מלבד סרביה, גרמניה וצרפת, מי עשויה להיות power house ביורובאסקט בשנה הבאה? נבחרות כמו ספרד וסלובניה עם סגל יחסית בינוני (למעט דונצ'יץ' כמובן) נמצאות במגמת ירידה מאז אליפות העולם, ולא ברור כרגע עד כמה הן יוכלו להוות איום על שלוש הגדולות.
מהפרספקטיבה שלי עושה רושם שיש כרגע שתי נבחרות שבהחלט יכולות להתחרות על הטייטל הזה, הראשונה היא לטביה שלמרות ההפסד המאכזב לברזיל בקרב על הכרטיס לאולימפיאדה, הוכיחה את העוצמות שלה במונדובאסקט האחרון וסיימה במקום החמישי כשהיא מספקת טורניר חלומי מבחינתה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת לטביה
נבחרת לטביה
נבחרת לטביה
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
השנייה היא טורקיה עד כמה שזה נשמע מפתיע, לאור חוסר ההצלחות שלה בשנים האחרונות, אך יש תחושה שהם יכולים לבנות נבחרת מאוד חזקה ליורובאסקט בשנה הבאה.
עם שחקנים כמו אלפרן שנגון הסנטר המצוין של הרוקטס, צ'די אוסמן הוותיק, אדם בונה, עומר יורטסבן, פורקאן קורקמאז שגם לו יש עבר nba, בשילוב עם מספר שחקני יורוליג מנוסים מפנר ואנאדולו, ואולי גם את קנדריק נאן שעשוי לקבל אזרחות טורקית ולהצטרף לנבחרת, כל זה בהחלט יכול לשדרג את הטורקים משמעותית, עם אחד הסגלים האיכותיים והחזקים ביותר שהיו לה אי פעם בהשוואה לסגלים משנים קודמות.
2 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
בן שרף
(צילום: אתר פיב"א)
בגזרה הישראלית נקווה לראות נבחרת הרבה יותר חזקה ומנוסה שלא תחשוש להתמודד מול הנבחרות הגדולות של אירופה, בהובלתו של דני אבדיה שיגיע עם נסיון של 5 שנים ב-nba, וכמובן את ים מדר המצוין שחתם לאחרונה בבאיירן מינכן, רומן סורקין נועם יעקב, תומר גינת, תמיר בלאט ואולי גם את בן שרף המוכשר, ודני וולף ממישיגן שהצטיין אשתקד באליפות אירופה עד גיל 20 עם נבחרת העתודה.
אפשר בהחלט להיות אופטימיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.