המזל מחייך העונה לבית"ר ירושלים. דחיית המשחק מול מכבי חיפה והעברתו לטדי סידרו לה שני משחקי עונה במחיר אחד, ולא רק זה: מכבי חיפה מגיעה הערב (19.30) שלושה ימים אחרי שהפסידה למכבי ת"א, ומכבי ת"א תגיע לטדי (שני, 20.30) אחרי משחק בליגה האירופית. היא מקבלת את שתי הקבוצות הכי טובות בארץ במצב קצת עייף וכשהראש שלהן טרוד בעניינים אחרים. בעוד היא, צעירה ורעננה, מוכנה להסתער על הליגה.
החדשות הרעות הן שהמכביות הראו במשחק ביניהן שמבחינתן תם שלב הבנייה. פה ושם יש איזה שחקן שצריך להיכנס לעניינים, אבל בגדול שתיהן גיבשו את התוכנית לעונה הזאת וכרגיל יש להן צרות של עשירות: מכבי ת"א שוברת את הראש עם ערן זהבי, מכבי חיפה עוד לא יודעת מה לעשות עם הרכש היקר בתולדותיה, מתיאס נהואל.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מול בני ריינה
שחקני בית"ר ירושלים מול בני ריינה
בית"ר מוכנה להסתער על הליגה. שועה חוגג עם החברים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
גם בית"ר חולמת להיות עשירה, ואם לשפוט לפי נתוני החזקת הכדור במשחקי הליגה האחרונים, היא בהחלט משחקת כמו קבוצה גדולה. ברוב המוחלט של הזמן הכדור היה אצלה, היריבות התכווצו בשבילה. הן כבר פוחדות מירדן שועה, ממיירון ג'ורג' ומעדי יונה. בית"ר מדברת בשפת הכוח והיריבות התיישרו. כמו בכל משחק קלפים, זה לא משנה מה יש לך ביד, אלא מה שחושבים שיש לך. בליגה שלנו אפשר לזמן את המציאות בקלות, תדמיין שאתה גדול ותהפוך לכזה תוך פגרה אחת. רובוטריק לא משתנה במהירות כזאת. מספיק שברק יצחקי ידבר על בית"ר של פעם, ושחקני היריבה כבר ידמיינו לבד את אלי אוחנה ורונן חרזי.

הנתונים מול הפנטזיה

הנתונים של בית"ר מול המכביות בשנים האחרונות לא טובים. ארבע שנים מאז הניצחון האחרון על מכבי חיפה בליגה, שש שנים מאז שגברה על מכבי ת"א. זה לא חשוב, בעיני אוהדיה והליגה בית"ר כבר נבראה מחדש על ידי ברק יצחקי ואלמוג כהן. למיקל ארטטה לקח כמה שנים כדי להחזיר לארסנל את האמונה, לברק יצחקי הספיק ניצחון נגד אשדוד. לא מוקדם לדעת לאן פניה של בית"ר מועדות העונה, היא לא בתהליך חיפוש. היא רוצה את הצמרת והיא גם תשיג את המטרה הזאת. קשה לראות איך זה לא קורה. בליגה שבה רוב הקבוצות עסוקות בהישרדות, המטרה הזאת לא אמורה להיות קשה במיוחד. מספיקים עוד שניים־שלושה ניצחונות כדי שטדי יוכרז רשמית כמבצר וקבוצות יוותרו על המשחק הזה מראש.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים קריית שמונה
בית"ר ירושלים קריית שמונה
כבר מצפים להרבה. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: שלום שלו)
לתהליך הבריאה מחדש דרוש אירוע שיא שיגדיר אותו, וגם הוא כאמור מגיע במהירות הבזק בדמות שתי הזדמנויות גדולות תוך פחות משבוע. מספיק שהברק יכה פעם אחת ויש לו נוקאאוט. בית"ר תרכב על גל הניצחון הזה עד לסיום העונה, הכל ילך לה בצורה הרבה יותר חלקה מהמתוכנן. מאמנים אוהבים להגיד שאין משחק ששינה את הכל, בלב הם יודעים שזה לא נכון. תמיד יש את הניצחון שהופך את הפוטנציאל למציאות, והניצחון הזה נמצא בהישג יד.
בתסריט יותר אופטימי, בית"ר מנצחת פעמיים. פה אנחנו כבר נכנסים לעולם הפנטזיות הפרועות שבו היא כבר מועמדת לאליפות ותהליך זה לחלשים. ייתכן שגם שני הפסדים לא ממש יפגעו בבית"ר ירושלים. בעיניה היא כבר חזרה לגדולתה, אז היא תמשיך לנצח את האחרות ותנסה לשבור את הנאחס מול מכבי חיפה ומכבי ת"א בפעם הבאה.
פורסם לראשונה: 01:30, 22.10.24