אחד מגדולי הטניסאים בכל הזמנים, רפאל נדאל, הודיע היום (חמישי) כי הוא יתלה את המחבט אחרי גמר גביע דייויס בחודש הבא, במאלגה. היריבים והקולגות מיהרו לברך את הספרדי שזכה ב-22 תארי גראנד סלאם במהלך הקריירה, מתוכם 14 ברולאן גארוס, שהעניקו לו את התואר "מלך החימר".
"איזו קריירה זאת הייתה", כתב מי שהיה יריבו הגדול של נדאל לאורך מרבית הקריירה, רוג'ר פדרר. "רפאל, אני תמיד קיוויתי שהיום הזה לא יבוא. תודה לך על רגעים בלתי נשכחים ועל כל ההישגים המדהימים שלך במשחק שאנחנו כל כך אוהדים. זה היה כבוד גדול עבורי".
3 צפייה בגלריה
נדאל מתוסכל
נדאל מתוסכל
פרידה מענק. נדאל
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
כריסטיאנו רונאלדו, הוסיף: "רפא, איזו קריירה. המסירות, התשוקה, והכישרון שלך היוו השראה למיליונים ברחבי העולם. זה היה כבוד להיות עד למסע שלך, ברכות על קריירה מדהימה, תהנה מהפנסיה". מי אחריו הצטרף גם כוכב ריאל מדריד , קיליאן אמבפה: "כל הכבוד על הקריירה שלך רפא, אתה דוגמה כשחקן וכאדם. תמיד תהיה אגדה".
יאניק סינר, המדורג 1 בעולם, שהעפיל מוקדם יותר לחצי גמר טורניר המאסטרס בשנגחאי, כתב: "מדובר בחדשות קשות לכל עולם הטניס. היה לי מזל גדול שהכרתי אותו והוא אדם לא יאומן. הוא ריגש את כולנו כשראינו אותו משחק".
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
"אתה מדהים". גוף
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
הצטרף למברכים. אמבאפה
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
הטניסאית הצעירה קוקו גוף כתבה בתגובה באינסטגרם: "אתה מדהים! זה היה כל כך מרגש לעקוב אחרי הקריירה שלך ולראות את מוסר העבודה שלך - ולהיות מסוגלת ללמוד מזה". קספר רוד, שהפסיד לנדאל בגמר צרפת הפתוחה 2022, הוסיף: " רפא לנצח. תודה על הכל אגדה".
חשבון X הרשמי של רולאן גארוס הסתפק בנימה מינימאלית: "תודות על מיליוני הזיכרונות!", וחשבון האינסטגרם הרשמי של סבב ה-ATP הרעיף: "אין מילים להביע את הרגשות, היום בו ייחלנו שלא יגיע. נתת לכולנו את הרגעים והזיכרונות הכי מדהימים".