הטרייד של דני אבדיה מוושינגטון לפורטלנד תפס את רוב מי שעוסק ב-NBA בהפתעה גמורה. איך יכול להיות שקבוצה במהלך בנייה מחדש מעבירה את אחד השחקנים הטובים ביותר שלה, שחתם על אחד החוזים הנוחים ב-NBA, ועוד לאחר עונת פריצה שבה אפילו זכה לקבל קולות לבחירה לשחקן המשתפר של העונה? משהו כאן לא מסתדר.
מקצועית, אולי אפשר לגרד תירוצים כאלה ואחרים על כך שהוויזארדס קיבלו בחירות דראפט ואת מלקולם ברוגדון, אותו אולי ניתן להעביר בטרייד עתידי. אבל אולי הסיפור הוא בכלל לא מקצועי? אולי משהו אחר פעל ברקע?

1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס ג'סטין מינאיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס ג'סטין מינאיה
דני אבדיה
(Geoff Burke/Reuters)

בואו נחזור רגע שנה אחורה, ליוני 2023, לאירוע מעניין ותקדימי בתולדות הספורט האמריקאי, הקשור בוויזארדס: לראשונה באופן רשמי וגלוי, רכשה קטאר 5 אחוזים מקבוצת Monumental Sports & Entertainment - שבבעלותה כל קבוצות הספורט המקצועניות של וושינגטון, הכוללת חוץ מהוויזארדס גם את המיסטיקס מה-WNBA והקפיטלס מה-NHL. הקטארים שילמו 200 מיליון דולר על 5 אחוזים מהבעלות, ששיקפו שווי של יותר מ-4 מיליארד דולר לכלל הקבוצות.
והנה, שנה לאחר שמדינה ערבית "ידידותית" כמו קטאר נכנסת לבעלות חלקית על הוויזארדס, מוצא את עצמו השחקן הישראלי שלה, למרות האיכויות המקצועיות שלו, עובר בטרייד לקבוצה אחרת? זה בטח מקרי, הרי לא יכול להיות שהוויזארדס יוותרו על ההזדמנות להחתים את ברוגדון ולקבל את בחירת הדראפט ה-14 וכמה בחירות דראפט עתידיות.
הרי לא יכול להיות שפוליטיקה מתערבבת בספורט, בזמן מלחמה. זה פשוט אף פעם לא קורה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.