שנה ותשעה חודשים לאחר הסערה הגדולה שהסתיימה בביטול ויזת הכניסה של נובאק ג'וקוביץ' לאוסטרליה למשך שלוש שנים, נראה כי ההחלטה בדבר הסרבי עומדת להשתנות. בעיתון הגרדיאן האוסטרלי פורסם כי שר ההגירה המקומי מתכנן להחזיר לטניסאי את ויזת הכניסה שלו למדינה, לאחר שזו כאמור נשללה ממנו לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2021.
המשמעות היא שג'וקוביץ' יוכל להתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה בתחילת 2023. לאחר ניצחונו על בפתיחת משחקי טורניר גמר הסבב אמר ג'וקוביץ' כי "אנחנו עדיין מחכים" לאישור רשמי מטעם הרשויות באוסטרליה. "אנחנו בקשר עם הממשלה, וזה כל מה שאני יכול להגיד".
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
צפוי לקבל אישור לחזור לאוסטרליה. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
מוקדם יותר היום (שלישי) מנהל אליפות אוסטרליה הפתוחה קרייג טיילי הביע אופטימיות בכל הנוגע לסיכויים שנראה את הטניסאי שזכה תשע פעמים בגראנד סלאם בחזרה באוסטרליה. "יש את תהליך הויזה שכל אחד עובר, ותורו של כל אחד יגיע בעתו. לא חושב שיש מישהו שצריך לקבל יחס מועדף, אבל אני מאמין ומקווה שנקבל את האישור לפני שיגיע הרגע שהם יצטרכו להזמין את כרטיסי הטיסה".
כזכור, בשל סירובו של נובאק ג'וקוביץ' להתחסן נגד נגיף הקורונה בוטלה ויזת הכניסה שלו לאוסטרליה בינואר 2020, בהחלטה שנקבעה לשלוש שנים. הסרבי עתר לבית המשפט הפדרלי במדינה, ולאחר סאגה ארוכה התקבלה ההחלטה בידי שר ההגירה בממשלה הקודמת לאסור את כניסתו. כעת כאמור, האיסור בדרך לביטול - בעוד ג'וקוביץ' ממשיך לדבוק בסירובו להתחסן נגד קורונה.