בחודש מאי האחרון החליטה מועצת פיפ"א לבחון את הפנייה של התאחדות הכדורגל של הרשות הפלסטינית בגיבוי של אלג'יריה, ירדן, סוריה ותימן, וכן מצדה של התאחדות הכדורגל האסייתית, בה התבקשה להטיל סנקציות, ולמעשה לגרש את ההתאחדות הישראלית מהארגון. מדובר בעוד פרק בניסיונות הבלתי פוסקים של הרש"פ והפלסטינים לנהל מהלך פוליטי בזירה הבינלאומית להביא להטלת חרם על ישראל, ניסיונות שמנוגדים בכל לשון לרוח ולדברים הכתובים בהסכמים.
בקשתו של ראש ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, היא שפיפ"א תפעל נגד ישראל בדומה לאופן הפעולה נגד רוסיה ולהרחיק את ישראל מפעילות בינ"ל. בפנייתו אל פיפ"א, רג'וב, שהוא מחבל מורשע שנידון בעברו למאסר עולם, ממשיך את קמפיין ה-BDS נגד ישראל אותו הוא מוביל מאז 2013 במטרה לייצר דה לגיטימציה נגד ישראל ולהרחיקה מפעילות ספורטיבית. בעבר, דרישות דומות מצדו של רג'וב להעניש את ההתאחדות הישראלית נדחו על ידי פיפ"א, ובהמשך זה היה דווקא רגקוב שהורשע על ידי בית הדין המשמעתי של פיפ"א בגין הסתה לאלימות ונידון להרחקה לשנה מכדורגל וקנס.

2 צפייה בגלריה
ג'יבריל רג'וב
ג'יבריל רג'וב
ג'יבריל רג'וב
(צילום: Thibaud MORITZ / AFP)

כעת, בהתבסס על ערבוביה מצערת של טענות חסרות בסיס, רג'וב דורש שפיפ"א תוותר על מחויבותה לניטרליות ועל מטרת-העל שלה להשתמש בספורט כגורם מאחד. בעיני רג'וב, פיפ"א היא רק עוד כלי פלסטיני, שיש להשתמש בו ולנצל אותו כדי לקדם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו. התאחדות הכדורגל הפלסטינית למעשה משקיעה את תקציבה, לא בפיתוח הענף ומתקני הספורט לרווחת תושבי הרש"פ, אלא בהמשך פעילות ליצירת דה לגיטימציה נגד ישראל. זאת בדומה למיליוני הדולרים שחמאס קיבל ברצועת עזה לצורך פיתוח ורווחת הכלל, כסף שבסופו של דבר הוביל לכרייה של מנהרות ארוכות יותר מהמטרו בלונדון. בפנייתו לפיפ"א, רג'וב "שכח" לציין, שלא רק שהוא והרש"פ לא גינו את טבח 7 באוקטובר, אלא שהם הביעו תמיכה פומבית במחבלים ובמעשיהם הרצחניים.
חשוב לציין, ההתאחדות הישראלית לכדורגל חברה בפיפ"א כבר כמעט 100 שנה, ונוסדה עשרות שנים לפני שה"פלסטינים" היו לחלום בעיניו של יאסר ערפאת המצרי. הלכה למעשה, בים הסערות של המזרח התיכון, ההתאחדות הישראלית היא מגדלור שבו יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים ואחרים נהנים יחד מהספורט האצילי ביותר. בניגוד לדרייב הפוליטי של רג'וב, ההתאחדות הישראלית לכדורגל היא התגלמות האידיאלים של פיפ"א: ערבים ישראלים לצד יהודים ישראלים גאים ללבוש את מדי המועדון והנבחרת שלהם יחד, ומשאירים את הפוליטיקה המפלגתית מאחור.
רג'וב למעשה מבקש מפיפ"א לקבל החלטה כמעט בלתי אפשרית - להרחיב את היקף הפעולות המשמעתיות של פיפ"א כדי לכלול הטלת סנקציות על כל מדינה/התאחדות לאומית לכדורגל שנטען לגביה שהיא מפרה לכאורה זכויות אדם. הוא מציב בפני פיפ"א אתגר שספק אם תוכל לעמוד בפניו, כמובן ללא קשר לשקרים שנמצאים בפנייתו.
אם פניית רג'וב תתקבל, נשאלת השאלה, כיצד תפעל פיפ"א נגד הרדיפות של סין כלפי האויגורים או עם הסכסוך הנוכחי בבנגלדש? מה תעשה פיפ"א עם הרדיפה של נוצרים בניגריה? המלחמה בסודן? ההפרות לכאורה של זכויות אדם בקובה, ניקרגואה, ונצואלה, ברזיל, מקסיקו, אל-סלבדור, ארגנטינה, בוליביה, פרו, גואטמלה, קולומביה, צ'ילה ואקוודור? האם פיפ"א תטיל סנקציות גם על אוקראינה על הגנה עצמית מפני התוקפנות הרוסית?

2 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
(צילום: EPA/STRINGER)

החלטה של פיפ"א להטיל סנקציות על ההתאחדות הישראלית, מבלי להתייחס להתקפות הרצחניות של לבנון, סוריה, תימן ואיראן נגד ישראל, תהווה יצירת סטנדרט ייחודי עבור המדינה היהודית היחידה בעולם. תקן יהודי-ספציפי שיהווה הפרה יסודית של מחויבותה של פיפ"א לניטרליות, שלא לדבר על הפרה של חוקת פיפ"א עצמה הפוסלת גזענות.
כדי להימנע מפוליטיזציה של כדורגל, מועצת פיפ"א חייבת לשמור על העמדה הניטרלית של הארגון, לדחות את הניצול הפלסטיני האחרון, ולהבטיח שהכדורגל הבינלאומי יישאר מעל שיקולים פוליטיים. מעבר לכך, נדרש לפעול לסכל את מזימתו של רג'וב בכל האמצעים, ובכלל זה, לשוב ולהגיש נגדו תלונות אישיות לבית הדין המשמעתי של פיפ"א שתשאיר אותו לשחק לבד סטנגה בין הקירות.
*הכותב הוא סא"ל (במיל'), מנהל יוזמת האחריות והרפורמה של הרשות הפלסטינית במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, ששירת במשך 19 שנים בחיל הפרקליטות הצבאית של צה"ל.

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.