ג'ון אוגו (הפועל נוף הגליל)

ב-2017 ג'ון אוגו היה על גג העולם. לא רק שהוא היה הקשר הכי טוב בליגת העל ובפער גדול מהשאר, ולא רק שהוא היה חביב הקהל בהפועל באר שבע, הוא גם כבש את שער האליפות של הקבוצה, דווקא מול היריבה השנואה מכבי תל אביב, ועוד בדקה ה-89. אחר כך באה אליפות נוספת, שלישית ברציפות, ואז נפילה איומה. עונת בלהות של הפועל באר שבע בה סופסל לא מעט פעמים ע"י ברק בכר, ומשחק פרידה עצוב שנגמר בתבוסת 4:0 לנמסיס מכבי תל אביב בטוטו-טרנר. מאז 2020 הקשר הניגרי לא ממש שיחק כדורגל באופן סדיר בגלל פציעות, חיפש את עצמו בליגה הסעודית ולא הצליח.
בעונה שעברה, מכבי נתניה רצתה להחתימו אבל ירדה מזה. גם נוף הגליל התלבטה מאוד, וזה לא שיש לה במרכז השדה את אנגולו קאנטה ופול פוגבה. אוגו התאמן עם הקבוצה ובסוף הוחתם. אם הוא בריא, מדובר בשובר שוויון בתחתית. בגיל 33 יש לו הזדמנות לרשום קאמבק מהסרטים.
6 צפייה בגלריה
ג'ון אוגו מסמן תנועת השתקה לעבר אוהדי מכבי תל אביב
ג'ון אוגו מסמן תנועת השתקה לעבר אוהדי מכבי תל אביב
אוגו. מגיע לנוף הגליל
(צילום: עוז מועלם)

יובל אשכנזי (מכבי נתניה)

ההשפעה של יובל אשכנזי על מכבי נתניה הייתה מיידית. הוא היה רעב לכדורגל, הוסיף דינמיות לקישור של בני לם ואף כבש בפנדל מול האקסית מכבי חיפה. הוא כבר לא האנדרדוג ששיחק בליגה א' ופילס את דרכו למכבי חיפה, אלא שחקן שיכול להוביל. בגיל 29 הוא צבר מספיק ניסיון ותארים. עכשיו, אחרי שהפציעות מאחוריו, הציפיות ממנו בהתאם. איתו ועם עדן קארצב, לנתניה יש קישור מעניין שיכול להוביל אותה לפלייאוף העליון. הקרב על מקום בשש הראשונות יהיה קשה (במיוחד כשנותרו רק עוד חמישה מחזורים) וזאת תהיה אכזבה לנתניה להיות שוב בפלייאוף התחתון, במיוחד כשהיא לא מועמדת לירידה ויהיה לה מאוד משעמם שם.
6 צפייה בגלריה
יובל אשכנזי
יובל אשכנזי
יובל אשכנזי. יעזור לנתניה?
(צילום: עוז מועלם)

אדוארדו גררו וברייט אנובקארה (הפועל ירושלים)

