רגע לפני כניסת יום הכיפורים, הישג מרשים נוסף לספורט הישראלי. דניאלה פלג הוכתרה היום (שישי) כאלופת אירופה בגלישת רוח בדגם IQ פויל, בתחרות שנערכה בקליארי. פלג הרשימה בשיוט אדיר בגמר, אותו סיימה במקום הראשון לפני מאיה גייסלר הנורבגית ואנסטסיה וולקוביץ הפולנייה.
"ברוחות הקלות של היום, זה היה קרב קשוח בגמר ואני שמחה ש'התקווה' תנוגן על הפודיום", סיפרה פלג בסיום שיוט הגמר. "יום השנה ל-7 באוקטובר היה ביום השני של האליפות והתחרינו עם הסרט הצהוב על המפרשים כדי להגביר את המודעות. אין ספק שזה הופך את הכל למשמעותי יותר. בסופו של דבר זה שם את כל החיים שלנו בפרופורציה ואני שמחה שהצלחנו להביא גאווה לישראל".
3 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
פלג חוצה ראשונה את קו הסיום בגמר
(צילום: נעם תמיר)
3 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
פלג מאושרת. "קרב קשוח"
(צילום: נעם תמיר)
דניאלה פלג אחרי הזכייה באליפות אירופה
(צילום: נעם תמיר)
פלג, סגנית אלופת העולם מ-2022, הוסיפה: "היה מאבק קשה מאוד על המדליה. רק בעוד 10 ימים אחגוג יום הולדת 20 ואני ממש שמחה. בחודש שעבר סיימתי רביעית באליפות העולם עד גיל 23 וזה מוכיח עד כמה הרמה גבוהה, אז אני מאושרת. אני כבר חושבת על המשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס וזו המטרה הברורה, אבל יש עוד דרך ארוכה לשם".
פלג ו-וולקוביץ העפילו מוקדם יותר לגמר לאחר שסיימו ראשונות במקצה חצי הגמר, שכלל עוד שתי גולשות ישראליות: שחר טיבי ותמר שטיינברג. גייסלר, שעלתה אוטומטית לגמר לאחר שסיימה ראשונה בדירוג הכללי בתום השיוטים המוקדמים, הוליכה לאורך רוב השיוט המכריע, אך לא יכלה לפיניש האדיר של פלג, שהפכה גם לגולשת בכחול-לבן הראשונה אי פעם שזוכה בזהב באליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
דניאלה פלג מקבלת חיבוק מתמר שטיינברג בסיום התחרות
(צילום: נעם תמיר)
יו"ר איגוד השייט, שי בובר, אמר: "שנה מופלאה עם אלופת עולם, שתי מדליות אולימפיות ועכשיו אלופת אירופה. ברכות לדניאלה ולמאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל. סגרנו את קמפיין פריז עם הנבחרת הטובה בעולם ואנחנו פותחים את קמפיין לוס אנג'לס עם הנבחרת הטובה בעולם".
יש לציין כי הנבחרת הישראלית, בהדרכת שחר צוברי, הגיעה ללא סגנית האלופה האולימפית מפריז, שרון קנטור, אך למרות זאת הכניסה ארבע גולשות לשישייה הראשונה בתחרות היוקרתית: טיבי (סיימה רביעית בדירוג הכללי), שטיינברג (חמישית), מאיה מוריס (שישית) וכמובן פלג - האלופה הטרייה.
צוברי, מאמן נבחרת הנשים, סיכם: "דניאלה עשתה תחרות מדהימה ולחלוטין עמדה בציפיות שהיו לנו ממנה. מבחינתנו זו התחרות האחרונה שסוגרת את 2024, וזה סיום מתוק לשנה. כל הגולשות העפילו לשיוט המדליות וזה מעיד על הכוח שלנו כנבחרת ועל העבודה המדהימה שכל צוות המעטפת המקצועית נותן לנו. העובדה שזו לא הבלחה של גולשת אחת היא בזכות הכוח הנבחרתי, עוזר המאמן שלי סתיו וכל הצוות המקצועי של איגוד השייט".