יש דיווחים על כך שנוף הגליל מתכוונת לשחרר את כל הזרים במקרה של הפסד להפועל ירושלים. המשמעות ברורה: הקבוצה בתהליכים של כניעה והשלמה עם הירידה. על אף שהיא רחוקה רק שלוש נקודות מחוף מבטחים, והמצב יישאר על כנו גם אם תפסיד לקבוצה של זיו אריה בטדי (לפחות עד המשחק של בית"ר ירושלים מול אשדוד). בכל מקרה, גם אם נוף הגליל תפסיד והפער ייגדל לשש נקודות, קצת מוזר להחליט שסוגרים עניין כשנותרו עוד 18 נקודות בקופה. נראה שההפסד לאשדוד במחזור הפתיחה של הפלייאוף התחתון הוציא לנוף הגליל את האוויר. הרכש שהגיע בסוף חלון ההעברות לא פוגע (מה קורה עם ג'ון אוגו) ושי ברדה לא מצליח להביא נקודות.
האווירה אצל הפועל ירושלים הפוכה לגמרי, זאת לא קבוצה שתרים ידיים. מדובר בקבוצה עם שאיפות להתקדם בליגת העל והיא תילחם על ההישארות כנראה עד הרגע האחרון. לפני הפגרה היא הפסידה להפועל חדרה, אבל זה הפסד שאפשר איכשהו לחיות איתו. המצב של הפועל ירושלים קשה אך יציב, היא מעל הקו האדום וקיבלה יריבה בהזמנה. הקבוצה הכי גרועה בליגה, במשחק ביתי, בשעה נוחה בה אוהדים רבים יוכלו להגיע לטדי. זה בוודאי אחד ממשחקי המפתח של האדומים מירושלים העונה והם חייבים לנצח בו אם הם רוצים להישאר.
3 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. הזדמנות מדהימה
(צילום: שרון צור)
בשעה 18:00 היריבה הישירה שלהם בתחתית מכבי פ"ת תעלה למשחק מול הפועל חיפה, הלוזונים עלולים לעלות למגרש כשהם יודעים שהם ארבע נקודות מאחורי הפועל ירושלים. כך שלניצחון יש גם ערך בלוחמה הפסיכולוגית. כל מה שהקבוצה של זיו אריה צריכה לעשות זה לקחת את המתנה הזאת, מולה ניצבת יריבה שניצחה רק פעם אחת בחוץ העונה. הפועל ירושלים באמת לא הייתה יכולה לבקש יותר.
כאמור, מכבי פ"ת תעלה למשחק הביתי כשהיא יודעת מה היריבה שלה במלחמה על ההישארות עשתה. זה יכול להיות טוב, אלא אם כן הירושלמים ינצחו ואז זה עלול ליצור לחץ אצל הלוזונים. ניר קלינגר עובר עונה מטלטלת עם פיטורים מהפועל תל אביב ועכשיו מלחמת הישרדות שכנראה תימשך עד המחזור האחרון. גם קלינגר קיבל יריבה נוחה מאוד: הפועל חיפה, קבוצה שלא זוכרת מתי היא ניצחה. לפני הפלייאוף היה לה רצף של ארבעה הפסדים, ובתחילתו סיימה בתיקו עם בית"ר ירושלים. היא גם לא צריכה את הנקודות, כי אין ממש סיכוי שהיא תרד ליגה. כל הפלייאוף הזה הוא עונש עבור הפועל חיפה, ומאוד חבל, כי בתחילת העונה היה נראה שהיא תפתיע.
3 צפייה בגלריה
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי. עונה מאכזבת להפועל חיפה
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי נתניה בני לם אמר כי אין למכבי ת"א סיכוי לזכות באליפות אחרי שסיימה בתיקו מול סכנין, הוא לא לגמרי טועה. הצהובים רחוקים שמונה נקודות ממכבי חיפה (והפרש שערים נחות משמעותית), וזה לא מעט על אף שנשארו 27 נקודות בקופה. הקבוצה של מלאדן קרסטאיץ' נעצרה אחרי שבעה ניצחונות רצופים, והיא תשחק מול קבוצה אותה לא ניצחה העונה. ניצחון יצמק את הפער מהאלופה לחמש נקודות, ואז מכבי ת"א תצטרך להתפלל שהפועל באר שבע תנצח במשחק העונה ביום שני. ניצחון ירוק ואפילו תיקו - והסיפור יהיה די גמור. מבחינת נתניה המטרה היא להתאושש מה-4:1 שחטפה מהפועל באר שבע. אם היא רוצה לסיים במקום הרביעי ולשמור על סיכוי טוב למקום רביעי (ששווה כרטיס לאירופה), היא צריכה לאסוף נקודות. הקבוצה של בני לם היא לא קבוצה הגנתית במיוחד, ותצטרך לעצור את צמד החלוצים סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ' כפי שסכנין עשתה בשבוע שעבר וגם לשים עין על האקס גבי קניקובסקי, שנמצא בכושר מצוין.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה. צריכים לחזור לכבוש
(צילום: עוז מועלם)
הפועל תל אביב עלתה לפלייאוף העליון? נו, ומה עכשיו? עכשיו בלגן. ראשי חזיר נזרקו לעבר ביתו של אחד מהבעלים שרון ניסנוב, מחאה לא אלגנטית של אוהדים לא מרוצים. למרות ההפעלה לפלייאוף, זאת לא עונה מוצלחת במיוחד של האדומים, שמחזיקים במאזן מחריד מול שלוש הגדולות ולא מצליחים לאתגר אותן. מול בני סכנין יש להם הזדמנות לנצח ולהרגיע את הרוחות. השוער האוקראיני החדש בוגדן סרנבסקי צפוי לערוך בכורה בשער הקבוצה. קובי רפואה אמר במסיבת עיתונאים שאם קבוצתו תנצח אז המאבק על המקום הרביעי ייפתח מחדש, מולו תתייצב קבוצה במומנטום יותר טוב שמצליחה למרבה ההפתעה לשמור על שקט תעשייתי. אחרי התיקו מול מכבי ת"א היא דווקא זאת שנראית פייבוריטית לסיים רביעית.
פורסם לראשונה: 11:30, 01.04.22