נבחרת ישראל בכדורסל חירשים הודחה היום (רביעי) בחצי גמר אליפות אירופה לאחר הפסד 44:29 לנבחרת ליטא. בעקבות ההפסד תתמודד ישראל בשבת על המקומות 3-4 מול ארה"ב או אוקריאנה. הרבו לקלוע: יובל וירניק 8 נק', איתי תאסירי ואופיר אטלס 7 נקודות כ.א.
המאמן אדיר זריהן, "אני מאוכזב האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה בלי שחקן משמעותי אסף סמואל. הסל לא אהב אותנו היום. הפסדתי הערב, אבל אני גאה בחבורה הזו, נכנסנו ל-4 טופ בעולם שאף אחד לא האמין שהגענו למעמד הזה. אנחנו נלחם על המקום השלישי. כל הכבוד לליטא על הניצחון. במשחק הבא ניתן הזדמנות גם לשחקנים שלא שיחקו, אנחנו רוצים להיות בעוד מעמדים כאלה."
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: ארגון הספורט של החירשים בישראל)
ביום שני עלתה הנבחרת לחצי גמר אליפות העולם, הנערכת ביוון, לאחר שגברה 70:74 על מארחת הטורניר, אך היום כאמור סיימה את דרכה ותקווה לחזור עם מדליית הארד.
ביום ראשון צלחה הנבחרת בהצלחה את שלב הבתים. במשחק הראשון של נבחרת ישראל באליפות, שנערך בסוף השבוע נגד האמריקאים, הצליחה הנבחרת להפתיע עם ניצחון יוקרתי על ארה"ב חזקה 67:68. במשחק השני הנבחרת הפסידה לסלובניה 80:67. במשחק השלישי הביסה את הונג קונג החלשה 39:112. כך שהכחולים-לבנים היו תלויים בתוצאת המשחק של סלובניה וארה"ב. ארה"ב הביסה את סלובניה 69:96 וישראל עלתה מהמקום השני.
אגב, הישג השיא של נבחרת ישראל באליפויות עולם הוא מקום שישי שהושג פעמיים (2007, 2011).
פורסם לראשונה: 21:11, 18.06.23