אות הנשיא בספורט בשיתוף עמותת 'ערכים' הוענק היום בבית הנשיא, יצחק (בוז'י) הרצוג, למועדוני כדורגל וכדורסל על תרומתם הקהילתית במהלך מלחמת חרבות ברזל ובעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. את אות הנשיא קיבלה מכבי חיפה, ציון לשבח קיבלו בית"ר ירושלים, מכבי והפועל ת"א כדורגל, ואת אות ההוקרה קיבלו בני יהודה, הפועל ירושלים בכדורסל גברים והפועל לב ירושלים בכדורסל נשים. את אות הנשיא להובלת מיזם ייחודי קיבלו איגוד האופניים וההתאחדות לכדורגל.
"ספורט הוא לעולם לא רק ספורט", אמר הנשיא הרצוג. "אלא חוט מקשר לחיים ומקור למצוינות ומסגולות. כוח מחייה לגוף ולנפש וכוח שבונה קהילה, ושייכות. בביקורים שלנו בקהילות שנפגעו עלה הצורך בספורט וחזרה לשגרה של אימונים ותחרויות ספורט. הסולידריות בספורט עם החטופים והכאב הישראלי חוצה מגזרים, מחנות פוליטיים וצבעי קבוצות. אני מודה לערכים בספורט על הפעילות הנפלאה".
2 צפייה בגלריה
טקס אות הנשיא
טקס אות הנשיא
שחר והנשיא הרצוג
(צילום: שלו שלום)
טל ספיר, אוהד מכבי חיפה, שנפצע כחייל במתקפה הרצחנית של חמאס ושוקם בהצלחה, הגיע לטקס והצטרף לנשיא מכבי חיפה, יעקב שחר ולמנכ"ל איציק עובדיה בקבלת האות מנשיא המדינה. האות ניתן על ידי איציק קורנפיין, יו"ר ועדת אות הנשיא. בנוסף נכחו באירוע הבעלים של הפועל באר-שבע אלונה ברקת, יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, יו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן, יו"ר מינהלת כדורסל נשים דנה סנדר, ח"כ סימון דוידסון ועוד.
2 צפייה בגלריה
טקס אות הנשיא יו"ר הפועל לב ירושלים, נטע אבוגוב, מקבלת את הפרס מידי הנשיא
טקס אות הנשיא יו"ר הפועל לב ירושלים, נטע אבוגוב, מקבלת את הפרס מידי הנשיא
יו"ר הפועל לב ירושלים, נטע אבוגוב, מקבלת את הפרס מידי הנשיא
(צילום: שלו שלום)
נורית דאבוש, יו"ר ערכים בספורט, אמרה: "בזכות הספורט הצלחנו בזמנים קשים של מלחמה להגשים חלומות. העוצמה הפנימית והחוסן האישי של העוסקים בספורט סייעו לבנות חוסן קהילתי ולאומי. בתקופה הזאת המילים ערבות הדדית מקבלים משמעות אמיתית. יחד עם בית הנשיא אנחנו אומרים תודה לכל העוסקים במלאכה החשובה, של חיזוק החוסן בקהילות השונות והסיוע לילדים ונוער בתקופה המאתגרת"
בתאל גרבי, מנכ"לית ערכים בספורט, שהנחתה את האירוע, הוסיפה: "אין חולק כי לספורט יש תפקיד משמעותי בהענקת חוסן ועוצמה לפרט, לקהילה ולחברה, גם בשגרה ובטח בשעת חירום זו. אני מודה לכל הקבוצות, שנרתמו בימים לא פשוטים וקידמו מיזמים מרגשים ומעוררי השראה. וכמובן תודה לחברים בבית הנשיא, השותפים לדרך, שידעו להרים את הפרויקט לגבהים כמו שרק הם יודעים".