בנובמבר 2020, בעוד מגפת הקורונה מכה ומשתוללת ברחבי העולם, צמד שחקנים הוליוודיים-אמריקאים החליט לעשות מעשה לא שגרתי שהרים גבות רבות בארה"ב ובעיקר באנגליה - אלו היו ראיין ריינולדס ("דדפול") ורוב מקהלני ("תמיד זורח בפילדלפיה"), והחלטתם הייתה לקנות מועדון כדורגל וולשי חצי-מקצועני המשחק בליגה האנגלית החמישית, מהעיר רקסהאם. בתוך שלוש עונות כדורגל (ושלוש עונות של דוקו מצליח וזוכה פרסים) ולאחר הימור מחושב של מיליוני פאונד, הצליחו השניים להפוך את המועדון ואת עיר הפועלים המשמימה שהוא מצוי בה למותג בינלאומי מסחרר שסוחף אחריו מיליוני מעריצים מכל רחבי העולם, וכן - על הדרך גם להקפיץ את המועדון הישר לליגה האנגלית השלישית, תופעה אשר יחסית נדירה בכדורגל האנגלי והעולמי בכלל.
כעת אנו מצויים יחסית בתחילת העונה הרביעית מאז אותה רכישה היסטורית, וניכר שלמרות התהילה הבינלאומית, סיבובי ה"דאווין" בארה"ב ומשחקי הראווה מול קבוצות העל האנגליות שהבעלים המקושרים דאגו לארגן - רקסהאם לא מתרגשת ולא עוצרת וכעת ניצבת איתנה בראש הטבלה, ולפי התחזיות של טובי פרשני הכדורגל האנגלים, קיים יסוד סביר להניח שהקבוצה עשויה למצוא את עצמה בליגה האנגלית השנייה (הצ׳מפיונשיפ), ובמרחק נגיעה מהפרמייר-ליג היוקרתית.

1 צפייה בגלריה
רקסהאם סטיבן פלטשר ולי אליוט
רקסהאם סטיבן פלטשר ולי אליוט
רקסהאם אחרי עוד עלייה
(צילום: Charlotte Tattersall/Getty Images)

אכן, ניתן לטעון שעם כיסים עמוקים, הדרך לפסגה פתאום נראית הרבה יותר קצרה, ולשייך את ההצלחה של המועדון להונם ולהשקעתם של בעליה המתוקשרים. ללא ספק מדובר בטיעון סביר וקביל, וכך גם אני חשבתי כששמעתי על הרכישה בשלהי 2020. אולם, כשצפיתי בעונה הראשונה של הדוקו, הסתקרנתי, והחלטתי שהדבר הראשון שאעשה לאחר שחרורי מצבא הקבע הוא לנסוע ל"פתח תקווה של בריטניה" ולבדוק את העניין בעצמי, וכך עשיתי.
הייתה לי הזכות להגיע בדיוק למשחק העלייה ההיסטורי מהליגה החמישית לרביעית לפני כשנה וחצי, וכעת אני יכול לומר בהחלטיות שהטיעון הכלכלי הוא טיעון עצל: פגשתי ברקסהאם אנשים אמיתיים שהכדורגל המקומי הוא בגדול כל עולמם, וכלל האנשים הללו מאמינים אמונה שלמה לא בכספם של ריינולדס ומקהלני, אלא ברצון הכן והאמיתי של השניים להתחבר לקהילה הקטנה הזו ולתת לה את מה שהיא צריכה כדי לגדול ולהתפתח, ואם על הדרך אפשר להשיג כמה ניצחונות בכדורגל ולהעלות את העיר על המפה - שיהיה.
אז האם לרקסהאם סיכוי ממשי לעשות היסטוריה ולהיות הקבוצה הראשונה ברמה הזו שתעלה ליגה בפעם השלישית ברציפות? מצד אחד, כאמור, זה מעולם לא נעשה ברמות הללו של הליגות האנגליות הבכירות. אך מצד שני, אף קבוצה שהייתה קרובה לכך לא נהנתה מהיתרון הברור שרקסהאם נהנית ממנו כרגע - חשיפה, שמכניסה כסף, שמיתרגם לרצון של שחקנים עם ניסיון ממשי בליגה הנוכחית להגיע לעיר התעשייה הוולשית.
אין זה אומר שהדרך להצלחה מובטחת: מרבית הניצחונות של רקסהאם עד כה היו על קבוצות חלשות יותר, כאשר האתגרים האמיתיים עוד לפניה, ובעוד כסף הוא לא באמת בעיה, תשתיות ובירוקרטיה דווקא כן - רקסהאם אפילו לא קרובה לסטנדרט האירופאי, ובפרט לאנגלי (הן מבחינת האצטדיון והן מבחינת תשתיות האימונים). בנוסף, הקפיצה בין הליגה שרקסהאם מצויה בה כיום לליגת הצ׳מפיונשיפ מבחינת רמת השחקנים היא הרבה, אבל הרבה יותר גדולה מהקפיצה שעשתה בשנה שעברה, וייתכן שגם אם הם יגיעו לארץ המובטחת בעונה הנוכחית הם לא בהכרח יישארו שם, כי זה פשוט לא כזה פשוט לבנות קבוצה מאפס ברמה שכזו.
אך לאור כל אלו, התחזית הסבירה והמקובלת היא שרקסהאם תסיים את העונה בעשירייה הראשונה, כאשר התחזית האופטימית יותר מנבאת לה כרטיס לפלייאוף, מה שאולי יסתיים בעוד לילה לבן ומטורף של בירות על חשבון הבית וחגיגות על המגרש עם השחקנים והתושבים, ואף כנראה שבעוד עונה של הדוקו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.