יש קלישאה נפוצה שאומרת שאם זה לא שבור - אל תתקן את זה. בהקשר של מכבי ת"א הייתה תחושה בשנים האחרונות ששום דבר לא מספיק כדי להגיע לפלייאוף היורוליג ובסופו של דבר לשלבי הפיינל-פור. כל כך הרבה אכזבות ומפחי נפש שגרמו לאוהדים רבים לנטוש את האימפריה הצהובה. שיהיה ברור, אני לא כאן כדי להיות פסימי, אך לצערי זו המציאות לאחרונה של הקבוצה הכל כך אהובה שלנו.
זה קורה כך מדי שנה ושנה, שחקנים חדשים ומבטיחים מגיעים להיכל ויחד איתם אמירות של הצוות המקצועי והשחקנים החדשים ש"השנה אנחנו הולכים עד הסוף", אבל בפועל? אפילו לא חצי מזה... ומכבי נגררת לעוד עונה של שפל באירופה, בזמן שהיריבות החזקות מתחמשות וסוללות את דרכן לראש הטבלה כרגיל.

1 צפייה בגלריה
סורקין וזיו בהלם
סורקין וזיו בהלם
סורקין וזיו בהלם
(צילום: אורן אהרוני)

וכך זה כנראה יהיה גם העונה, עם משחק ראשון מגומגם נגד באיירן מינכן - קבוצה שמכבי טובה ממנה פי כמה והובילה במהלך המשחק בהפרש מבטיח עד שהצהובים ניצחו בנקודה - וכמובן התבוסה הצורמת לכוכב האדום, שהראתה למכבי שוב שרכש חדש צריך לבוא עם תיאום ואימונים אינטנסיביים בין שיטות המשחק השונות.
אז נכון, הוחתמו ישראלים כמו יפתח זיו ורומן סורקין, אך למרות זאת נראה שיש בלבול רב בין השחקנים וחוסר ודאות לגבי מהלכים מסוימים: מקינן אוואנס ודרק וויליאמס שלא נכנסו לעניינים ועד לג'יילן ריינולדס וג'ון דיברתולומאו שחייבים להפגין יותר אופי במשחק הצבע ובחדירות.
לסיכום, מכבי חייבת לבצע עקירת התנהלות ישנה של הצהרות והבטחות לאוהדים, ויותר לבנות ולסגל את עצמה למפעל האירופי שהיא כל כך שואפת להיות שוב בראשותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.