מארבע נותרו שלוש. אחרי הניצחון של בית"ר ירושלים על הפועל ירושלים בדרבי ברחו יוסי אבוקסיס והשחקנים שלו מהתחתית. בית"ר עדיין לא נשארה רשמית, אבל עם יתרון שמונה נקודות מהקו האדום ושלושה משחקים בלבד לתום העונה נראה שמקומה בליגת העל מובטח. אצל השלוש האחרות המצב שונה לחלוטין - התחתית בוערת.
משלוש יירדו שתיים. הפועל ירושלים ונוף-הגליל עם 24 נקודות, מכבי פ"ת עם 23, ורק אחת מהן תינצל. בשבת שלושתן משחקות, אבל לא אחת נגד השנייה אלא כל אחת ממועמדות הירידה תפגוש יריבה שבעצם סיימה את העונה ואין לה על מה לשחק. לפעמים מצב כזה נוח - היריבה פחות דרוכה, מדי פעם המאמן שלה נותן דקות לשחקנים צעירים; אבל במקרים אחרים הלחץ מכריע את קבוצת התחתית.שלושה מחזורים לסיום, הנה מבט על מצבן של הקבוצות הרלוונטיות ועל מה שמחכה להן במותחן שיסתיים כנראה רק עם השריקה האחרונה לעונה, ויוכרע אולי רק בהפרש שערים.
4 צפייה בגלריה
עידו שחר, אונדז'יי באצ'ו וארנסט מאבוקה
עידו שחר, אונדז'יי באצ'ו וארנסט מאבוקה
משלוש רק אחת תרד. עידו שחר, אונדז'יי באצ'ו וארנסט מאבוקה
(צילום: עוז מועלם ואלכס קולומויסקי)

הפועל ירושלים

מצב בטבלה: 24 נקודות, הפרש שערים 20–
עד עכשיו בפלייאוף: נקודה אחת
מה נשאר לה: הפועל חיפה (ח), מכבי פ"ת (ב), אשדוד (ח)
נקודה אחת מארבעת המשחקים הראשונים בפלייאוף. עם מאזן כזה נדמה שנגזר על קבוצה לרדת ליגה, אבל איכות התחתית, או יותר נכון להגיד חוסר האיכות, מביא לכך שלמרות פתיחת הפלייאוף המזעזעת הפועל ירושלים עדיין מעל לקו האדום, גם אם רק בזכות הפרש שערים עדיף. וזו הבשורה הטובה היחידה מבחינתה, כיוון שהתקופה הרעה מאוד של הפועל ירושלים צריכה להדאיג את זיו אריה, שאולי מספק פנינים בראיונות אחרי משחקים אבל לא מצליח לגרום לקבוצה שלו להבקיע. 21 שערים בלבד כבשה הקבוצה שלו העונה. כדי להישאר יהיה צורך כנראה בניצחון אחד, אבל כדי להשיג אותו מישהו יצטרך לשים את הכדור ברשת.
4 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. מתי הקבוצה שלו תמצא את הרשת?
(צילום: עוז מועלם)

הפועל נוף-הגליל

מצב בטבלה: 24 נקודות, הפרש שערים 25–
עד עכשיו בפלייאוף: 4 נקודות
מה נשאר לה: חדרה (ב), קריית-שמונה (ח), הפועל חיפה (ב)
נוף-הגליל חזרה לחיים עם ניצחון 0:4 על מכבי פ"ת ויכולה להתעודד מכך שקפצה מקום, כיוון שפתחה את הפלייאוף כנועלת הטבלה. מקור העידוד מגיע לא רק מהתוצאה עצמה אלא גם מהיכולת של חלק מהשחקנים הזרים, שיכולים להוביל להישארות הקבוצה בליגה. שלושה מהם - גוטיירי טומלין, דייויד טווה ולוואגה קיזיטו - כבשו במשחק הזה, וחשוב לזכור שהשניים הראשונים הצטרפו לקבוצה בינואר.
עם זאת, נוף-הגליל עלולה להיות בבעיה חמורה משום שלה, בניגוד לשתי האחרות בתחתית, אין משחק מול יריבה ישירה והיא בעצם אמורה להיות האנדרדוג בכל שלושת המשחקים שנותרו לה. בששת המשחקים העונה מול הקבוצות אותן היא הולכת לפגוש לא רשמה נוף-הגליל אפילו ניצחון אחד והפסידה בארבעה.
4 צפייה בגלריה
קיזיטו וברקמן
קיזיטו וברקמן
נוף הגליל יכולה להיות מעודדת? קיזיטו וברקמן
(צילום: גיל נחושתן)

מכבי פ"ת

מצב בטבלה: 23 נקודות, הפרש שערים 15–
עד עכשיו בפלייאוף: 2 נקודות
מה נשאר לה: בית"ר ירושלים (ח), הפועל ירושלים (ח), חדרה (ב)
זוכרים את התמונות הלא נעימות משלב מוקדם יותר של העונה בהן נראה אבי לוזון מתרגז על ניר קלינגר במהלך משחק, ונראה כאילו מעביר לו הוראות? אז לוזון יכול להמשיך להעביר אותן, כי ממש לא ברור מה קורה עם מאמן במכבי פ"ת. גיא לוזון פוטר בדצמבר, קלינגר נשלח הביתה החודש, וכרגע עומר גולן מאמן. התוצאה במשחק הראשון: 4:0 מול נוף-הגליל.
ועדיין, למכבי פ"ת יש סגל טוב יותר מלשתי האחרות, אלה שעלו ליגה בעונה שעברה, גם אם זה ממש לא נראה לעין. אם במקרה דברים יתחברו הפוטנציאל שלה, גם אם הוא לא עצום, גדול מעט יותר. הבעיה היא שלא נשאר הרבה זמן לבדוק את זה, ואחרי שתי נסיעות רצופות לטדי שמגיעות ממש עכשיו לא בטוח שיהיה מה להציל.
4 צפייה בגלריה
מאיר ושחר
מאיר ושחר
מכבי פ"ת במצב הגרוע ביותר. מאיר ושחר בפוזה מוכרת בשבועות האחרונים
(צילום: עוז מועלם)