לונה-צ'מטאי סלפטר הייתה קרובה מאוד לזכות במדליה אולימפית במרתון. היא הייתה במקום הרביעי אך ארבעה ק"מ לסיום עצרה לפתע. בפוסט אמיץ בפייסבוק היא חושפת שזה היה בגלל כאבי מחזור.
"המחזור השפיע עלי מאוד ולא נתן לי הפסקה, סבלתי מאוד עד שלא יכולתי לרוץ יותר, אבל בכל מקרה החלטתי לסיים את המסלול. לכל אורך היום הרגשתי עייפה וחלשה. אני חושבת שצריך להתחיל לדבר על מה שקורה לספורטאיות ולשבור את הטאבו סביב הדיבור על המחזור החודשי. צריך להתחיל לדבר על זה".
1 צפייה בגלריה
סלפטר שותה מים
סלפטר שותה מים
סלפטר. פוסט אמיץ
(צילום: רויטרס)
"המטרה שלי הייתה לזכות במדליה אולימפית ואני לא אחת שמחפשת תירוצים, אני מקווה שהרבה נשים יתחילו להרגיש נוח לדבר על המחזור החודשי ועל ההשפעות שלו על הספורט. אני חושבת שביום אחר הייתי זוכה במדליה, ואני לא חושבת שאני לוזרית".
הרצה הישראלית הייתה בין הרביעייה המובילה עד הק"מ ה-38 הלילה בריצת המרתון, אולם אז קרסה והפסיקה לרוץ. את רוב הדרך שנותרה לה עד לקו הסיום - 4 ק"מ - היא עשתה בהליכה וסיימה במקום ה-66 בדירוג הכללי.
"אני בסדר, מזג האוויר לא היה בעיה בשבילי", סיפרה סלפטר בראיון לערוץ הספורט אחרי הריצה. "היו לי בעיות בבטן שגרמו לי להפסיק. אני מקבלת את העובדה שנתתי את כל מה שיכולתי לתת. היו לי בעיות שאני לא יכולה לפרט. מה שכן, הייתי חייבת לסיים. כי אם לא - הייתי מרגישה שאני לוזרית. זה לא היה קל, אבל נתתי את הלב. ווינרים לא מוותרים וארגנתי את המחשבות שלי מחדש כדי לחצות את קו הסיום".