עונת ה-NBA תתחיל ב-23 באוקטובר, כאשר האלופה בוסטון סלטיקס תארח את השכנה והיריבה הוותיקה ניו יורק ניקס. לא במקרה נקבע כי שתי אלה תפתחנה את העונה. הסלטיקס והניקס הן שתיים מהקבוצות שיסדו את הליגה בעונת 1949 ונשארו באותה עיר. הסלטיקס היא האלופה ובסוכנויות ההימורים מדרגים אותה ראשונה לזכייה באליפות גם השנה, והניקס קפצה גבוה ברשימת המועמדות לאליפות בזכות מהלך החלפת שחקנים מבריק.
לכל קבוצה ב-4 הליגות המקצועיות בארה"ב יש שם שאומר משהו. השם לייקרס הוצמד לקבוצה ששיחקה בעיר מיניאפוליס הסמוכה לאגמים הגדולים של צפון אמריקה (מאז 1960 הקבוצה משחקת בלוס אנג'לס). בעיר ניו יורק משחקים הניקרבוקרס ובקיצור - ניקס. מה זה ניקרבוקרס? זהו שמה של אופנת מכנסיים אותה הביאו המהגרים ההולנדים (הרי העיר ניו יורק במקור נקראה ניו אמסטרדם כי סוחרים הולנדיים התישבו שם ראשונים).

1 צפייה בגלריה
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
(Al Bello/Getty Images)

אז מי זו הניו יורק ניקס? נתחיל דווקא בכסף, הניקס היא הקבוצה עם שווי השני בגובהו מבין 30 קבוצות ה-NBA. עיתון העסקים פורבס העריך את שוויה ב- 6.6 מיליארד דולר, למרות שלא זכתה בתואר מאז 1973. מדוע היא שווה כל כך הרבה? כי היא משחקת בניו יורק, מוכרת כל שנה את כל המינויים למשחקיה ורשימת הממתינים ארוכה מאוד, המפרסמים נלחמים מי ישלם יותר עבור זכויות פרסום ותאי צפייה, והכל למרות שאינה מהטובות בליגה בעשרות השנים האחרונות.
משחק הפתיחה הרשמי של ליגת ה-NBA התקיים דווקא בקנדה, ובו ניצחו הניקס קבוצה מקומית. הניקס הייתה קבוצה יהודית. את הסל הראשון בהיסטוריה של ה-NBA קלע אוסי שכטמן ואיתו שיחקו בחמישייה סוני הרצברג, ראלף קפלוביץ ונט מיליצוק, כשעל הספסל ישב האנק רוזנשטיין. ימיו הגדולים של המועדון היו בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, כאשר בהדרכת המאמן רד הולצמן זכתה הקבוצה בשני תארי אליפות – 1970, 1973 . שמות הכוכבים לא אומרים היום משהו פרט לאוהדיה המושבעים של הניקס, אבל האליפויות הושגו בזכות ענקי כדורסל. שמות אגדתיים בכדורסל האמריקני. ארל "הפנינה" מונרו, וולט "קלייד" פרייזר, דייב דה בושר, ביל "הסנטור" בראדלי ו-וויליס ריד. על הספסל ישב אחד עם מרפקים חדים שענה לשם פיל ג'קסון, ואליהם הצטרף ג'רי לוקאס, עוד שם אגדי.
מאז עברו באולמה הביתי – מדיסון סקוור גארדן - טובי המאמנים: פט ריילי, דון נלסון, לארי בראון, אייזיאה תומאס, ריק פיטינו, ג'ף ואן גנדי, וכולם נכשלו. אמנם במהלך שנות ה-90 היתה לניקס עדנה, הרבה בזכות הסנטר האגדי פטריק יואינג שלקח אותה לגמר. וזהו. שיקגו בולס הייתה מחסום גבוה מדי וגם אינדיאנה עם רג'י מילר.
לניקס יש קשר איתנו כאן בישראל. בקיץ 1998 סיכם עודד קטש על הצטרפותו לקבוצה, אך שביתת השחקנים השאירה אותו במכבי לפני שעבר ליוון. אולי הקריירה שלו הייתה נראית אחרת. ולמי ששכחף בשנים 2010 עד 2015 שיחק בה ובהצלחה חלקית אחד – יהושפט אמארה סטודמאייר, לפני שהשתכנע לעלות לארץ הקודש לשחק בה. הניקס מחזיקים בזכויות על רוקאס יוקובאיטיס ממכבי ת"א וסרחיו יול מריאל מדריד.
לפני כשבוע עשתה הקבוצה מהלך מבריק כאשר שלחה למינסוטה שחקן טוב – ג'וליוס רנדל, וקיבלה את קרל אנתוני טאונס, סנטר מצוין שמשדרג אותה בעיקר למאבק מול פילדלפיה 76, ששמרה על הסנטר שלה ג'ואל אמביד עם חוזה בסך 200 מיליון דולר. המשחק הפיקנטי נגד הסלטיקס אמנם יהיה רק הראשון מבין 82 משחקי העונה הרגילה, אך תהיה בו הצהרת כוונות ואולי גם רוח של פלייאוף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.