוצע, ביחד.
אי אפשר להאשים רק את ריינולדס בירידה החדה במספרים, אלא צריך לראות כיצד מכבי תל אביב משחקת, וכן, אנחנו נגיע שוב לסקוטי ווילבקין. בבאיירן מינכן, המאמן אנדראה טרינקיירי מאמין מאוד במשחק קבוצתי, ריינולדס נגע הרבה יותר בכדור והגיע למצבי קליעה טובים - מה שאיפשר לו להעמיד 13.6 נקודות בממוצע למשחק. השיטה של יאניס ספרופולוס מבוססת על בידודים, או על תרגילים שנגמרים כשהכדור ביד של סקוטי ווילבקין, כמובן שריינולדס נוגע פחות בכדור ופחות מעורב במשחק ההתקפי. הסנטר לוקח זריקות קשות מרוב תסכול ורואה ירידה גם באחוזים שלו ל-2 נקודות: 51.3 אחוזים העונה לעומת 59.8 אחוזים בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
אי אפשר להאשים רק אותו במצב
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
(צילום: עוז מועלם)
הסנטר בן ה-29 רחוק מאוד מלהיות שחקן יורוליג מוביל, אולי כמו שמכבי פינטזה שהוא יהיה בקיץ. המספרים שלו בירידה דרמטית. רחוק מאוד מהשחקן שנתן הצגה בעונה שעברה מול ברצלונה, עם שיא קריירה ביורוליג של 26 נקודות. במינכן הוא גם רשם שיא אישי בריבאונדים (11, מול מילאנו) ובחטיפות (4, מול צסק"א מוסקבה), אצל יאניס ספרופולוס הוא לא מצליח להתקרב למספרים הללו, הוא גם לא אותו שחקן שנתן למכבי ת"א בוסט חשוב בעונת 2019/2020.
בקבוצה מעידים על כך שריינולדס נראה הרבה פעמים מנותק מהסיטואציה ומהמשחק עצמו, מרבה לעשות טעויות התקפיות והגנתיות ובסופו של דבר לא נותן את האקסטרה שציפו ממנו לצידו של ז'יז'יץ'.
מצד שני, קשה להאשים את השחקן עצמו בסיטואציה שנוצרה, במכבי תל אביב ובטח הצוות המקצועי ומחלקת הסקאוטינג של המועדון ידעו בדיוק איזה שחקן הם מקבלים בפן ההגנתי, וכמובן שידעו מראש את שיטת המשחק של ספרופולוס איתה הוא רץ בארבע השנים האחרונות. אז ככה שגם אם שחקן עשה קפיצה משמעותית בקריירה בעונה מסוימת אבל הוא לאו דווקא מתאים לשיטת המשחק של המאמן. צריך היה לקחת את כל הדברים האלה בחשבון ולא להתבסס רק על יכולת אישית של שחקן בסיטואציה שונה לחלוטין.