כל בוקר אני נכנס למדורי הספורט ובודק אם מכבי תל-אביב החתימה שחקן לעמדה מספר 3. כל בוקר אני מתאכזב. אין החתמה חדשה והאימפריה הצהובה שותקת.
לעומתם, עופר ינאי, כוח עולה בזירה המקומית, מדבר בעיקר במעשים. כבר בתחילת עונת ההעברות הוא שלף את התותחים הכבדים, עם סכומים חסרי תקדים שאיתם החתים שחקנים ברמות הגבוהות ביותר, או אילץ את היריבה העירונית לשלם סכומי עתק לשחקנים ישראלים שעד לא מזמן, עם כל הכבוד ויש כבוד, לא חלמו על סכומים כאלה. כך או כך הוא הרוויח. ומה לגבי חדר ההלבשה? נראה שעבור ינאי חדר הלבשה רגוע ומאוזן זה לחלשים, במיוחד כשיש לו צעצוע חדש.
1 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
(צילום: יאיר שגיא)
מתן אלדסון, לעומת ינאי, משדר קו סולידי יותר. הוא מדבר על התנהלות שקולה וארוכת טווח. אין חולק שיש לו משאבים כספיים בלתי מוגבלים, אך הוא בחר להעמיד להפועל ירושלים תקציב מותאם יותר לאזור חיוג 972 +, ומילת המפתח היא ככל הנראה "תהליך".
והצהובים? שתיקה. האם יש להם כיסים עמוקים שיכולים להתחרות עם שני הנערים החדשים בשכונה? נראה שכן. לפי דיווחים ריצ'ארד דיץ', שמחזיק ב־17.5% בעלות במכבי, יכול לתת פייט לבעלים של הפועל תל-אביב והפועל ירושלים. תמיד גם יש את האופציה להכניס משקיע נוסף. השאלה היא אם הבעלים הנוכחיים יסכימו לדלל את השליטה להם. כנראה שלא.
ברור לי שמכבי לא מתכוונת להישאב לטירוף הרכישות של עופר ינאי. את זה אני יכול להבין. למכבי גם יש הרבה ניסיון בעבודה עם סופר-סטארים עם אגו גדול והיא מבינה את החשיבות של חדר הלבשה חיובי ומאוזן. ובכל זאת, נוף הכדורסל המקומי השתנה עם כניסת ינאי ואדלסון, והאוהדים של מכבי מנסים להבין איפה קבוצתם האהובה עומדת מול השינויים האלה. אמרו לי פעם שאם אין לך משהו טוב לומר, עדיף שלא תאמר כלום. אולי זאת הסיבה לשתיקת הצהובים.
מצד שני, בהיעדר אמירה ברורה של הבעלים של מכבי, הספקולציות משתוללות והדמיון עובד שעות נוספות, לרוב בכיוונים שאינם מפרגנים. כבר השלמתי עם העובדה שכנראה גם מחר בבוקר לא אקום בבוקר ואקרא במדורי הספורט על ההחתמה הנוצצת של מכבי בעמדה 3. אבל, עדיין לא ויתרתי על התקווה שבעלי הקבוצה שאני אוהד יחליטו לוותר על זכות השתיקה, יפזרו את מסך הערפל, ויאמרו את דברם על העונה הקרובה ובכלל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.