לאחר שניצח הערב (שישי) 4:6, 6:7 (2), 4:6 את לורנצו מוזטי בחצי גמר ווימבלדון ועלה לגמר גראנד סלאם בפעם ה-37 בקריירה, נובאק ג'וקוביץ' בן ה-37 נזכר בילדותו וסיפק מונולוג מרגש: "אמרתי את זה הרבה פעמים. ווימבלדון היה חלום ילדות עבורי - לשחק בו ולזכות בו. כשהייתי ילד בן שבע שצופה בפצצות מתעופפות מעל ראשי, חלמתי להיות על המגרש החשוב ביותר בעולם, שנמצא כאן בווימבלדון. בניתי חדר גביעי ווימבלדון מכל חומר שרק מצאתי".
"יש לי את התמיכה האדירה מהמשפחה שלי", המשיך הסרבי, "מאשתי שאיתי כבר הרבה שנים וגם מהילדים שלי - זה היה מסע מדהים. אני משתדל לא לקחת את זה כמובן מאליו בכל פעם שאני מוצא את עצמי על המגרש הייחודי הזה". על כך שהוא היה בספק לטורניר: "הגעתי ללונדון שמונה ימים לפני פתיחת הטורניר ולא ידעתי אם אשחק. הכל היה פתוח עד ההגרלה. עשיתי כמה אימונים עם שחקנים טובים והוכחתי לעצמי שאני במצב מספיק טוב - לא רק להשתתף, אלא גם להגיע רחוק בטורניר. זו המנטליות שתמיד היתה לי".
1 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ריגש אחרי העלייה לגמר. ג'וקוביץ'
(צילום: ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
כעת ג'וקוביץ' נמצא במרחק ניצחון מזכייה שמינית בווימבלדון, שתשים אותו בראש טבלת הזכיות של הטורניר לצד לרוג'ר פדרר. לשם כך, הוא צריך לנקום בגמר ביום ראשון בקרלוס אלקראס על ההפסד בגמר בשנה שעברה.
"הוא דוגמא נהדרת לשחקן צעיר שמוצא איזון בין החיים והטניס, על המשטח ומחוצה לו", אמר ג'וקוביץ' על יריבו הבא, "הוא אחד מבני ה-21 הכי טובים שאי פעם ראינו, יש לו עתיד מזהיר. הוא יזכה בהרבה מאוד גראנד סלאמים, אבל אני מקווה שבימים הקרובים לא. רק כשאפרוש. הוא אחד השחקנים הכי שלמים שיש, אצטרך להיות בשיאי כדי לנצח אותו". המפגש בראשון יהיה השישי בין השניים, כשג'וקוביץ' מוביל 2:3.
אגב, זה היה הניצחון ב-97 של "נולה" במשחק יחידים בווימבלדון, ורק פדרר (105) מקדים אותו בנתון זה בגברים. זו גם הפעם השישית ברציפות שהוא מגיע לגמר, ורק לפדרר יש רצף יותר ארוך משלו, עם שבעה גמרים רצופים בין 2003 ל-2009.
הסיפור האמיתי מאחורי התמונה של מסי וימאל
(באדיבות one)