"שחר צוברי בנה אימפריית גלישה בנבחרת השייט, סיכוי גבוה מאוד לעמוד על הפודיום במשחקים האולימפיים בקיץ הבא. הווינריות שלו כמדליסט אולימפי נכנסה לכל הנבחרת", אמרו באיגוד השייט, שם חגגו את הזכיה של שרון קנטור בת ה-20 ממועדון השייט מכמורת עמק חפר במדליית הכסף באליפות אירופה בגלישת רוח בדגם IQ פויל, אחרי שהובילה לאורך רוב שלבי האליפות. גם שחר טיבי (5), קטי ספיצ'קוב (10) ותמר שטיינברג (12) הציגו יכולת נהדרת.
קנטור גם זכתה במדליית הכסף גם בקטגוריית עד גיל 21, כאשר תמר שטיינברג בת ה-16 זכת הבארד בקטגוריה זו. "זו הייתה אחת התחרויות הקשות עד היום, עם תנאי רוח מטורפים" אמרה קנטור חסרת הנשימה, כאשר היא עטופה בדגל ישראל על קו הסיום. "עשיתי היום צעד ענק מבחינתי בדרך לפריז, אבל הדרך עוד ארוכה. כרגע אני מאושרת שהצלחתי להביא כבוד למדינה, לאיגוד השייט ולמועדון שלי במכמורת".
2 צפייה בגלריה
קנטור
קנטור
"מאושרת שהצלחתי להביא כבוד למדינה". קנטור
(צילום: sailing energy)
המאמן הגאה צוברי אמר: "אנחנו מוכיחים לעצמנו שוב ושוב שיש לנו את היכולת והכישרון לכבוש את הפודיום ברמות הגבוהות ביותר בגלישה". שי בובר, יו"ר איגוד השייט, אמר: "עוד תחרות טובה של הנשים. הלוואי שבכל תחרות נביא מדליה. ידענו שבפורמט הזה הכל אפשרי בשיוטי המדליות, לכן חשוב לנצח את סדרת המוקדמות ושרון עשתה את זה בגדול. נמשיך להשתפר ולעבוד קשה לפני הטורניר הקדם אולימפי ביולי בתקווה שגם שם נציב נציגה על הפודיום".
לנבחרת הגברים של גל פרידמן הלך פחות טוב עם התוצאות הבאות: תום ראובני (11), תומר ורדימון (17), יואב עומר (26), יואב כהן (28), דניאל תשתש (45).
שני צוותי סירות 470 ישראלים יצאו היום ליומה הראשון של אליפות אירופה, המתקיימת בסן רמו, איטליה. ניתאי חסון ונועה לסרי, הצוות הבכיר בארץ, עם מאמנם גידי קליגר, והצוות החדש של גיל כהן וליאם פייטלביץ', יאבקו בחמשת הימים הקרובים בשיוטי המוקדמות של אליפות אירופה בעוד 66 צוותים מ 25 מדינות.

אליפות אירופה בסירות 470 יצאה לדרך בסן רמו

עם מעט יותר משנה למשחקים האולימפיים מהווה אליפות אירופה התחרות הראשונה בסדרת התחרויות שאחריה יוחלט על זהות הנציגים הישראלים לפריז. התחרות הבאה תהיה היולי, בטורניר הקדם אולימפי, מיד אחריו אליפות העולם באוגוסט ואליפות העולם לשנת 2024 בראשית השנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
ניתאי חסון ונועה לסרי
ניתאי חסון ונועה לסרי
כבר השיגו השנה מספר הישגים יפים. ניתאי חסון ונועה לסרי
(צילום: ניקוס אלברומיטיס)
ניתאי חסון ונועה לסרי כבר השיגו השנה מספר הישגים יפים, עם מדליית ארד בשיוט המאמנים, מקום רביעי בגביע העולם בלנזרוטה ומקום שמיני בשבוע האולימפי בהייר ועתה ינסו להציג יכולות גבוהות על מנת להגיע לשיוט המדליות של האליפות, שיתקיים ביום שבת. בין הצוותים המשמעותיים עד כה השנה הספרדים, ג'ורדי זאמר ונורה ברגמן, הצרפתים קאמי לקרואה וג'רמי מניון ומספר צוותים גרמנים חזקים.
עם הצוותים הישראלים נמצאים מנהל המשלחת, אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של האיגוד והיא מלווה באנשי מעטפת מקצועית, הפסיכולוגית דניאלה כן והפזיוטרפיסט יריב שפירא, המלווים את האיגוד מטעם היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי.