הגיע הזמן לדבר על השטות החוקתית שמתכסה במילים "השפיע על המהלך" וגזלה מהפועל חיפה שער כשר למהדרין במשחקה מול מכבי פ"ת. פסילת הגול של אלון תורג'מן לא רק שמשפיעה ישירות על מאבקי התחתית, היא מעצבנת במיוחד כי יש בה את האלמנט הצקצקני שפשוט נוגד את רוח המשחק.
כל הקונספט של שחקן שבטעות עמד בנבדל ברגע כלשהו של מהלך הכיבוש ואולי (ופה לקחו את המילה אולי לרמת מופרכות מפוארת) השפיע על היכולת של השוער/שחקן הגנה למנוע את הגול יצא כבר מזמן מפרופורציה. גם אחרי הפעם העשירית בה צפיתי בגול של הפועל חיפה אני מתקשה להבין איך בדיוק מתיאה ליוויץ' השפיע בצורה כלשהי על מטווח הבעיטות ששוגר לשער של אריק ינקו והסתיים באחת אחרונה של תורג'מן לתוך הרשת.
3 צפייה בגלריה
מערכת ה-VAR
מערכת ה-VAR
נדמה שבניידת ה-VAR יושבים אמני ציור מופשט ולא שופטי כדורג
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן חוגג
אלון תורג'מן חוגג
היה או לא היה שער? תורג'מן
(צילום: גילי נחושתן)
שופטי המסך בודדו רגע אחד מתוך המהלך, זיהו שחלק מגופו של הסרבי – כששחקן אחר מנסה לבעוט - נמצא בנבדל, שומו שמיים, תפסנו את העבריין! והחליטו שבכך הוא השפיע על המהלך ברמה שמצדיקה את פסילת השער. נדרש מוח כל כך יצירתי וספקולטיבי כדי לדמיין סיטואציה שבה ליוויץ' משפיע ברמה כלשהי על שחקני ההגנה של מכבי פ"ת עד שנדמה שבניידת יושבים אמני ציור מופשט ולא שופטי כדורגל. תיקון: יושבים שם פנקסני חוקה, טכנוקרטים, שרק מחפשים בדל של איבר שנמצא מעבר לקו האלקטרוני שמראה המחשב, ואין בהם שמץ מהנשמה וההוויה של המשחק. הם כל כך חוששים מביקורת בתוך האיגוד ולכן מבקשים להיצמד לחוקה בצורה הכי קרה ויבשה שאפשר ורק לחזור הביתה בשלום. יופי, פקידונים, יצא לכם בדיוק ההיפך.

זמן החבטות

מלאדן קרסטאיץ' טרם מבין עברית, אבל הוא כבר למד השבוע משהו: מספיקות שתי תוצאות תיקו בפלייאוף העליון כדי שהסכינים הארוכות יישלפו והחוזה החדש יוטמן עמוק במגירה. המחמאות על הכדורגל ההתקפי, החשיבה המקורית והאומץ הטקטי – כל אלה אופסנו ועכשיו זה זמן החבטות. עוד מחצית אחת ויתברר שגם ג'ורג'ה יובאנוביץ' הוא נגר שהתלבשו לו כמה כדורים ונכנסו לרשת. מאמן מכבי ת"א מרגיש את זה ולכן במסיבת העיתונאים בסיום התיקו מול נתניה יצא ממנו הצד המתגונן, המתרץ.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מספיקות שתי תוצאות תיקו בפלייאוף העליון כדי שהחוזה החדש יוטמן עמוק במגירה. קרסטאיץ'
(צילום: יאיר שגיא)

מכבי ת"א לא במרוץ האליפות, היא לא באנרגיה ואין לה יכולת לשמור על קצב הניצחונות מהישורת האחרונה בליגה הסדירה. זה היה מוגזם לצפות שהיא תצליח בכך, ועם הפער ממכבי חיפה לא התאפשר לה למצמץ, לפספס בקטנה, אפילו לרגע. זה מתח שקשה לשמור עליו, בטח עם הליקויים שיש בקבוצה.
אבל מתוך כל אלו לגזור על היכולת של קרסטאיץ' כמאמן כדורגל, זה לא הוגן ולא מקצועי. לגיטימי שמיץ' גולדהאר יחכה עד לסיום העונה כדי לבחון טוב יותר כמה המאמן הסרבי מתאים למועדון ולשאיפות שלו ואז לקבל החלטות לגבי המשך ההתקשרות, אבל בשביל אוהדי מכבי ת"א אני מקווה שאלו לא נקבעות לפי הלך רוח שמסתמך על משחק כזה או אחר.

ועוד כמה קטנות

1. עכשיו מתברר שאיזי שרצקי גם בנה מרפאות שיניים בקריית שמונה. ודווקא לדראפיץ' הוא עקר את השיניים בלי הרדמה.
2. אחח, כמה עקיצות וחבטות מילוליות קיבלנו בקרב התחתית הלוהט בין הפועל ירושלים לנוף הגליל. נו טוב, זה הרבה יותר קל מאשר לכבוש גולים.
3. בתוך כל העונה המשוגעת של בית"ר ירושלים, האם מישהו כבר הצמיד מצלמת דוקו לדן עזריה?
4. ואפרופו דוקו, תראו כבר "ליגה ג'". איזו סדרה תענוג