אז כן, זה קרה. מנצ'סטר סיטי זכתה בטרבל היסטורי ורשמה אליפות שלישית ברציפות. זה לא היה כדורגל מהפנט מהחלל כמו שהורגלנו לראות מהקבוצות של גווארדיולה, אלא שינוי תפיסה שגרם למנצ'סטר סיטי של עונת 22/23 להיראות בשלבים מסוימים של העונה כבלתי ניתנת להכנעה.
כמעט הכל כבר נאמר על העונה החלומית שהגיעה לסיומה באיתיחאד סטדיום. מהשינוי בגמישות הטקטית של פפ שמאפשר לקבוצה שלו להחזיק פחות בכדור, ועד למספרי שערים בלתי נתפסים של ארלינג הולאנד שלא נראו בממלכה הבריטית קרוב למאה שנה. משינוי עמדה מבריק של פפ גווארדיולה שהזיז את ג'ון סטונס לקישור ועד שיח על הולאנד וקווין דה בריינה כצמד הגדול בהיסטוריה.

1 צפייה בגלריה
אוהדי מנצ'סטר סיטי
אוהדי מנצ'סטר סיטי
אוהדי מנצ'סטר סיטי
(Lars Baron/Getty Images)

מעבר לכל הסופרלטיבים המוצדקים, נראה שאם יש דבר אחד שלא מדברים עליו מספיק, הוא חוסר התחרותיות בליגה האנגלית. כבר קרוב לעשור שקיים בעולם הכדורגל קונצנזוס שהליגה האנגלית היא הליגה הטובה בעולם, עובדה שהתחזקה עוד יותר אחרי שעידן מסי ורונאלדו נגמר בליגה הספרדית. אבל מה בעצם הופך אותה לטובה בעולם? רבים טוענים שהתחרותיות שלה היא מה שהופך אותה לכל כך טובה ואטרקטיבית. הידיעה שבכל מחזור כל קבוצה יכולה לאבד נקודות, גם אם מדובר בקרב קצוות של אחת מאריות הליגה עם המועמדת לירידה. אך האם הליגה האנגלית באמת כל כך תחרותית כמו שנדמה לנו?
בעשור הנוכחי מנצ'סטר סיטי זכתה בשלוש אליפויות האחרונות ברצף, ב-5 אליפויות בשש השנים האחרונות וב-8 אליפויות פרמייר-ליג מאז האליפות הראשונה שלה ב-2012. חושבים שזה מקרה נקודתי ויוצא דופן של שליטה אבסולוטית בליגה? נקפוץ עשור אחד אחורה. מנצ'סטר יונייטד הגדולה של סר אלכס פרגוסון הייתה קבוצת-על ששלטה ביד רמה בזירה המקומית, וכמו יריבתה העירונית זכתה בלא פחות מ-8 אליפויות בין השנים 2000-2013.
אז מה בעצם יש לנו פה? שליטה אבסולוטית של 2 המועדונים הגדולים והעשירים של מנצ'סטר שזוכים יחדיו ב-20 אליפויות מאז הקמת הפרמייר-ליג במתכונת הנוכחית שלה אי שם ב-1992. שליטה שאולי צריכה להדאיג את ראשי הפרמייר-ליג? הרי גם ריאל מדריד וברצלונה בליגה הספרדית וגם יובנטוס ומילאן האיטלקיות גילו שלא לעולם חוסן, ושמוניטין של ליגה הוא דבר הפכפך. במיוחד כשמסי מחייה את הליגה בארה"ב ורונאלדו והסעודים מושכים עוד ועוד שחקנים גם מהליגה האנגלית.
ואחרי כל זה, כמה כייף שהפרמייר-ליג חזרה אלינו. הליגה הטובה בעולם פתחה את עונת 23/24 עם תצוגה של האלופה ושל החלוץ הטוב בעולם ארלינג הולאנד. ממש עולם כמנהגו נוהג. ואולי, רק אולי עולם כמנהגו לא ינהג והניגון לא יחזור ותהיה לליגה הטובה בעולם אלופה חדשה?