באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אכזבה גדולה בצרפת הערב (ראשון) אחרי ההפסד בפנדלים בגמר מונדיאל 2022. לפי הדיווחים, מי שהיה מאוכזב יותר מכולם הוא כמובן קיליאן אמבאפה. כוכב פריז סן ז'רמן עבד קשה מאז מרץ כדי להכין את עצמו ולהביא את עצמו בשיא הכושר למונדיאל כדי לזכות במונדיאל בפעם השנייה ברציפות ולהשתוות לפלה. המטרה של אמבאפה הייתה לזכות ארבע פעמים במונדיאל ולהיזכר כגדול בכל הזמנים.
ארגנטינה אלופת העולם, סיקור נרחב:
מאמן צרפת דידייה דשאן היה שבור אחרי ההפסד ולא הצליח לעצור את הדמעות. דשאן כעס מאוד על השיפוט ושוחח עם האחראי על השיפוט בפיפ"א ושופט העבר פיירלואיג'י קולינה בסיום. דשאן אמר: "לא הופענו ב-60 הדקות הראשונות בגלל כמה סיבות. עברנו דברים קשים בארבעת הימים האחרונים, מחלות ועוד דברים". לגבי עתידו אמר המאמן: "יש לי פגישה עם נשיא ההתאחדות בתחילת 2023 ואדון איתו לגבי עתידי".בלם העבר מרסל דסאי אמר אחרי המשחק: "יש לנו דור חדש שהחליף במהלך המשחק הזה את השחקנים הוותיקים והראה את עצמו. במהלך המשחק יצרנו תקווה, לחץ, ניצחנו בתיקולים. הפסדנו ואנחנו עצובים, אבל זה לא הסוף".
7 צפייה בגלריה
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
לא הצליח לעצור את הדמעות
(צילום: AFP)
בלם צרפת רפאל וראן אמר: "ברור שאנחנו מאוכזבים, נתנו הכול. היינו צריכים להתמודד עם הרבה מכשולים במהלך הטורניר אבל לא נכנענו. לא היינו במשחק במשך שעה. יכולנו לנצח ואני גאה מאוד בנבחרת ולהיות צרפתי. אנחנו הולכים מפה עם הראש מורם. פתחנו לא טוב, אבל לאחר מכן היינו טובים יותר מבחינה פיזית. דחפנו קדימה והאמנו עד הסוף. כמעט הצלחנו לבצע מהפך אחרי שהתחלנו רע. היה מסע ארוך וקשה, אבל הייתה הרבה עוצמה מנטאלית בנבחרת ולב גדול. זה אפשר לנו לחזור למשחק. אנחנו מאוכזבים, אבל מלאי גאווה".
קפטן צרפת הוגו לוריס, שעקף את מנואל נוייר והפך לשוער עם הכי הרבה הופעות במונדיאל, אמר: "היינו יותר מדי פאסיביים, זה היה כמעט כמו קרב אגרוף, עברנו מחבטה לחבטה. אנחנו יכולים רק להצטער על המחצית הראשונה שלנו, שלא הופענו אליה. למרות זאת, לא ויתרנו, האמנו עד הסוף. בסופו של דבר זה הוכרע בפנדלים. זה תמיד אכזרי להיות בצד הלא נכון בדו קרב פנדלים. אבל נתנו הכול מתחילת הטורניר ועד עכשיו. יצאנו בלי כלום אחרי חודש של טורניר. יכולנו להפסיק לשחק ב-2:0 היום, אבל המשכנו להאמין עד הסוף והצלחנו לחזור למשחק. בדקה ה-120 יכולנו גם לנצח (רנדל קולו מואני החמיץ). זה הכדורגל. אנחנו מברכים את ארגנטינה על טורניר נהדר וגמר נהדר. המשחק היה יכול ללכת לכאן או לשם, אבל היינו פאסיביים מדי". לגבי עתידו בנבחרת אמר שוער טוטנהאם: "זה לא הזמן הנכון לענות על השאלות האלה. זה ערב כואב לכל השחקנים, לצוות ולאוהדים, למרות שהשגנו דברים גדולים. זה יכול לשמש כניסיון לעתיד. ייקח לכולנו קצת זמן לעכל את מה שקרה".
