בעקבות שערוריית קריאות הבוז לאנסטסיה גורבנקו לאחר זכייתה במדליית הכסף ההיסטורית באליפות העולם לשחייה שנערכה בקטאר, השחיינית הישראלית זכתה לתמיכה מכיוון לא צפוי. יזן אל בוואב, שנטל גם הוא חלק באליפות וייצג את נבחרת פלסטין, נשאל על הבוז לגורבנקו וטען כי "אין לו כל בעיה עם נוכחות של שחיינים מישראל בתחרות. כשאנחנו מתחרים, כולנו אותו דבר".
הסיפור של גורבנקו והיחס המבזה שספגה מהקהל הקטארי סוקרו בהרחבה בעיתון האיטלקי 'קורייר דלה סרה'. מעבר לדברים שאמר אל בוואב, רואיינה גם שרה פרנצ'סקי האיטלקית, שסיימה במקום השלישי (אחד אחרי גורבנקו) וזכתה במדליית הארד.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הכסף
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הכסף
הסיפור שלה עורר הדים גם באיטליה. אנסטסיה גורבנקו ומדליית הכסף
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
2 צפייה בגלריה
השחיין הפלסטיני יזן אל בוואב
השחיין הפלסטיני יזן אל בוואב
"אין לי בעיה עם נוכחות של ספורטאים מישראל". השחיין הפלסטיני יזן אל בוואב
(AP Photo/Lee Jin-man)
בכתבה צויין כי השתיים מכירות היטב וכי שוררים ביניהן יחסי חברות. עוד נכתב, כי לאחר הבוז שספגה גורבנקו, פרנצ'סקי זיהתה מיד את הסיטואציה ותמכה בקולגה שלה מישראל. "זה היה רגע קשה", אמר פרנצ'סקי. "זה לא הוגן שספורטאי יצטרך להתמודד עם דבר כזה. היא בסך הכל רצתה לחגוג לאחר התוצאה הטובה שהשיגה".
בכתבה רואיינה גם גורבנקו עצמה, שבדומה לדברים שאמרה לתקשורת הישראלית, הראתה את חוסנה המנטאלי: "אני פה כדי לעשות את מה שאני אוהבת, את מה שאני עושה הכי טוב. יש לי את הזכות לייצג את ישראל בזמנים קשים, ואני גאה בכך. אם מישהו לא אוהב את זה, זו לא הבעיה שלי". על התמיכה של פרנצ'סקי אמרה גורבנקו: "היא חברה טובה ובנאדם נפלא".
כזכור, גורבנקו קבעה ביום ראשון הישג היסטורי כשזכתה במדליית הכסף במשחה ה-400 מטר מעורב באליפות העולם בקטאר, והפכה למדליסטית הישראלית הראשונה אי פעם בתולדות השחייה הישראלית באליפות.
מעבר להישג המדהים, גורבנקו גם שברה שיא ישראלי כשעצרה את השעון על 4:37.36 דקות, אחרי שהובילה לאורך רוב המשחה והייתה קרובה למדליית זהב. גורבנקו סיימה במרחק 24 מאיות מה-4:37.14 דקות של פרייה קולברט הבריטית שהגיעה ראשונה. ועדיין, מדובר כאמור בהישג היסטורי עבור ענף השחייה הישראלי.