ג'וש הארט עבר מטמורפוזה. מעוד שחקן משלים בקבוצה ששואפת לצמרת, הוא הפך לאיש ביוני, הדבק שמחבר גוף שמכוון לאליפות ושכל חלקיו נשמטים ומאיימים להיפרד ממנו, אחד אחרי השני. ג'יילן ברנסון הוא הכוכב הבלתי מעורער של הניקס, הארט הוא האישיות שלה.
ג'וש הארט קיבע את עצמו כמישהו שלא ממש יוצא ממשחקים. הוא צבר ממוצע של יותר מ-48 דקות למשחק בסרייה של חמישה משחקים רצופים בפלייאוף. הוא שיחק גם כשהגוף שלו היה יכול להיות משומש בכיתה בבית ספר לרפואה באוניברסיטה. ברנסון משיג את הנקודות ואת אור הכוכבים, אבל אין אור כוכבים בלי העבודה השחורה של ריבאונד בהתקפה, השמירה על שחקן היריב הכי טוב, ההתנפלות על כדורים אבודים או חופשיים כאילו שהחיים שלך תלויים בזה. ג'וש הארט יוצא ממשחקים רק כשאין לו דופק, הלילה, בהפסד 116:103 במשחק מספר 6 לאינדיאנה פייסרס שכפה 3:3 בסדרת חצי גמר המזרח, הוא יצא לאחר 31 דקות לאחר פציעה מוקדמת וכאבים בבטן.
2 צפייה בגלריה
ג'וש הארט ניו יורק ניקס
ג'וש הארט ניו יורק ניקס
הפציעה המדאיגה ביותר. הארט מסיים את המשחק עם כאבים
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)

מעבר לכל הפציעות האחרות, הפציעה של הארט היא הפציעה המדאיגה ביותר. חסרת התחליף. נקודות אתה יכול לבקש גם מהשחקן השביעי והתשיעי שלך בסגל, הם שחקני NBA אחרי הכל, וכל שחקן מירכתי הספסל ישמח לקבל הזדמנות ולהציג את מרכולתו בשלבים כאלה. אבל הארט הוא בלתי ניתן להחלפה, את הדי.אנ.איי שלו לא ניתן לשכפל, אי אפשר לחקות אותו. מה שהוא מביא לא נמצא בדפי הסטטיסטיקה, אז מה בדיוק אמורים הניקס לעשות במקומו?
אם הם ינצחו ביום ראשון (22:00) במשחק מספר 7 בלי ג'וליוס רנדל, מיצ'ל רובינסון, בויאן בוגדנוביץ', או.ג'יי אנונובי ועכשיו הארט, זה לא יהיה ניצחון ספורטיבי אלא נס ברמה מיתולוגית. מישהו בניו יורק יצטרך לחשוב על הענקת יום חג לאירוע. כבר כתבתי אחרי המשחק החמישי - ניו יורק לא נמדדת כרגע במדדים ספורטיבים, אנושיים. היא כבר מזמן עברה לאגף המטאפיזי.

האם אינדיאנה מסוגלת לקחת?

אינדיאנה נענתה לקריאה במשחק השישי. היא היתה פיסית, אינטנסיבית, הניעה את הכדור בסבלנות, הבינה את הרגע ומה אומר ההפסד. פסקל סיאקאם וטייריס הליברטון הובילו, שחקני המשנה תרמו. אינדיאנה לא נתנה לניקס לשלוט בכדורים החוזרים, בטח לא בהתקפה, לא ראית שם את הדמורילזציה אחרי 12 הריבאונדים בהתקפה של אייזאה הרטנשטיין במשחק מספר חמש.
2 צפייה בגלריה
טייריס האליברטון נגד מיילס מקברייד
טייריס האליברטון נגד מיילס מקברייד
מבחן בגרות קריטי. הליברטון נגד מיילס מקברייד והניקס, הלילה
(צילום: Dylan Buell / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(באדיבות ONE)

עכשיו השאלה היא אם האליברטון ואינדיאנה יכולים לעבור את מבחן הבגרות ולנצח משחק חוץ ראשון בסדרה הזו, נגד הקהל המוטרף שיגדוש את יציעי הגארדן ביום ראשון? האם הם יכולים להשוות את הפיזיות והאינטנסיביות מהלילה גם ליום ראשון? ושאלת השאלות: האם המאמן ריק קרלייל יעלה באיזורית, בוקס אנד וואן או אישית נגד התקפת המטאפיזיקה.