דווקא בגיל 30 נדמה שאלון תורג'מן חווה את התקופה היפה בקריירה שלו. מתחילת העונה החיוך לא יורד לו מהפנים, ובהפועל חיפה מתמוגגים. איך לא? הם משקיפים (כמעט) על כל הליגה מלמעלה.
ההגדרה "לוהט" לא ממחישה מספיק את הכושר שבו נמצא החלוץ. תורג'מן מוביל את הליגה כמעט בכל המדדים ההתקפיים האפשריים: שערים (7), איומים לשער (22), איומים למסגרת (14), איומים מתוך הרחבה (18), ויש לו אפילו החמצת פנדל אחת ובישול אחד – וכל זה בשמונה מחזורים בלבד. אלו מספרים שמזכירים יותר תפוקה ממוצעת של ערן זהבי.
5 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן חוגג
אלון תורג'מן חוגג
מספרים שמזכירים תפוקה של ערן זהבי. אלון תורג'מן
(צילום: גילי נחושתן)
הפתיחה המסחררת הזו שווה להפועל חיפה מקום שני והרבה תקוות לקראת המשך העונה. מישהו אמר כרטיס לאירופה? אם מתאמצים ממש תוכלו אפילו למצוא כמה אוהדים ביציע שהעזו להוציא מגרונם את המילה "אליפות".

גולר של פעם

תורג'מן הוא גולר קלאסי, קצת מזכיר את החלוצים של פעם, שתמיד מחפשים את השער. לא טכני במיוחד, אבל כשהכדור מגיע אליו ברחבה, ברור שמשהו טוב הולך לקרות להתקפה שלך, ורע להגנת היריבה. הוא מסוגל לכבוש כמעט מכל מצב – ועושה את זה בימין, בשמאל ובראש.
5 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן חוגג
אלון תורג'מן חוגג
גולר קלאסי. אלון תורג'מן חוגג
(צילום: גילי נחושתן)
"אלון נמצא בכל פינה במגרש, מחויב, עובד קשה, בועט בכל הזדמנות וכמובן גם כובש בצרורות. אני בכלל לא מופתע ממנו, הוא פשוט נהדר", מחמיא לו הבעלים יואב כץ. "בכלל, שיתוף הפעולה בינו לבין החלוץ הסלובני אלן אוז'בולט הוא מושלם, זה נראה שהם משחקים יחד שנים. כל הקבוצה מחוברת ואני נהנה לראות אותה משחקת".
כץ היה זה שהתעקש להחתים את תורג'מן באמצע העונה שעברה, אחרי שהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע בקדנציה הראשונה שלו לפני שלוש שנים, יחד עם ניר קלינגר. בתווך שיחק החלוץ באוסטריה וינה ובוויסלה קראקוב, אבל בסמי עופר הוא מרגיש הכי בבית, ותכף תבינו גם למה.
5 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן. מלך השערים ממשיך לכבוש
אלון תורג'מן. מלך השערים ממשיך לכבוש
תורג'מן מרגיש הכי בבית בסמי עופר
(צילום: אורן אהרוני)
הפריחה המחודשת בקריירה אינה מובנת מאליה עבור תורג'מן, שעבר חודשים לא פשוטים אחרי שנדבק בקורונה. הסיוט עבורו התחיל בזמן ששהה בבידוד בבית מלון בווינה, שם חש ברע וסבל מקשיי נשימה קשים. החלוץ יצר מיד קשר עם אחותו בארץ שניסתה להרגיעו, אלא שלמחלה התווספו תחושת בדידות והתקפי חרדה, שגרמו לו לחשב מסלול מחדש ולשוב בסופו של דבר לישראל, למרות ההצלחה המקצועית מעבר לים.
חבריו בהפועל חיפה אומרים שאם לא הנגיף הוא היה ממשיך לככב באירופה עד היום. "הקורונה הגיעה כשאלון היה בשיאו, אבל הוא ווינר אמיתי. ידענו שחיפה היא המקום הטוב ביותר בשבילו לחזור לעצמו. כל מה שהוא עבר עם הנגיף גרם לו להבין שהבריאות זה הדבר הכי חשוב בחיים".
5 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ ניצל את ההזדמנות להביא את תורג'מן להפועל חיפה
(צילום: עוז מועלם)
כאן נכנס לתמונה הבוס של הפועל חיפה, שהבין שיש הזדמנות. הקבוצה של כץ הייתה שקועה באותה עת בתחתית, והמאמן דאז חיים סילבס לחץ על חיזוק. הבעלים הגיש לתורג'מן הצעה כספית יפה לשנתיים וחצי, ובמקביל זרמו פניות מקבוצות באירופה, אבל אחרי התקופה המסויטת באוסטריה ובפולין הוא לא התלבט יותר מדי וסגר אצל האקסית.

הפרויקט של אלישע

אלישע לוי, שהחליף את סילבס על הקווים, הבין את המצב בו נמצא החלוץ. הוא ערך איתו שיחות אישיות רבות, הכניס אותו לאט לאט לעניינים – והפך אותו למעין פרויקט אישי שלו. עכשיו המאמן הוותיק קוטף את הפירות על ההשקעה.
5 צפייה בגלריה
אלישע לוי
אלישע לוי
אלישע לוי קוטף את הפירות על ההשקעה
(צילום: אורן אהרוני)
"לזכותו של אלישע ייאמר שהוא היה מאוד סבלני עם תורג'י כשהוא הגיע. היה לו קושי לשחק בהתחלה, לא היה לו אוויר, והמאמן לא האיץ בו ונתן לו משימות טקטיות בעיקר, בלי יותר מדי עומס. הוא ידע שייקח לו זמן לחזור לעצמו, אבל כשזה יקרה, זה יהיה בגדול", מספרים בקבוצה. "כולנו תמכנו בו. הרבה אנשים לא מבינים שהגוף לא חוזר לעצמו כל כך מהר אחרי שחולים בקורונה. אלון עבד קשה כמו שרק הוא יודע, התחזק, והיום הוא הבאנקר שלנו בכל משחק. זו הייתה שנה מאוד מאתגרת עבורו".
שחקן בכיר בקבוצה מוסיף: "קיבלנו חלוץ נהדר שפתח את העונה בצורה נפלאה. שרק ימשיך ככה. כרגע אנחנו עומדים על 67 אחוזי הצלחה בעיקר בזכותו. זה קצב צבירת נקודות של אליפות, אבל אנחנו בשלב מוקדם מאוד של העונה, ונצטרך להיות יציבים לאורך זמן".