להיות נהג מרוצים זה מקצוע מסוכן. השנה נדרשים נהגי הפורמולה 1 להתחרות ב-22 מסלולים ברחבי העולם, בכל שבוע או שבועיים בקצה אחר של הגלובוס הם יוצאים לנהיגה של שעה וקצת במהירות 300 קמ"ש ויותר – מקצוע מסוכן כבר אמרנו?
לעונה המרתקת נותר מרוץ אחד בלבד, ביום ראשון הקרוב (12.12) באבו-דאבי. בענף ספורט בו תחרות מוכרעת לפעמים באלפיות שנייה, הניקוד המצטבר של שני הנהגים המתמודדים על התואר העולמי הוא בשלב זה במצב יוצא דופן של שוויון!
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון ומקס ורסטאפן חוגגים על הפודיום
לואיס המילטון ומקס ורסטאפן חוגגים על הפודיום
לואיס המילטון ומקס ורסטאפן חוגגים על הפודיום
(צילום: AP)
לואיס המילטון, הבריטי בן ה-36, מחזיק כמעט בכל שיא בענף. הבחור הטבעוני רוצה לזכות השנה באליפות העולם השמינית שלו – אם יעשה זאת, ישבור את שיאו של הנהג הגרמני מייקל שומאכר שזכה בעבר בשבע אליפויות, ויוכר באופן רשמי כגדול הנהגים.
מקס ורסטאפן, ההולנדי בן ה-24, הוא כוכב עולה ובנו של נהג עבר. "מקס הזועם", כפי שהוא מכונה היה פעמיים במקום השלישי בדירוג השנתי והשנה מכוון לראש הפודיום על-חשבון הבריטי. ורסטאפן הוא נהג צעיר, נועז שלעיתים לא בוחל באמצעים כדי להגיע לפסגה.
שני נהגי העל עם ניקוד מצטבר של 369.5 נקודות, רגע לפני המרוץ האחרון של 2021 בעוד מספר ימים. המסקנה פשוטה לכאורה – מי שיסיים במקום גבוה יותר באבו-דאבי יזכה גם בתואר השנתי. אם במקרה יישמר התיקו המיוחד, מי שיזכה בבכורה יהיה ורסטאפן, היות שלפי החוקה במצב כזה, מי שניצח ביותר מרוצים השנה מקבל עדיפות – יש להולנדי 9 ניצחונות השנה ולבריטי רק 8.
מרוץ פורמולה 1 הוא אוסף ארוך של רגעי מתח לצופה וסכנת חיים לנהג. סדר הזינוק מוכר לפי מקצה מוקדמות יום לפני המרוץ, ומרגע היציאה לדרך ועד המעבר על-פני קו הסיום, הנהגים נדרשים לריכוז ומאמץ קיצוניים. אין רגע דל במהלך התחרות, כאשר גם "הפסקה" להחלפת צמיגים מסתיימת תוך כשתי שניות בלבד.
אי אפשר לכתוב על פורמולה 1 ולא להזכיר את נטפליקס – הסדרה בת 3 העונות על סבב המרוצים העולמי הראתה לנו לפני ומאחורי הקלעים של הענף היוקרתי. למי שטרם צפה, גם אם לא מתעניין במרוצים עצמם, מומלץ בחום לראות. השנה מצולמת כמובן עונה רביעית – בהתאם לתוצאות המרוצים עצמם, נראה שגם הפעם לא יהיה משעמם לראות.
תחרות משמעותית נוספת היא בין היצרנים – כאן העסק נראה סגור יחסית, גם לפני התחרות באבו-דאבי. קבוצת מרצדס, בה נוהגים לואיס המילטון הבריטי וואלטרי בוטאס הפיני, מובילה ב-28 נקודות על קבוצת רד בול של מקס ורסטאפן ההולנדי וסרחיו פרז המקסיקני. רק בתרחיש קיצוני מרצדס לא תשמור על התואר השייך לה מאז שנת 2014, אבל כמובן שניצחון שלם יהיה רק בשילוב עם זכייה בתחרות הנהגים היוקרתית.
נהגי הפורמולה מגיעים מכל העולם ומתחרים סביבו מדי שנה. כל מרוץ מושך עשרות אלפים ליציעים ועוד מיליונים למסך הטלוויזיה. מתח כמו שיש בעונה הזו יעשה רק טוב לענף הספורט המרתק הזה. גם למי שלא עקב במהלך השנה, כדאי לפנות זמן ביום ראשון אחר הצהריים, לבחור את מי לעודד ולראות את 20 הנהגים במרוץ האחרון של שנת 2021.
מתח ודרמה בטוח יהיו שם, אפשר רק לנחש מי יזכה בתואר – סקר לחוכמת ההמונים בלינק הבא:
https://polls.io/en/xvcjt
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.