המלך החדש: קרלוס אלקראס זכה הערב (ראשון) ברולאן גארוס בפעם הראשונה בקריירה שלו אחרי 3:6, 6:2, 7:5, 1:6, 2:6 בגמר על אלכסנדר זברב הגרמני.
זאת הזכייה השלישית של אלקראס בטורניר גראנד סלאם, והוא רק בן 21. הוא זכה באליפות ארה"ב ב-2022 ובשנה שעברה זכה בווימבלדון. במערכה הראשונה הוא ניצח די בקלות, אבל בשתי המערכות הבאות זברב (4 בעולם) שיחק טניס עילאי והפך את התוצאה. במצב של 2:5 במערכה השלישית, הגרמני הצליח להפוך ל-5:7 והיה נראה שהתואר בדרך אליו. אלא שאז, הספרדי הראה ממה הוא עשוי, הראה בגרות וחזר למשחק, כשפתאום לזברב לא היו תשובות. אלקראס היה בכמה רמות מעליו בשתי המערכות האחרונות ונתן הצגה. זברב חסר המזל רושם הפסד שלישי בגמר גראנד סלאם, מתוך שלושה גמרים אליהם הגיע. בעקבות הניצחון, אלקראס עלה למקום השני בעולם, כשהוא עוקף את נובאק ג'וקוביץ' שיורד למקום השלישי.
8 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
הגביע שלו. קרלוס אלקראס
(צילום: EPA/MOHAMMED BADRA)

8 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
המלך הבא. קרלוס אלקראס
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
8 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
פשוט ענק. קרלוס אלקראס
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
8 צפייה בגלריה
זברב
זברב
איש הכמעט. זברב
(צילום: AP Photo/Aurelien Morissard)
8 צפייה בגלריה
גמר רולאן גארוס
גמר רולאן גארוס
הטקס לפני הגמר הגדול
(צילום: AP Photo/Jean-Francois Badias)
אלקראס נחשב ליורש של רפאל נדאל, שהודח בסיבוב הראשון בטורניר אחרי הפסד לזברב (אולי בפעם האחרונה שלו בפריז). היום אלקראס זכה בטורניר שהיה מגרש הבית של אלילו, שזכה ברולאן גארוס 14 פעמים.
הספרדי הצעיר הרשים מאוד בפריז אחרי שבחצי הגמר ניצח את יאניק סינר, שהעפיל למקום הראשון בעולם לאחרונה. הוא מחזיק במאזן מושלם בגמרי גראנד סלאם עם 0:3. אלקראס הוא הוא הכי בהיסטוריה שזוכה בגראנד סלאם בכל שלושת המשטחים (דשא, חימר ומגרש קשה) והזוכה השלישי הכי צעיר בהיסטוריה של רולאן גארוס, אחרי רפאל נדאל ומייקל צ'אנג.
עם פציעתו של ג'וקוביץ', נראה שאלקראס יהיה גם המועמד מספר 1 לזכות בווימבלדון (הגראנד סלאם הבא) פעם נוספת. אין ספק שהוא בדרך להפוך לאחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה. העתיד של הטניס כבר כאן. בפריז הוא נראה בלתי ניתן לעצירה.

מערכה ראשונה: 3:6 לאלקראס

המשחק נפתח עם שתי שבירות מהירות. הראשונה של אלקראס, השנייה של זברב, שנראה חד מאוד מהקו האחורי. לספרדי לקח מעט זמן להתניע מנועים, לפני שהתעורר והעביר הילוך. הוא שבר שוב את הגשותיו של הגרמני בגיים החמישי ועלה בהמשך ל-2:4 חשוב. שבירה שלישי - במשחקון התשיעי - כבר סגרה עניין: 3:6 מרשים לאלקראס.
8 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
אלקראס עושה שרירים
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)
8 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
האצטדיון המרכזי בפריז ממעוף הציפור
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)

מערכה שנייה: 2:6 לזברב

בארבעת המשחקונים הראשונים אף אחד לא שבר את יריבו, במשחקון החמישי זה היה דווקא זברב שהצליח לשבור ולעלות ל-2:3. הנקודה היפה במשחק הגיעה במשחקון השישי, זברב קיבל כדור לא קל מאלקראס והחזיר בוולי מרשים שגרם לכל האצטדיון לקום על הרגליים ולהריע לו - הוא עלה ל-2:4. אלקראס איבד ריכוז, ועשה הרבה טעויות לא אופייניות שאיפשרו לזברב לעלות ל-2:5, ולהיות קרוב מאוד לניצחון במערכה. זברב המשיך להרשים וסגר עניין במערכה השנייה עם 2:6.

מערכה שלישית: 5:7 לזברב

אלקראס עלה יותר חד למערכה השלישית, שמר על הגשותיו ועלה ל-2:3. הספרדי הציג משחקון מושלם, הצליח לשבור בצורה מרשימה את זברב ועלה ל-2:4. הגרמני היה יכול לשבור ואף הוביל במשחקון הבא, אבל אלקראס עם כמה חבטות כמעט בלתי אפשריות ליד הרשת עלה ל-2:5. נגמר? ממש לא. זברב שבר בחזרה עם הרבה מאוד אופי ל-5:4. עם תצוגת אייסים, זברב השווה ל-5:5 ומי זוכר שהמערכה השלישית כבר הייתה די גמורה. זברב המשיך בקאמבק הנפלא וניצח במשחקון הרביעי ברציפות - 5:6. זברב השלים את המהפך האדיר שלו וניצח 5:7.
8 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
נלחם במערכה השלישית. אלכסנדר זברב
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)

מערכה רביעית: 1:6 לאלקראס

אלקראס שבר ועלה ל-0:2, במשחקון הבא זה היה לו אפילו יותר קל והוא עלה ל-0:3. אלקראס שבר שוב את זברב ההמום ועלה ל-0:4. אלקראס סגר עניין עם 1:6 מדהים במערכה הזאת.

מערכה חמישית: 2:6 לאלקראס

קרלוס אלקראס המשיך במומנטום שלו, שבר ועלה ל-1:2. זברב הוביל 0:40 והיה בדרך לשבור חזרה, ואין באמת יכולת להסביר איך אלקראס יצא גם מזה ועלה ל-1:3. זברב לא הרים ידיים, שמר על ההגשה וצימק ל-3:2. אבל אלקראס, עם תצוגת ענק, שבר ועלה ל-2:5. אחר כך סגר עניין והשלים זכייה ברולאן גארוס.
פורסם לראשונה: 15:59, 09.06.24