אחרי שלא שיחק מאז יונואר 2023, רפאל נדאל חזר היום (ראשון) למגרש הטניס. הספרדי האגדי עשה זאת בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות בבריסביין, אליו קיבל כרטיס חופשי, ויחד עם מארק לופס הפסיד 6:4 6:4 לצד האוסטרלים מקס פרסל וג'ורדן תומפסון.
נדאל בן ה-37, זוכה 22 תארי גראנד סלאם, יפגוש בטורניר היחידים בלילה שבין שני לשלישי את דומיניק תים האוסטרי, במה שיהווה את שחזור גמר רולאן גארוס של 2018. נדאל מוביל 6:9 במפגשים מול תים, אך האוסטרי ניצח בשני המפגשים האחרונים, שנערכו ב-2020.
2 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
"מתגעגע להיות בריא". נדאל
(צילום: EPA/DARREN ENGLAND)
2 צפייה בגלריה
גם האוהדים התרגשו מחזרתו של נדאל
גם האוהדים התרגשו מחזרתו של נדאל
"אני אוהבת את נדאל יותר מאשר את אמא שלי". גם האוהדים התרגשו מהקאמבק
(צילום: EPA/DARREN ENGLAND)
"האם חשבתי על פרישה במהלך השנה האחרונה? כמובן", הצהיר נדאל בסיום המשחק. "הייתי צריך לעבור הרבה דברים כדי לחזור. לפעמים, כמובן, ברגעי השפל, זה 100 אחוז אנושי שאתה שואל את עצמך אם זה טוב לחזור לשחק בגיל 37 בידיעה שלא תהיה בריא מספיק כדי להתחרות כפי שהיית רגיל להתחרות. זה משהו ששאלתי את עצמי".
"אני שמח על כך שאני מצליח להיות תחרותי באימונים וזה הרבה בשבילי כי עד לפני חודש לא הייתי יכול לשחק", המשיך נדאל. "אני מתגעגע להיות בריא. לקום בבוקר בלי כאבים. בשנה החולפת היו לי כל כך הרבה ימים עם כאבים. אני נרגש לחזור למגרש הטניס, אם לא היתה לי את התשוקה לחזור, לא הייתי פה".
בגלל שלא שיחק שנה ואיבד המון נקודות דירוג, נדאל נמצא כעת רק במקום ה-672 בעולם. אבל מדובר באחד משלושת הטניסאים הגדולים בתולדות הענף, יחד עם נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר. 14 מתוך 22 תארי הגראנד סלאם שלו הוא השיג על החימר ברולאן גארוס, ארבעה באליפות ארה"ב, שניים באליפות אוסטרליה ושניים בווימבלדון.