יוסטון רוקטס סיימו את עונת 2023/4 במאזן של 41:41 וראו את הפלייאוף מהכורסה בבית. הסיכוי שלהם לבחור גבוה בדראפט הקרוב היה נמוך מאוד, אבל המזל רצה אחרת, והקבוצה שמאמן אימה יודוקה (נכנס לתפקיד באפריל 2023) הגרילה את המקום השלישי (אחרי אטלנטה ו-וושינגטון). מאותו רגע, ג'נרל מנג'ר רפאל סטון מדבר בקול רם על לא פחות ממקום טוב בפלייאוף של העונה הבאה (2024/5).
הרוקטס בנויים סביב ג'יילן גרין (שוטינג גארד בן 22, בחירה שנייה בדראפט 2021, 19.6 נק', 5.2 ריב', 3.2 אס' לערב), אלפרן שנגון (סנטר בן 22, בחירה 16 בשנת 2021, 21, 9.3, 5) וג'בארי סמית' (פורוורד בן 21, בחירה שלישית בשנת 2022, 13.7, 8.1, 0.8 חסימות). לידם משחקים אמן תומפסון (גארד/פורוורד בן 21, בחירה רביעית בשנת 2023, 9.5, 6.6, 2.6) וקאם וויטמור (פורוורד/גארד בן 20, בחירה 20 בשנת 2023, 12.3, 3.8 ריבאונדים). פרד ואנווליט (רכז פותח), דילן ברוקס וטארי איסון משלימים את הצוות המוביל, אליו הצטרף בפברואר 2024 גם סטיבן אדמס הוותיק.

1 צפייה בגלריה
אלפרן שנגון שחקן נבחרת טורקיה
אלפרן שנגון שחקן נבחרת טורקיה
אלפרן שנגון במדי טורקיה
(צילום: רויטרס)

קבוצות גדולות נבנות לאט ורצות יחד שנים ארוכות. הרוקטס צעירים, מוכשרים, גבוהים, ארוכים ואתלטים מאוד. יש להם סגל פנטסטי, עמוק ומבטיח, והאתגר הגדול יהיה לשמר את כולו. הדראפט הקרוב נותן ליוסטון אפשרות ליהנות מבחירה גבוהה ולהביא שחקן ייחודי נוסף שישלים את הפאזל לעונות הבאות. בנוסף לכך, יש להם עוד שתי בחירות עתידיות מברוקלין (2025/6/7 – בכפוף להתניות והסכמים) כחלק מהטרייד הגדול של ג'יימס הארדן (שנת 2021), מה שגורם לעתיד הקרוב שלהם להיות מלהיב עוד יותר. יוסטון מחפשת כרגע קליעה יציבה מבחוץ, רכז נוסף, פורוורד גבוה שיודע לעשות הכל ועוד סנטר מחליף. מחזור השחקנים הנוכחי מציע לה מגוון רחב של אפשרויות ולא מעט כאב ראש.
הרוקטס יבדקו לעומק את רוב דילינגהאם מקנטאקי (קומבו-גארד, כדורסל מהפנט אבל מסוכן מדי), ניקולה טופיץ' הסרבי הפנטסטי (הרכז הטוב במחזור, 1.98 מטר של כדורסל על סף הגאונות אבל ברך שמאל מאוד בעייתית), סטפן קאסל מקונטיקט (קומבו-גארד של 1.98 מטר עם קליעה פרובלמטית וגוף מצוין), מאטאס בוזליס הסופר מוכשר (גארד/פורוארד בגובה של 2.06 מטר על 95 קילו שעושה הכל על המגרש אבל דורש הרבה אומץ וסבלנות), זאקרי ריזאשה (המדיה מאוהבת בצרפתי המוכשר והגבוה שקולע מצוין לשלוש), טריסטיאן דה סילבה הנהדר (פורוארד פנטסטי בן 22 בגובה של 2.06 מטר מאוניברסיטת קולורדו שעושה הכל וקולע מצוין לשלוש אבל חסר ביחסי ציבור), דונובן קלינגן האינטליגנטי והנייד מקונטיקט שעשוי להיות לא פנוי (סנטר בגובה של 2.18 מטר על כ-125 קילו שמתאים מאוד לוושינגטון), קייל פיליפובסקי המנוסה והמוכשר מדיוק (פורוורד/סנטר בגובה של 2.13 מטר על כ-110 קילו עם יד מצוינת לשלוש שהמדיה לא אוהבת מספיק) ועוד מספר שמות אפשריים. בסופו של דבר, בלי נדר ובע"ה, אני שם ז'יטון על השולחן ומניח שיוסטון תבחר באחד משניים – ריד שפרד או דלטון קונקט.
קונקט הוא גארד/פורוורד בגובה של 1.98 מטר על 97 קילו שיוצא לדראפט מאוניברסיטת טנסי. הוא בן 22, שחקן של משחקים גדולים, כולל הצגות ענקיות בטורניר אליפות הליגה (SEC) ובטורניר ה-NCAA הארצי. קונקט נהנה מקליעה כמעט מושלמת (כ-39.7% לשלוש) וגוף מצוין, ועשה בעונה האחרונה 21.7 נק', 4.9 ריב' ו-1.8 אס' ב-30.5 דקות לערב. הוא בשל, רעב ומוכן, ויכול להשתלב בקבוצה ובליגה מהרגע הראשון.
שפרד הוא קומבו-גארד בן 20, 1.90 מטר על 85 קילו. במהלך עונת 2023/4 (האחת והיחידה שלו בקנטאקי), שפרד עשה 12.5 נק', 4.1 ריב', 4.5 אס' ו-2.5 חטיפות למשחק, בכ-28 דקות לערב. הוא מוביל כדור מצוין, שולט היטב בקצב המשחק ונהנה מיכולת קליעה יוצאת דופן (כ-52% מהשלוש). שפרד חד, מהיר, החלטי, אגרסיבי וחסר פחד. הוא מתקיף את הסל בכל הזדמנות, אפקטיבי בריבאונד ובעיקר זורק במהירות פנטסטית, מכל מרחק, בתנועה, מהמקום, מתוך כדרור או ב- Catch and Shoot. הקליעה שלו קרובה למושלמת, הטווח שלו גדול מאוד ואין לו פחד להעיף את הכדור לסל רחוק מעבר לקשת השלוש.
הבעיה של קונקט היא הצפיפות בתפקיד ביוסטון. שפרד, לעומתו, מתמודד רק מול ואנווליט שיסגור בשנה הבאה 31 אביבים. מכיוון שכך, אני מהמר על שפרד. הוא טיפה נמוך ויש הטוענים שלא מספיק חזק, אבל מאוד מתאים לרוקטס והיתרונות שלו כ"כ ברורים ששווה לקחת כאן את הסיכון.
יוסטון מכוונת לפלייאוף בעונה הקרובה ולא חוששת לומר את זה בקול רם. מהצד השני, אסור לשכוח, שבלי מזל וקצת חסדי שמיים, העסק לא יעבוד. הרוקטס חייבים לסגור בהקדם האפשרי את גרין, שנגון וסמית' בחוזים ארוכים, ומדובר במשימה מורכבת שתחייב סכומי מקסימום ומו"מ ארוך וקשוח. וויטמור ותומפסון עשויים להפוך מהר מאוד לשחקנים מובילים בליגה. החבורה הזאת, יחד עם שפרד, או כל שחקן בולט אחר מהדראפט הקרוב, יכולה להפוך את הטויוטה סנטר ביוסטון לאחד האולמות הכי חמים במערב כבר במהלך השנה הבאה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.