ממסיבת העיתונאים האחרונה של מכבי חיפה מנטע לביא בלט בהיעדרו גל אלברמן. המנהל המקצועי שגם קיבל שבחים מהקפטן היה בכלל במשימה אחרת. בבוקר אותו יום פורסם שהחלוץ דיא סבע סגר את תנאיו בקבוצה טורקית ובדרך לשם לחתום על חוזה. כנראה שסבע עצמו לא היה שלם עם המעבר, ולפתע לתמונה נכנס אלברמן. המנהל המקצועי של מכבי חיפה הגיע לסבע עם פירוט מסודר של תוכנית ברורה איך סבע צריך ויכול להשתלב במערך של האלופה.
גם הניסיונות של מכבי ת"א לנסות "לגנוב" אותו ע"י גיוס חברו לשעבר לקבוצה הסינית גוונגז'ו ,ערן זהבי, לא צלחו. אפילו פורסם שההצעה של הצהובים הייתה יותר גבוהה. אלברמן בעצם גרם לסבע להבין שבמכבי חיפה יוכל החלוץ לקבל במה וחשיפה תקשורתית טובה לצד תארים, וגם יעזור להם בריענון הסגל להמשך מאבק האליפות. אלברמן הוא הסיבה המרכזית לבחירתו של סבע בירוקים.
1 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
דיא סבע
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
סבע הוא בעצם סוג של חוסה רודריגס אבל של ההתקפה. תזכורת: הקשר הספרדי שיחק בעונה שעברה בחמישה תפקידים שאת מרביתם עשה בהצלחה רבה. החל מתפקיד הקשר האחורי, ה־50:50 והבלם ועד בשני הכנפיים כמגן. ככה מכבי חיפה יכלה לעבור בין מערכים תוך כדי משחק וגם ליצור גיוון ואף תחרות על מקום בהרכב.
כעת יש את אותו "רודריגס" רק בהתקפה. סבע יכול לשחק כמעט בכל תפקיד בחלק הקדמי. מקשר אמצע בונה משחק, דרך שחקן כנף מימין ועד לחלוץ מרכזי או שני לצד חלוץ אחר. ללא ספק אולי השובע שהיה עד כה במשחקי מכבי חיפה לאחר פגרת המונדיאל, יכול להתחלף ברעב ובתחרות דרך "סבע".
ככה בעצם שחקנים כמו אצילי, שרי, דוד וחזיזה שכאשר הם בריאים אין להם תחרות אמיתית בהרכב. כל אחד מהם יכול כל אחד מהם להיות מוחלף ע"י סבע. התחרות תעשה טוב לקבוצה ואולי נחזור לראות סוף סוף את מכבי חיפה של תחילת העונה.
נחזור לאלברמן. בזמן שבחלון ההעברות של ינואר דיברו פרשנים, אוהדים ומי לא על היעדר רכש ועל שחיקת הסגל ועל אולי איבוד האליפות, אלברמן פעל בשקט מאחורי הקלעים בלי להתייחס לרעשי רקע והתמקד בחיזוק הסגל. זה אותו אלברמן שבקיץ הביא לכאן את החיזוק הכי חשוב שהיה צריך בקבוצה בדמות שני המגינים: קורנו וסודנגרן. כולנו ראינו בתחילת העונה איך נראתה מכבי חיפה עם שניהם בהרכב כאשר הם בריאים, קבוצה חיה ותוססת. כולנו ראינו איך כאשר שניהם פצועים ומשחקים חלקית או בכלל לא, איך הקבוצה מתקשה ביצירת מצבים ובמשחק שוטף.
לכן ללא ספק אם ברכש עסקינן, גל אלברמן הוא הרכש הכי טוב בשנים האחרונות של הירוקים. ליאור נרקיס בשיר "שגעת" שר: " קוראים לזה שַׁגַּעַתְּ ,קוראים לזה טַרֶפֶת, כשכל המועדון כמו צלחת מעופפת... עלינו על הגל". אז הנה עלינו על ה"גל" אלברמן.
נקודה למחשבה: לעניות דעתי המרוויח הגדול מהגעת סבע יהיה דווקא פיירו. שילוב של שניהם בהרכב יכול לתת גיוון בהתקפה ואחד יעזור לשני גם להביא מספרים בהתקפה. הציוות שלהם מזכיר לי את השילוב בין ארבטיימן ודבלישווילי שהיו צמד קטלני בחוד הירוקים. בתפקיד של החלוץ השני סבע יכול להיות הכי יעיל ואפטקיבי לו ולקבוצה. בהצלחה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.