קבלת שבת

כוכב השבת: זאת עונת בלהות עד כה עבור מכבי תל אביב. היא עברה קיץ הזוי בו ביצעה לא מעט טעויות, אבל בכל זאת דבר אחד היא עשתה נכון: היא החתימה את אבי ריקן על חוזה לעונה נוספת.
בשקט בשקט הקשר בן ה-33 יסגור שבע שנים במועדון, ברובן היה שחקן ספסל. במובנים רבים ריקן הוא המחליף האולטימטיבי. מביא איתו ים של ניסיון, יודע לכבוש שערים חשובים כשצריך, ועל פי ראיונות שנתן לאורך השנים הוא מסתמן גם כאחד המנהיגים של מכבי תל אביב בחדר ההלבשה.
5 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
אבי ריקן. מנהיג צהוב
(צילום: גיל נחושתן)
בשמינית גמר הגביע מול קריית שמונה הוא שוב הראה מהי חשיבות של ותק. ריקן עלה כהרגלו מהספסל, וכבש שער של ווינר, שער שהזכיר את מכבי תל אביב העוצמתית, שאי אפשר היה להכניע אותה. פצצה לחיבור בדקה קריטית ששינתה את כל המומנטום. בהארכה קריית שמונה כבר הלכה אחורה כי היא ראתה מולה את מכבי של פעם. כשהמשחק הלך לפנדלים, ריקן עם סרט הקפטן היה זה שהרביץ בשחקנים הצעירים מכביזם. הוא היה במעמד הזה לא מעט פעמים, ראה את הקבוצה כותשת את הליגה וגם חוטפת הפסדים מביכים.
5 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
סוגר שבע שנים במכבי ת"א
(צילום: גיל נחושתן)
הוא יודע יותר טוב מכולם שמכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה עונה ללא מאבק על תואר כלשהו. היא לא יכולה לדבר על ״"העונה הבאה" ועל "בנייה". כי יש מסורת לשמר. והמסורת הזאת אומרת שמאז שהתחיל העידן הזר, מכבי תמיד נלחמה על כל התארים כמעט עד הרגע האחרון. נכון, היא הפסידה לפעמים, אבל היא תמיד הייתה בתמונה, ואבי ריקן הצליח לשמור על המסורת. כעת, אחרי הניצחון על הפועל באר שבע והניצחון הדחוק בגביע - הצהובים נראים בכושר טוב.
כנראה שבשבת הוא שוב יעלה מהספסל, כפי שעשה 14 פעמים בעונה שעברה. בעונות טובות שלו ריקן כובש שישה-שבעה שערים, בדרך כלל במשחקים חשובים. בעונה כזאת של מכבי תל אביב היא זקוקה לריקן אולי יותר מתמיד, גם אם הוא עולה בדקה ה-90 כדי לשמור על היתרון. מדובר בשחקן שנותן הכל בשביל הקבוצה שלו, ובכדורגל הישראלי זה לא מעט.
5 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ׳
מלאדן קרסטאיץ׳
מלאדן קרסטאיץ׳. יש לו על מי לסמוך
(צילום: עוז מועלם)
ריקן ומכבי תל אביב פוגשים יריבה נוחה במיוחד, הפועל ירושלים של זיו אריה. הירושלמים מגיעים אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, והיכולת לא טובה בלשון המעטה. יחד עם זאת יש הרבה עקשנות ואמונה בדרך במועדון האדום, וזה עשוי להתבטא בהפתעה בשבת.

הדרבי התל אביבי אמור להתקיים בעוד חודש, יש לנו ארבעה מחזורים עד אז, אבל מרגישים אותו באוויר. מבחינת האדומים הם היו רוצים שהוא יתקיים מחר, כי הם סופרים כבר ארבעה ניצחונות רצופים. בשבת הם אמורים להשיג את הניצחון החמישי שלהם, כי הם פוגשים את הפועל נוף גליל האיומה, שאולי הביאה כמה שמות מוכרים כמו ארנסט מאבוקה אבל לא יהיה מוגזם לומר שכרגע היא הקבוצה הכי גרועה בליגת העל. אחרי שחטף שישייה במשחק הבכורה שלו מול קריית שמונה, שי ברדה שוב נכנס לכוננות ספיגה. המשחק בבלומפילד, בשעה נוחה, הרבה אוהדים אדומים צפויים להגיע והם יקוו לא רק לניצחון, אלא להצגה שתבסס את הפועל תל אביב כקבוצת צמרת.
זאת ללא ספק העונה הכי טובה של הפועל תל אביב מאז חזרתה לליגת העל, המטרה שלה כבר לא צריכה להיות פלייאוף עליון אלא מקום ברביעייה הראשונה, בתרחיש אופטימי היא גם מסיימת את העונה מעל מכבי תל אביב - שזה בכלל טוב. במחזור הבא היא פוגשת יריבה מרה אחרת, בית"ר ירושלים, והיא בטוח תשמח להגיע לטדי במומנטום שיא כאשר הירושלמים על הקרשים.
5 צפייה בגלריה
להקת צעירי (הפועל) ת"א. קנצפולסקי (מימין), סניור, דוידה, אייזן, מזרחי וישראלוב שלשום
להקת צעירי (הפועל) ת"א. קנצפולסקי (מימין), סניור, דוידה, אייזן, מזרחי וישראלוב שלשום
הפועל ת"א פשוט בטירוף, ושי ברדה יצטרך להיזהר
(צילום: גיל נחושתן)

ניר קלינגר פוגש עוד אקסית מיתולוגית, את הפועל חיפה עימה זכה בגביע ב-2018. שתי הקבוצות במומנטום רע, אבל שתיהן קיבלו בוסט באמצע השבוע והעפילו לרבע גמר הגביע. קלינגר חטף במחזור האחרון 4:0 ממכבי חיפה, אבל אפשר להתייחס להפסד הזה בסלחנות - לא שם נמצאות הנקודות שהוא צריך להביא. הפעם אין לו הרבה תירוצים.
הפועל חיפה פתחה את העונה טוב, אבל חזרה לסורה. היא עם ניצחון אחד בלבד בתשעה משחקים (1:2 על מ.ס אשדוד) וזה קצב של מועמדת לירידה, לא של מי שרוצה להגיע לפלייאוף העליון. קשה לראות אותה מסתבכת במאבקי תחתית עם סגל כזה, אבל אם היא לא תתעורר היא שוב תסיים עונה בצמרת, זאת של הפלייאוף התחתון.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. הגיע הזמן לנצח
(צילום: עוז מועלם)