זאת הייתה אמורה להיות עונת הפריצה של אדוארדו גררו, החלוץ הפנמי בן ה-21. בפלייאוף העליון של העונה שעברה הוא היה האס של מכבי תל אביב, וכבש חמישה שערים סופר-חשובים בפלייאוף העליון. אך מכבי תל אביב פתחה את העונה בצורה מזעזעת והוא נגרר אחרי היכולת הזו ולא הצליח להוביל. אצל מלאדן קרסטאיץ' הוא בקושי שיחק, כשהסרבי נתן לו הזדמנות הוא השיב בשער ובישול נגד מכבי נתניה, אך בשבוע שעבר הודח מהסגל בשל בעיות משמעת וזה סימל את הסוף הזמני שלו בקריית שלום. לא מעט קבוצות בליגת העל רצו אותו, ובסופו של דבר הפועל ירושלים המשתפרת זכתה בו. גררו הוא חלוץ מהיר שאוהב משחק מעברים ומתפרצות, ייתכן שאצל זיו אריה הוא יפרח.
הפועל ירושלים התחזקה משמעותית בחלון הזה כשיחד עם גררו הגיע החלוץ הניגרי ברייט אנובקארה בן ה-24. אנובקארה היה אמור להיות בשלב הזה שחקן בפרמייר-ליג, אך בשל בעיות משמעת רבות (לא ממש אוהב להגיע לאסיפות קבוצתיות) ופציעות, מצא את עצמו דווקא בהפועל ירושלים. עד נובמבר הוא היה שייך לקובנטרי סיטי מהליגה השלישית באנגליה, אבל גם היא מאסה בו. לטרום העונה הוא הגיע עם עודף משקל, באימונים עצמם לא הפגין רצינות, והאנגלים הרימו ידיים. רק לפני כמה שנים אנובקארה היה חלק מההעפלה של וולבס לפרמייר-ליג ושיתף פעולה עם דיוגו ז'וטה ורובן נבש. אך כאמור, לא המשיך איתם הלאה. בכל מקום בו היה חזרו בעיות המשמעת, ואף קבוצה אנגלית כבר לא רצתה להתעסק איתו. ילד הפלא של וולבס צריך לשקם את הקריירה דווקא בטדי, וזה יהיה מאוד מעניין.
6 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו חוגג
אדוארדו גררו חוגג
אדוארדו גררו. רכש מסקרן
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ברייט אנובקארה
ברייט אנובקארה
מהפרמייר-ליד לכר הדשא בטדי. אנובקארה
(צילום: גטי אימג'ס)

מאוויס צ'יבוטה (מכבי חיפה)

מהרגע שעזב את בני יהודה לטובת לודוגורץ הבולגרית, היו דיווחים ששחקן הכנף יחזור לקבוצה גדולה בארץ, והנה זה קרה. תמורת מיליון אירו הוא הגיע למכבי חיפה, ולא למכבי ת"א בה גדל. צ'יבוטה הקונגולזי-ישראלי רשם 16 הופעות בליגה הבולגרית השנה, בשמונה משחקים עלה בהרכב ושמונה מהספסל. הוא גם רשם סטטיסטיקה נפלאה של שלושה שערים ושמונה בישולים (השיא: שלושה בישולים במשחק בודד), ונראה שהוא בול מה שמכבי חיפה צריכה: מישהו שיודע לעשות שינוי כשהוא קם מהספסל ואוהב שטחים פנויים. הוא כמובן כבר מכיר את ליגת העל ולא תהיה לו בעיה להסתגל. לא פלא שאוהדי מכבי חיפה בטירוף ואתמול (חמישי) הערך שלו היה הכי מחופש בוויקיפדיה העברית.
6 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה. שובר השוויון של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

ג'ורג'ה יובאנוביץ' (מכבי ת"א)

רכש כזה מכבי תל אביב לא הביאה הרבה מאוד זמן. חלוץ מבטיח בגיל 22. 11 שערים ב-15 משחקים בליגה הסרבית העונה ותג מחיר שעל פי דיווחים עומד על 1.9 מיליון אירו. סגנון המשחק של מזכיר קצת את וידאר קיארטנסון שכבש לא מעט במכבי תל אביב, אבל מצד שני לא הביא לה תארים. יובאנוביץ' הוא חלוץ רחבה קלאסי, קטלני מול השער אבל לא אחד שיוצר מצבים לעצמו, הוא עצמו התבטא בעבר שהוא לא "חלוץ שלוקח את הכדור 30 מטרים מהרחבה וכובש", הוא חייב את החברים שיסדרו לו מצבים והוא כבר יעשה מהם שערים.
הבעיה היא שמשחק ההתקפה של מכבי ת"א חורק העונה. מי שאמורים לתת את מסירות המפתח, גבי קניקובסקי ודן ביטון, לא נמצאים בשיא כושרם, והאוהדים היו בטוחים שהקבוצה תרכוש דווקא שחקן כנף. מה גם, שלמכבי ת"א יש חלוץ עם נתונים דומים לזה של יובאנוביץ' - סטיפה פריצה שכבש שבעה שערים העונה. מעניין מאוד איך החלוץ הסרבי החדש ישתלב, למכבי תל אביב אין זמן לחכות והיא צריכה ממנו תפוקה עכשיו.
6 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון
ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון
חלוץ רחבה קלאסי. יובאנוביץ'
(צילום: באדיבות אתר מכבי ת"א)