"מבחינתי, אני בהיכל התהילה של הג'ודו. אתה מכיר עוד אלוף עולם ישראלי? אין. הקריירה שלי הייתה מבוססת על הרבה דברים, על ערכים ולא רק מדליה אולימפית כן או לא. עשיתי דברים גדולים כי אני אחד שלא מוותר אף פעם. מישהו מלמעלה כיוון לי את הקריירה ובעזרתו נלחמתי ונתתי את כל מה שיש לי, והכי חשוב לי שאני מסופק מהקריירה שלי".
שגיא מוקי, אחד הג'ודאים הישראלים הגדולים ביותר, סיים קריירה ללא מדליה אישית בשלוש האולימפיאדות שבהן השתתף, אבל בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, שעשוי להיות גם ראיון הפרישה שלו, הוא נשמע מרוצה ממה שהשיג.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי לאחר ניצחון בקרב
שגיא מוקי לאחר ניצחון בקרב
מוקי
(צילום: עוז מועלם)
מוקי (32) היה אחד הג'ודאים המרהיבים בעולם במשך תקופה ארוכה, אלוף עולם, פעמיים אלוף אירופה, מדליה אולימפית בתחרות הקבוצתית ועוד מדליות רבות בסבב העולמי. אתמול הוא ניצח בקרב הראשון (עד 81 ק"ג) את הגרמני טימו קאבליוס עם איפון גדול כמו בימים היפים, אבל היריב הבא שלו היה הקוריאני ג'ון־וון לי, שמדורג שלישי בעולם. מוקי גרר אותו לניקוד הזהב, שם הפסיד לו באיפון. "גאה בעצמי שנלחמתי ולא ויתרתי מולו עד לרגע האחרון", הוא אמר בסיום. "החלטתי מראש לא להתעסק בכל המסביב ובמדליות, אלא להתרכז בדברים הקטנים. שני הקרבות היו קשים, ובאחרון הוא הצליח לתפוס אותי. אבל אני גאה בעצמי. נתתי את כל כולי, לא ציפיתי שיהיו לי חיים קלים, זו בכל זאת אולימפיאדה וקיבלתי הגרלה קשה. הייתי גם קרוב לזרוק אותו, אבל מזה צריך לקום ולהמשיך את החיים שלי".
מוקי המשיך: "היו לי לא מעט רגעים לא פשוטים בקריירה, לריו הגעתי עם שתי פריצות דיסק וסיימתי במקום החמישי. עברתי שנה וחצי שיקום, אף אחד כבר לא האמין שאהיה בג'ודו, חשבו שנגמר הסיפור, אבל לא ויתרתי למרות שרצו שאעבור ניתוח. הפכתי לאלוף אירופה ואז אלוף עולם בקטגוריה החדשה, ארד עם הנבחרת בטוקיו".
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
"כל הסיפור של אורן השפיע עליי". מוקי לצד סמדג'ה
(צילום: עוז מועלם)
עד כמה הקרבה שלך לאורן סמדג'ה הייתה משמעותית? "ברור שנלחמתי גם עבור אורן, אני איתו מגיל חמש. כל הסיפור של אורן השפיע עליי, לא מצאתי אפילו את הכוחות להתאמן בימים הראשונים עד שהצלחתי לאסוף את עצמי ולקחתי את זה למקום של מוטיבציה. היה לי חשוב לא לוותר לרגע בשביל אורן, בשביל עומר ז"ל, בשביל כל החיילים שנלחמים באומץ".
מה המחשבות לעתיד? "אני הולך הביתה, למשפחה שלי, הם לא ראו אותי הרבה זמן, בינתיים איהנה איתם. לא יוצא בהצהרות, צריך את השקט שלי, הכל היה מאוד אינטנסיבי, נתתי הכל לטובת הספורט והג'ודו, הגיע זמן משפחה. יש לי ילד קטן ובקרוב עוד אחת, אטעין מצברים ואקבל החלטות".
גילי שריר מדברת אחרי ההפסד בקרב הראשון בפריז
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 01:30, 31.07.24