אל תתנו לניצחון האחרון על בארנסלי בגביע הליגה לשטות בכם. עם כל הכבוד ל-0:7 על היריבה מהליגה השלישית לפני מספר ימים, השדים האדומים בדרך לעוד עונה עקרה וכרגע במקום העשירי בלבד אחרי ארבעה מחזורים, הנמוך ביותר מאז 1990 (אז סיימו במקום ה-13).
מאז 2013, אז דרך לאחרונה אלכס פרגוסון על הקווים באולד טראפורד, ארון הגביעים כמעט ריק ואין אליפות אדומה. 3 תארים משמעותיים ב-11 שנים זה מעט עבור מועדון שבשנים הטובות שלו (1992 ועד האליפות הקודמת), אם קבוצה באנגליה או אירופה הייתה שומעת את שמו היא הייתה רועדת מפחד עוד לפני תחילת המשחק (כאוהד ארסנל, אני זוכר כמה היה קשה עד בלתי אפשרי מולם). מה הסיבות?

1 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
טן האח
(צילום: Stu Forster/Getty Images)

1. מאמנים לא מתאימים. שבעה מאמנים שונים (כולל מוריניו, ואן חאל והנוכחי אריק טן האח) כשלו במילוי החלל הגדול שיצרה פרישתו של סר אלכס. כדי לאמן קבוצה כ"כ שאפתנית צריך עצבים של ברזל, להטיל משמעת בצד שמירה על יחסי אנוש סבירים ופשוט לדעת איך להכיל כמויות עצומות של אגו. כולם לא ידעו ולכן הוחלפו. גם עתידו של טן האח מוטל בספק וכמו שזה נראה כרגע, הסיכויים שיחליף את קומאן בנבחרת הולנד גבוהים בהרבה מהסיכויים שלו לזכות באליפות הפרמייר ליג.
2. בחירת שחקנים. לא נתעכב על כל שחקני יונייטד שנרכשו מ-2013 ועד היום, אבל רק מהסתכלות על הסגל הנוכחי, לא מזהים שם מנהיג. ברונו פרננדש, רשפורד, גראנצ'ו, הוילון ואחרים הוכיחו שהם מוכשרים, אבל ספק אם הם היו מקבלים מקום בקצה הספסל של הקבוצות שזכו בליגת האלופות של 1999 ו-2008. לא תמצאו שם מקביל לבקהאם, סולשיאר, טבס או כריסטיאנו רונאלדו בצעירותו.
3. בעלים. האחים גלייזר שולטים מ-2003 לאחר שהחליפו את היו"ר המיתולוגי, סר מרטין אדוארדס. במהלך השנים הם התפרסמו כבזבנים כרוניים וכבעלים שההבנה שלהם בכדורגל פחותה משל כל אוהד ממוצע. מסקנה - האוהדים חייבים למרוד ולהבהיר לבעלים האמריקאים שהם קנו את הקבוצה, אבל לא את האנשים שמעודדים אותה. אם הם לא מסוגלים להפעיל את הצעצוע שברשותם בצורה חכמה ומועילה, שייקחו אחריות ויתנו למישהו אחר לנהל את העסק. למשל, סר ג'ים רטקליף שרכש מניות במועדון לאחרונה והביע מוכנות לקחת את המושכות בתנאים מסוימים.
4. פריחתה של מנצ'סטר סיטי. גם צ'לסי וליברפול (ולסטר, להבדיל) לקחו אליפויות בעשור האחרון. אבל התכולים הם מלכי הכדורגל הנוכחיים של אנגליה. אחרי שנים של תסכול וקנאה, סופסוף הם יכולים ללכת בראש מורם ולראות את עצמם לבד בפסגה מול יונייטד שנראית כמו צל של האימפריה של פעם. עם זאת, לא לעולם חוסן. נגד הסיטי והבעלים מהאמירויות חלדון אל-מובארק נפתח משפט באמתלה של רמאות סדרתית, ואם יימצאו אשמים, ייתכן וישללו מהם תארים לאורך 15 השנים האחרונות. הם גם עלולים לרדת ליגה. עד לפסק הדין, זאת ההזדמנות של השדים האדומים להחזיר לעצמם את השליטה בעיר ובליגה. כמובן שגם לאחר מכן, אם על יריבתם יוטלו עונשים חמורים - כמו השעייה ממספר מפעלים.
לסיכום - בסינית, "הזדמנות" ו"משבר" הן אותה מילה. עבור יונייטד זו קריאת השכמה, לקום מההריסות ולחזור להיות קבוצת צמרת מובילה - גם אם זה ייקח מספר שנים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.