סטיבן ספילברג היה יכול לעשות מזה סרט. ולא רק הוא. כל צפון אירלנד התרגשה ביום שלישי האחרון יחד עם פאדי ליין בן ה-21, שחקן אלמוני גם בגבולות הממלכה, שערך הופעת בכורה בנבחרת.
המגן השמאלי של פליטווד טאון מליג 1 (השלישית באנגליה) פתח בהרכב הצפון אירים ושותף 61 דקות לפני שהוחלף ב-1:0 הביתי בבלפאסט להונגריה במשחק ידידות. 10 חודשים קודם לכן ליין היה במקום אחר לגמרי. לא על כר הדשא, ובמדים שונים.
5 צפייה בגלריה
פאדי ליין
פאדי ליין
ליין (מימין) בפעולה. הכל בזכות טלפון אחד
(צילום: EPA)
מאמנו בצפון אירלנד, איאן ברקלאף, היה זה שגילה את הכישרון של ליין לפני פחות משנה, כשעוד שיחק בפרייסלי סלטיק. מהליגה השמינית באנגליה. חובבן לחלוטין. אז כדי להתפרנס הוא עבד בסופרמרקט המקומי.
ברקלאף חיפש כישרונות בכלל לנבחרת הצעירה ושמע על המגן הצעיר שמרשים בליגה החובבנית. ליין, יליד הליפאקס, יכול לשחק בכל נבחרת שירצה בממלכה והמאמן ביקש ממנו לבטל את החופשה שתיכנן עם משפחתו ולהגיע לאימונים. הכל כדי שילבש את המדים של צפון אירלנד ולא "יתפתה" לשחק בנבחרות הצעירות של וויילס או אירלנד. לא שמישהו אז שמע עליו.
5 צפייה בגלריה
פאדי ליין
פאדי ליין
ליין חוגג במדי פליטווד טאון. נבחר לשחקן השבוע בליגה השלישית באנגליה
(צילום: gettyimages)
"בהתחלה פאדי ואביו לא האמינו לי", נזכר ברקלאף. "אמרתי להם שהוא יכול בשקט לשחק בנבחרת עד גיל 21. הכל מוכן בשבילו כדי שיתקדם. חסרים לנו שחקנים צעירים מוכשרים והמטרה שלי היא גם לגלות את הכישרונות הבאים. במהלך חופשה פרטית שלי התקשרתי אליהם בלי הפסקה. ידעתי שזה ישתלם".
ליין הסכים. רצה הגורל ומיד לאחר מכן קיבל הצעה מפליטווד טאון מהליגה השלישית - קידום בשביל שחקן חובבן שעבד בסופר - וגם שם פרח. 27 משחקים ו-5 שערים יש לו מאז הקיץ שעבר. בינואר האחרון הוא אף נבחרת לשחקן השבוע בליגה השלישית, למרות שפליטווד מדורגת רק במקום ה-20 מתוך 24 קבוצות.
5 צפייה בגלריה
פאדי ליין
פאדי ליין
יש עתיד. ליין
(צילום: AP)
ליין ערך שש הופעות בנבחרת הצעירה של צפון אירלנד בשנה שעברה וכבש שער אחד לפני שהוקפץ כעת לבוגרת. הוא זומן לשני משחקי הידידות של צפון אירלנד - מול לוקסמבורג והונגריה ושותף, כאמור, בשלישי האחרון.
ברקלאף: "אני רואה בו פוטנציאל גדול, כמו סטיוארט דאלאס, לפני שגם הוא התקדם ועבר לברנטפורד מהפרמייר-ליג. יש לו אותו סוג של מבנה גוף, אתלטיות נהדרת. יש לו גם שליטה בכדור ומשחק ראש טוב. אני מקווה שזה לא יכביד עליו, אבל רואה הרבה קווי דמיון בינו לבין מגנים אחרים טובים באירופה".
5 צפייה בגלריה
איאן ברקלאף
איאן ברקלאף
גילה את המציאה. ברקלאף
(צילום: AP)
ברקלאף סיפר כי החליט שליין יפתח רק באימון המסכם. "זה היה ממש ביום שני, כשראיתי אותו שוב באימון. איך שהוא עבד, איך שהוא התאמן, איך שהוא נראה, הוא היה מוכן לטעמי גם להופעה בינלאומית בנבחרת הבוגרת. אני חושב שהוא הראה את זה, בלי פחד. מישהו שהגיע מקבוצה חובבנית ועד לליגה של הגדולים באמת. הוא יכול להיות מאוד גאה במה שהוא עשה. עכשיו הוא צריך להוכיח שוב שזה לא משהו חד פעמי".
סיפורו של ליין מזכיר לכולם בממלכה את זה של ג'יימי וארדי, הסקורר של לסטר. וארדי היה בן 24 כאשר עוד שיחק בליגה השביעית באנגליה, במקביל לעבודה במפעל לבנים. הוא הצטיין בקבוצתו סטוקברידג' פארק וקיבל שכר של 30 ליש"ט על כל משחק. למרות המציאות הקשה הוא המשיך לחלום להפוך יום אחד לשחקן כדורגל מקצועני. חלם והצליח.
5 צפייה בגלריה
סיפור הסינדרלה "המקורי". וארדי
סיפור הסינדרלה "המקורי". וארדי
סיפור הסינדרלה "המקורי". וארדי
(צילום: getty images)
הוא טיפס מהליגות הנמוכות עד שהפך לכוכב הגדול של לסטר סיטי בדרך לאליפות סנסציונית ב-2016. באותה שנה סיים כמלך השערים של הפרמייר-ליד ונבחרת לשחקן העונה. לכן אף אחד לא הופתע כש"מירור אייריש" העניק לליין כתבה בשבוע שעבר תחת הכותרת: "ג'יימי וארדי הבא". ליין מגן, וארדי חלוץ, אבל ההקבלה מובנת.
פורסם לראשונה: 07:00, 05.04.22