פרשת השלט להחזרת החטופים, שבה מעורבים השחקנים הזרים של מכבי חיפה (ואחד, ענאן חלאילי, שלבש את מדי נבחרת ישראל רק לפני שבוע), הצליחה לייצר כותרות מרעישות באתרי הספורט, ולמעשה היא האייטם המדובר ביותר מאז שהתרחשה. כמעט לכל פרשן, כתב, שחקן לשעבר, וכמובן לאנשי הקבוצה עצמה, החל מהמאמן מסאי דגו וכלה בדובר דוד בזק, היה מה לומר ו/או להגיב בנושא. כתבה אחת באתר ספורט מסוים אפילו זכתה ליותר מ-1,500 תגובות גולשים!!!
כמובן שזהו נושא רגיש וכאוב שקרוב ללב כולנו, ומוציא מאיתנו סחף של רגשות, אבל אם ננתח את המקרה בצורה יותר מעמיקה, נגיע למסקנה אחת פשוטה: הכל מתחיל ונגמר במילה אחת - הסברה!

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
(צילום: עוז מועלם )

לצערי הרב, נראה שבזמן האחרון, מאז ההתקפה המבחילה, הזדונית, המרושעת והברברית של חמאס על חיילי צה"ל ואזרחי ישראל החפים מפשע ,"הסברה" מתבררת כמילה גסה בישראל. זה מתחיל בכישלון הממשלה להסביר לעולם את עמדת ישראל במלחמה ומציאת צידוקים להתקפות הנגד על עזה, שרק מגבירות מיום ליום את הזעם ברחבי העולם כלפי המדינה הקטנה שמוצאת עצמה מבודדת ונטולת בעלות ברית אמיתיות, וכלה בקבוצות הכדורגל, במקרה זה מכבי חיפה.
אולי אם היו מוצאים לנכון בקבוצה להסביר לכל השחקנים את משמעות השלט והשלכות הסירוב לאחוז בו לפני המשחק, ומי שלא רוצה - לא עולה ב 11, כל הסקנדל הזה היה נמנע. כלומר, כמה משפטים מצד המאמן בשיחת המוטיבציה לפני המשחק לגבי עמדת הקבוצה והחשיבות התודעתית של אחיזת השלט היו עושים הבדל של עולם ומלואו. מהיכן שאני מסתכל על זה, ברור שאי אפשר להצדיק את עמדת השחקנים שבחרו באקט הפגנתי להביע את הצד שלהם במלחמה, אבל בשורה התחתונה זה בעצם מחדל של מכבי חיפה, החל במאמן חסר הסמכות וכלה בדובר שיודע לסנגר על הסרבנים לאחר מעשה.
אז לפני שאתם ממהרים להתלהם, אולי תנסו להסתכל על הדברים מזוית קצת אחרת. וכדאי לנסות, ולו לפעם אחת, לצאת מהמנטרה הגאוותנית והיהירה שכל כך אופיינית לישראלים , שלפיה אנחנו "יודעים הכל, תמיד צודקים, כל העולם נגדנו, ומי שלא מסכים איתנו - שיילך לעזאזל".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.