בהופעתה הראשונה במשחקים האולימפיים, הג'ודוקא גפן פרימו (עד 52 ק"ג נשים) הגיעה היום (ראשון) למרחק שני ניצחונות מזכייה במדליית ארד, אך לבסוף סיימה במקום השביעי לאחר הפסד בית הניחומים לרקה פופ ההונגרייה, המדורגת 4 בעולם, שניצחה באיפון באמצעות בריח תוך 46 שניות בלבד.
פרימו בכתה לאחר ההפסד, ואמרה: "לא ככה רציתי לסיים. ייקח לי הרבה זמן לעכל. התחלתי טוב את הקרב אבל היא ריתקה אותי וזה היה מאוחר מדי. לא ניצחתי, אז היה אפשר לעשות דברים אחרת. מצטערת שנגמר ככה. תודה לכל התמיכה".
3 צפייה בגלריה
פרימו
פרימו
סיימה במקום השביעי. פרימו
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
פתחה עם שני ניצחונות. פרימו
(צילום: עוז מועלם)
את יום התחרויות שלה פתחה פרימו בת ה-24 - המדורגת 7 בעולם במשקל עד 52 ק"ג ומדליסטית הארד מאליפות העולם ב-2021 - עם ניצחון על הדרום קוריאנית ירין יונג (21 בעולם) הודות לריתוק מוצלח, שהיה שווה לה איפון. בהמשך פגשה את בינטה אנדיאיי השווייצרית (16 בעולם) וגברה עליה הודות לווזארי שהשיגה 1:03 דקות לסיום הקרב. ברבע הגמר היא הפסידה לאלופה האולימפית מטוקיו (בקטגוריית משקל עד 48 ק"ג), הקוסוברית דיסטריה קראסניצ'י (2 בעולם), כשדקה ושתי שניות לתוך הקרב נכנעה פרימון לאיפון מוצלח של יריבתה - ונשרה לבית הניחומים.
עוד במשקל של הישראלית, מי שהודחה מהתחרות במפתיע היא לא אחרת מאשר אוטה אבה היפנית, שבמהלך החמש שנים האחרונות לא ירדה מנוצחת ממזרן הג'ודו. אלופה אולימפית מטוקיו, ארבע פעמים אלופת עולם וטור ארוך של מדליות מוזהבות מהוות עדות ליכולת שהפגינה. היפנית, שהגיעה כלא מדורגת מאחר שהיא לא מרבה להתחרות, פגשה את דיורה קליידרובה המדורגת ראשונה בעולם בשמינית הגמר, ועוד הובילה בווזארי, אך ספגה איפון והפסידה.
עוד לפני נרשמה אכזבה במשלחת הישראלית כאשר הג'ודוקא ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) - המדורג 24 בעולם שסיים במקום החמישי במשחקי טוקיו - הפסיד בשמינית הגמר לנוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן (7 בעולם), והודח מהתחרות בפריז. אחרי שהזמן החוקי הסתיים ללא ניקוד, הקרב עבר לניקוד זהב, שבו שמאילוב הפסיד בווזארי אחרי 1:17 דקות. בקרב הראשון שלו, שמאילוב - שהחמיץ בסך הכל עשרה חודשים של תחרויות בתקופת הקריטריון האולימפי בגלל אי-דיווח על מיקום באפליקציה ייעודית - גבר בסיבוב הראשון על עבדורחמנה בושיטה המרוקאי (28 בעולם) אחרי קרב קשה בזכות ווזארי 19 שניות לסיום. שני היריבים של שמאילוב לא לחצו את ידו בסיום.
3 צפייה בגלריה
ג'ודו
ג'ודו
שמאילוב וסמדג'ה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
"חלמתי על ההופעה שלי באולימפיאדה בפריז מאות פעמים, עברתי את הדרך הכי עיקשת שיש, זו לא קלישאה, לא קיבלתי הנחות בדבר, אבל גם לא בניתי על כך", כתב שמאילוב לאחר ההדחה, "עליתי בכל הכוח לתת את הלב ולהלחם כמו אריה והיום, בבמה הכי גדולה שיש זה אך לא צלח לצערי".
לוזון: אין לנו בעיה מנטלית, צאו מהסרט
(לוזון: אין לנו בעיה מנטלית, צאו מהסרט)
פורסם לראשונה: 14:45, 28.07.24