עונת 2017/2018 הייתה עונת שיא עבור פאולו דיבאלה. הוא הפציץ 22 שערי ליגה ובישל עוד 11, ויובנטוס זכתה כמובן באליפות. לא היה ספק מי הכוכב הגדול של הביאנקונרי ומי אמור להוביל אותה בשנים הבאות לזכייה בתואר הנכסף - ליגת האלופות, בו לא זכתה מאז 1996. השליטה של יובה בליגה האיטלקית הייתה מובנת מאליה, וההנהלה החליטה ללכת על הכל ולהביא את כריסטיאנו רונאלדו. המשמעות של ההחתמה ברורה: רוצים לזכות בצ'מפיונס ליג ועכשיו.
אי אפשר לומר שרונאלדו נכשל באיטליה, אבל זאת גם לא הייתה הצלחה מסחררת. יובנטוס לא עברה איתו את שלב רבע הגמר בליגת האלופות, ואף איבדה את תואר האליפות לאינטר. אך הבעיה היותר גדולה שפאולו דיבאלה פשוט נעלם. כלפי חוץ כולם שידרו שרונאלדו והארגטינאי משתפים פעולה בצורה מצוינת, אך המספרים של דיבאלה ירדו באופן דרמטי.
4 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה
חזר לפרוח. דיבאלה
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו ודיבאלה
כריסטיאנו רונאלדו ודיבאלה
כריסטיאנו רונאלדו ודיבאלה. השילוב לא צלח
(צילום: AP)
בעונה שעברה זה נגמר בשיא שלילי של ארבעה שערי ליגה ב-20 משחקים, הוא החמיץ חלק גדול מהעונה בשל פציעה. אבל עדיין, זה לא היה אותו שחקן מ-2018. דיבאלה הרי אמור להיות כוכב, היהלום שבכתר, ונאלץ להסתפק בלהיות השולייה של רונאלדו. בסוף העונה החוזה של דיבאלה מסתיים, ודיווחים שונים כבר קישרו אותו למעבר לפרמייר-ליג, אפילו מעבר די מפתיע לטוטנהאם היה על הפרק. זה לא קרה. מי שעבר לאנגליה היה דווקא כריסטיאנו רונאלדו, שחזר למנצ'סטר יונייטד והשאיר לדיבאלה את הבמה.
"כריסטיאנו שינה את ה-DNA של יובנטוס, וזה לא עבד", הסביר השוער האגדי ג'יג'י בופון, "חלק מהשחקנים לא היו מוכנים לחוויה הזו. עזבתי לפריז וחזרתי ליובה והאווירה הייתה שונה. זאת לא אשמתו של כריסטיאנו, אבל זה פשוט לא עבד". אמנם דיבאלה החמיא לרונאלדו בלי הפסקה, אבל די ברור שבופון התכוון גם אליו. יובנטוס עם רונאלדו לא הייתה אותה קבוצה, ודיבאלה לא היה אותו שחקן".
4 צפייה בגלריה
דיבאלה חוגג
דיבאלה חוגג
החגיגה האייקונית חזרה
(צילום: EPA)

המחווה לפלאטיני ששינתה הכל

העונה יובנטוס חזרה ליסודות, המאמן האהוב מסימיליאנו אלגרי חזר לקווים, רונאלדו עזב, הגיע רכש יובנטיני קלאסי בדמות מנואל לוקאטלי, אחד השחקנים היותר טובים של איטליה ביורו האחרון, ודיבאלה חזר להיות המוציא לפועל העיקרי בהתקפה.
פתיחת העונה של הגברת הזקנה הייתה עלובה, ואת הניצחון הראשון שלה היא השיגה במחזור החמישי - 2:3 על ספציה אחרי דרמה ענקית. הארגנטינאי התייצב מול המצלמות וסיפק הצהרה מנהיגותית: "אנחנו צריכים לעשות יותר ולדבר פחות, נעבוד יותר קשה בכל אימון". בהמשך יובה התאוששה עם רצף ניצחונות, אבל אז דיבאלה נפצע. אל דאגה. הוא חזר מזה אפילו טוב יותר.
ב-2 בנובמבר יובה עלתה למשחק מול זניט בליגת האלופות, דיבאלה נתן הצגה עם צמד ובישול לאלברו מוראטה, והציל את הקבוצה שלו ממיני משבר עם ניצחון 2:4 נאה. את השער השני שהשלים לו 106 שערים הוא חגג בדרך מיוחדת: הוא נשכב על הדשא כמו התמונה האייקונית של מישל פלאטיני ממשחק הידידות מול ארחנטינוס ג'וניורס ב-1985, הארגנטינאי עקף את הצרפתי האגדי במספר השערים בקבוצה והראה לאוהדים שזה חשוב לו, שהלב שלו שייך ליובנטוס.
"תיכננתי לחגוג כך נגד אינטר, אבל זה לא הרגיש מתאים כי זה היה שער שוויון ורצינו לנצח. אז חיכיתי עם זה להערב", הסביר דיבאלה את החגיגה, "עכשיו אני רוצה לעקוף את רוברטו באג'יו (לו יש 115 שערים). אני בקשר איתו ואנחנו מדברים הרבה. זה יהיה נפלא לעקוף גם אותו". אוהדי יובנטוס אהבו את המחווה והרשת התמלאה בממים.

