הסאגה הכי גדולה, ארוכה ומשמעותית בעולם הכדורגל הגיעה לסיומה. קיליאן אמבאפה האריך חוזה בפ.ס.ז' עד 2025 ודחה את ריאל מדריד, מה שמסמל כי הבלאנקוס כבר אינם הכוח הכי גדול באירופה כפי שהיו בעבר - לפחות מבחינת משיכה, כי את מה שקרה בליגת האלופות ראינו היטב.
בקיץ הקודם הגיש פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, הצעה בסך 200 מיליון אירו עבור אמבאפה, אך פ.ס.ז' סירבה. אמבאפה עצמו הודה שרצה לעבור בקיץ הקודם לריאל, ואף סיכם איתה בעל פה עם שיחתום אצלה בסיום החוזה. כל עולם הכדורגל ידע שפ.ס.ז' פשוט דוחה את הקץ, כי אין כוח בעולם שימנע מאמבאפה לעבור למדריד, אז למה לא לקבל עליו דמי העברה במקום שיעזוב בחינם?

1 צפייה בגלריה
אמבאפה בפעולה
אמבאפה בפעולה
אמבאפה
(צילום: AFP)

אבל אז פ.ס.ז' התחילה לעבוד. במהלך התקופה היא הפעילה לחצים על משפחתו של אמבאפה ונעזרה בשני ראשי מדינות כדי להשאיר אותו אצלה. האמיר הקטארי ונשיא צרפת, עמנואל מקרון (אוהד מארסיי, היריבה השנואה של פ.ס.ז'), עשו את שלהם, ובניגוד לדיווחים הראשוניים שאומרים שאמבאפה נשאר בשביל הכסף, העיתון "מארקה", שמזוהה עם ריאל, אישר את האמירה של פאיזה למארי, אמו של אמבאפה, טענה שההצעות של מדריד ופריז היו כמעט זהות. פ.ס.ז' הציעה שכר שנתי של 50 מיליון אירו לשלוש שנים ומענק חתימה בשווי 100 מיליון אירו, לצד 100 אחוז מהרווחים על זכויות הצילומים שלו. ריאל הציעה 30 מיליון אירו ל-5 שנים, ומענק חתימה גבוה יותר בשווי 130 מיליון אירו, עם 100 אחוז מרווחי הצילומים (לשם השוואה, רונאלדו קיבל רק 60 אחוז).
אין ספק, יחסי הכוחות השתנו. אם עד לפני עשור לא היה שחקן שיאמר לא לריאל מדריד, גם מבחינה מקצועית, כי זה המועדון הגדול בעולם. גם מבחינה כלכלית, כי זה המועדון העשיר בעולם, זה כבר לא המצב. "מה שפ.ס.ז' עשתה עם חידוש החוזה לאמבאפה זו יריקה בפנים של הכדורגל. הם מסוכנים לכדורגל בדיוק כמו הסופרליג". זה מה שהיה לחאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, לומר בנושא. האינטרסים שלו ברורים: הליגה הספרדית הייתה מרוויחה המון מבחינה כלכלית ותדמית אם אמבאפה היה מגיע לריאל, אך לטענותיו יש ביסוס. בניגוד לריאל מדריד שהמאזנים הכלכליים שלה תקינים, פ.ס.ז' רשמה הפסדים של 700 מיליון אירו בעונה שעברה, ותקציב השכר השנתי שלה עמד על כ-503 מיליון אירו. איך היא יכולה להחתים את אמבאפה על חוזה עתק? איפה הפייר פליי?
טבאס הזכיר גם את הסופרליג, היוזמה שבראשותה עמד פרס ואופ"א נלחמה כדי שלא תתממש. פ.ס.ז' דווקא הייתה בצד של אופ"א וסירבה להצטרף ל-12 המועדונים המייסדים. בזכות זאת, נאסר אל-ח'לאיפי, נשיא פ.ס.ז', מונה לראש התאחדות המועדונים האירופית, "פרס" על נאמנותו לאופ"א. אולי זאת הסיבה שפ.ס.ז' יכולה לנוע בחופשיות בשוק ההעברות. פ.ס.ז' ניצחה את ריאל בשתי החזיתות. יחסי הכוחות השתנו. המשחק השתנה.
אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.