קיליאן אמבאפה הגיע בגדול גם לגמר, וכבש שלושער שהוביל את צרפת לקאמבק ולפנדלים. הוא אמנם לא רשם בעיטה לשער עד הדקה ה-71, אך מאותו רגע הציג יכולת עילאית ולמעשה הוביל כמעט לבדו את צרפת בחזרה למשחק, אחרי שהייתה בפיגור 2:0 עד הדקה ה-80.
7 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
שמונה שערים לא הספיקו. אמבאפה
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם קיליאן אמבאפה, אמיליאנו מרטינס
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם קיליאן אמבאפה, אמיליאנו מרטינס
נשיא צרפת מקרון ומרטינס מנחמים את אמבאפה
(צילום: AP)
הוא סיים את הטורניר עם שמונה כיבושים, שהקנו לו את תואר מלך השערים של המונדיאל על חשבון חברו לקבוצה מסי שכבש שבעה. הודות לשלושער, בגיל 23 ו-363 ימים, הפך אמבאפה לשחקן עם הכי הרבע שערים במעמד הגמר של המונדיאל (4). זאת אחרי שבמונדיאל ברוסיה, כשהיה בן 19 בלבד, היה אחד מהשחקנים המובילים של הנבחרת בזכייה שלה במונדיאל, עם ארבעה שערים ותואר השחקן הצעיר המצטיין של הטורניר.
אמבאפה הוא גם השחקן השני בהיסטוריה שמבקיע שלושער בגמר המונדיאל, כשהראשון היה ג'ף הרסט בגמר של 1966. חלוץ העבר האנגלי החמיא לאמבאפה כשכתב בטוויטר: "המון ברכות לאמבאפה, לא משנה מה יקרה! היה נפלא בפסגה".
ה'לאקיפ' כמובן בחר באמבאפה כשחקן המצטיין של המשחק. "קיליאן אמבאפה המשיך לכתוב את האגדה שלו עם קריאת השכמה להיסטוריה. הוא בגלקסיה משלו", נכתב בעיתון הצרפתי.
7 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
"בגלקסיה משלו". אמבאפה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: גטי אימג'ס )
גם פבריציו רומאנו הילל את הכוכב: "בלתי אפשרי לשכוח את ההופעה הזו של קיליאן אמבאפה. שלושער בגמר המונדיאל. וגם, עשר בפנדלים. 12 שערים בשני גביעי העולם. והוא רק בן 23... מיוחד". ב-SPORTbible נכתב: "בסופה של הקריירה שלו, קיליאן אמבאפה יוזכר באותה נשימה עם מסי, מארדונה ורונאלדו. מה שהוא עשה זה לא שפוי. עתיד מזהיר לפניו".

"השיפוט הרס את המשחק"

בצרפת וברחבי הרשת ביקרו בחריפות את שופט המשחק, סימון מרצ'יניאק הפולני, שהעניק לאלביסלסטה פנדל גבולי במחצית הראשונה. אותו פנדל הוביל לשער הראשון של לאו מסי במשחק.
"השיפוט הרס את המשחק", ציינו בתקשורת הצרפתית. "יום שחור לכדורגל העולמי. תנו את הגביע למסי, וזהו. הפנדל הזה שינה לחלוטין את המומנטום".
7 צפייה בגלריה
עוסמן דמבלה מכשיל את אנחל די מריה
עוסמן דמבלה מכשיל את אנחל די מריה
היה או לא היה? דמבלה ודי מריה ברגע המחלוקת
(צילום: EPA)
ארגנטינה קיבלה חמישה פנדלים בטורניר הזה וקבעה שיא מונדיאל. לפני כן החזיקו בשיא הולנד מ-1978 ופורטוגל 1966. נגד צרפת נשרקו ארבעה פנדלים במהלך הטורניר, כשכולם הגיעו בשלב הנוק-אאוט.
כל אלופות העולם - ארגנטינה
פורסם לראשונה: 20:45, 18.12.22