הלם ומבוכה במכבי ת"א אחרי שהקבוצה שמטה אתמול (שישי) יתרון בן 24 נקודות, הגבוה ביותר שאיבדה ביורוליג אי פעם, בדרך להפסד חוץ 88:79 לפרטיזן בלגרד בחוץ במסגרת המחזור ה-21 - וירדה למאזן 9:12. "אמרו שהתבוסה לפנרבחצ'ה הייתה מביכה, אז מה זה הפעם?" אמרו במכבי.
אחרי ה-78:95 על וירטוס בולוניה ביום רביעי, הצהובים רצו לסיים שבוע כפול עם שני ניצחונות לראשונה העונה, וגם פתחו את המשחק עם ריצת 0:16 מבטיחה - אבל אז הגיעה ההתרסקות בחצי השני. מכבי ת"א ספגה לא פחות מ-31 נקודות ברבע השלישי, בעוד שקלעה 27 בלבד בכל במחצית השנייה (כולל 0 מ-16 מהשלוש).
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
"צריך לתת לפרטיזן את הקרדיט". קטש
(צילום: Dragana Stjepanovic)
שחקני המפתח נעלמו: לורנזו בראון קלע את 7 הנקודות היחידות שלו במשחק כבר בדקות הראשונות ומאז פשוט נעלם עם 1 מ-6 מחוץ לקשת ואסיסט בודד, ג'וש ניבו (5 נק' ו-6 אס') היה חלש גם בהגנה וגם בהתקפה, ובונזי קולסון סיים עם אפס נקודות ב-27 דקות. בצד השני, פי ג'יי דוזייר (23 נק') ואקס מכבי ג'יימס נאנלי (20 נק') חיפו על ערב שחור במיוחד של הכוכב הגדול של הקבוצה קווין פאנטר שקלע 5 בלבד.
"התחלנו את המשחק בצורה נפלאה עם תוכנית המשחק שלנו", אמר בסיום רומן סורקין, שסיים את הערב עם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים. "ברבע השלישי לא שיחקנו את ההגנה שלנו כמו שצריך, נתנו להם לחזור למשחק. זה הפסד מתסכל, הרגשנו שאנחנו טובים יותר היום והגענו מוכנים. צריך להסתכל קדימה, זה כבר עבר, יש לנו עוד עונה ארוכה, הפנים קדימה".
2 צפייה בגלריה
נאנלי
נאנלי
חגג על האקסית. נאנלי
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
עודד קטש הוסיף: "ידענו שהם לא ירימו ידיים במחצית השנייה ושהם יעלו מאוד אגרסיביים. אני מרגיש רע כי פתחנו את המשחק מרוכזים מאוד עם יכולת טובה הגנתית והתקפית במחצית הראשונה. אנחנו צריכים לתת לפרטיזן את הקרדיט כי זו לא הפעם הראשונה שהם עושים קאמבק כאן באולם שלהם עם כל האווירה שיש מסביב. לצערנו שום דבר לא הלך לכיוון שלנו במחצית השנייה".
קטש התייחס גם לעובדה שלקח פסק זמן אחד ברבע השלישי : "אני מרגיש רע עבור השחקנים כי זה קשה להפסיד אחרי שאתה מוביל בצורה הזאת, אבל זה עוד שיעור בשבילנו. אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשך 40 דקות, לא עשינו את זה ואיבדנו את זה. באופן אישי אני חושב שהייתי צריך לקחת פסק זמן שתי דקות מוקדם יותר, כשפרטיזן הצליחה להשוות את התוצאה, חיכיתי לפסק זמן של הטלוויזיה ואולי זאת הייתה אשמתי. אבל ככה זה משחק כדורסל, יש מומנטום. זה שאתה משיג יתרון כזה ברבע הראשון לאו דווקא תמיד מבטיח לך משהו. נצטרך ללמוד מזה".
הקבוצה כבר עושה את דרכה ארצה לקראת המשחק בליגה ביום שני (21:00) מול הפועל עפולה. למעשה זה יהיה המשחק הראשון בזירה המקומית מאז ה-21 בדצמבר, אז הצהובים הגיעו לארץ ללא כל השחקנים הזרים שנשארו בבלגרד בגלל הקיצוץ בשכר, עניין שכבר הסתדר מאז.
בנוסף, כפי שכבר פורסם, במכבי ת״א מתכוננים כבר לחזרה לארץ והחזירו את הדירות בבלגרד, זאת כיוון לצהובים לא יהיה משחק "ביתי" בבלגרד מה-7 בפברואר עד ה-8 במרץ, אך לא ברור אם החזרה תהיה לטווח ארוך או רק לחודש אחד.