שר החינוך

קצת כמו רוברטו באג'יו, גם דיבאלה מתבטא לפעמים בצורה לא שגרתית עבור כדורגלן, כזה שמבין שיש דברים מעט יותר חשובים מכדורגל - כמו לתרום לחברה.
"אני חושב שיש דברים שצריכים להשתנות", אמר ל"גרדיאן" הבריטי ביולי 2020, "אני רוצה לשנות את העולם כמה שאני יכול, אפילו קצת. אנשים מדברים על כדורגלנים יותר מאשר על נשיאים וראשי ממשלה, זה אומר שיש לכדורגל הרבה השפעה והוא יכול לעזור להרבה ילדים להגשים את עצמם".
"אנחנו צריכים להשקיע יותר בחינוך", המשיך דיבאלה במה שנראה כמו נאום בחירות, "לי היה הרבה מזל בחיים והצלחתי להפוך לכדורגלן מקצועי. אם זה לא היה קורה, אין לי מושג איפה הייתי. הרבה אנשים משקיעים בכדורגל בלי לדאוג לאלטרנטיבה. הם צריכים לדעת שיש להם עוד אפשרויות להצליח בחיים, והכדורגלנים צריכים להעלות מודעות ליתרונות של החינוך ולעזור לאנשים לחיות חיים מלאים".
4 צפייה בגלריה
דיבאלה עם אלגרי
דיבאלה עם אלגרי
דיבאלה עם אלגרי
(צילום: AFP)
יש עוד זמן עד שדיבאלה בן ה-28 יפרוש ויהפוך לפוליטיקאי שמנסה לשנות את העולם. כמו שהוא אמר באותו ראיון, יובנטוס חייבת כבר לזכות בליגת האלופות. היא נראית רע בליגה, אבל את שלב הבתים של הצ'מפיונס סיימה במקום הראשון, לפני אלופת אירופה צ'לסי (ממנה ספגה 4:0 אבל החזירה עם 0:1 קטן), ובשמינית הגמר קיבלה הגרלה עבירה בדמות ויאריאל. אחרי שהודחה בעונה שעברה כבר בשמינית הגמר ע"י פורטו, הפעם יובה לא תזלזל.
לפני המשחק בסופר-קופה מול אינטר הערב (רביעי, 22:00), הגברת הזקנה פגשה את רומא למשחק מטורף שנגמר ב-3:4 דרמטי לטובתה. דיבאלה כמובן כבש שער אופייני, עצירה ברגל ימין ובעיטה חזקה ברגל שמאל מחוץ לרחבה. הנתונים שלו עומדים על תשעה שערים וחמישה בישולים בכל המסגרות, כבר נתונים טובים יותר מהעונה שעברה. הוא השחקן הכי פורה של יובנטוס העונה ומעורב בהכי הרבה שערים.
אמנם החוזה שלו עדיין לא נחתם, אבל לפי הדיווחים האחרונים יש רצון טוב בין הצדדים לסגור עניין בקרוב. פאולו דיבאלה כנראה יחתום עד 2025 וישלים עשור במדים של יובנטוס. הוא ימשיך במסע שלו לעבר הפיכתו לסמל של המועדון, אולי אפילו גדול יותר מאליליו מישל פלאטיני ורוברטו באג'יו.