אני חי באוסטרליה כבר 16 שנים. מדינה נחמדה וענקית שדי מנותקת משאר העולם - לא רק מבחינה גיאוגרפית. יש פה המון בעלי חיים שונים ומשונים שאין באף מקום אחר כמו קנגורו, וולאבי, דינגו והרבה מאוד חיות אחרות שיכולות להרוג אותך, כמו כרישים, תנינים ונחשים ועכבישים ארסיים. יש גם ליגת כדורגל, שפה מכונה Soccer ולא פוטבול, מכיוון שלאוסטרלים יש את הפוטבול האוסטרלי, שמושך את המוני הצופים ויכול למלא אצטדיון של מאה אלף מקומות במשחקים מסוימים.
ה Soccer הוא אולי הספורט הרביעי בפופולריותו אחרי הפוטבול האוסטרלי, הראגבי וקריקט, שמבחינתי יותר משעמם מאשר לצפות בצבע מתייבש על הקיר. ויש פה ליגה אחת המקבילה לליגת העל ונקראת ה-A League. גם פה מכתירים אלופה בסופה של כל עונה, אבל הייחוד האמיתי של הליגה הזאת הוא שבדומה לספורט המקצועני האמריקאי, בליגה הזאת אין יורדות! כלומר, גם אם קבוצה מסוימת תסיים את העונה עם אפס נקודות היא לא תרד לליגה נמוכה יותר ולא תוחלף על ידי עולה מהליגה שמתחתיה. נשמע הזוי? ובכן, זאת ה-A League בשבילכם. וההחתמה הכי טרייה של הליגה הלא תחרותית בעליל הזאת היא של שחקן מישראל בשם יונתן כהן.

1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א יונתן כהן
שחקן מכבי ת"א יונתן כהן
יונתן כהן
(צילום: עוז מועלם)

אז נכון שבליגה המוזרה הזאת כבר שיחקו שחקנים בעלי עבר עשיר בקבוצות פאר, כמו דווייט יורק, רובי פאולר, אלסנדרו דל פיירו ונאני, אבל כולם עשו את זה בשלהי הקריירה, באמצע, אם לא לקראת סופו של העשור הרביעי לחייהם, והציניקנים פה אומרים שהם בעצם באו להנות מהחופים המדהימים של היבשת הרחוקה. יונתן כהן בן 28, יש שיגידו גיל שבו כדורגלן אמור להיות בשיא הקריירה, עם עבר שכולל עונה אחת טובה במכבי תל אביב, חצי עונה עקומה בערך כמו המגדל המפורסם בפיזה, הקבוצה בה שיחק בסרייה B באיטליה, שלאחריה חזר לישראל לשחק באותה קבוצה בה כיכב לפני שעזב לאירופה, בעיקר בשביל להוסיף אוסף מכובד משלו לפנתאון ההחמצות המשוועות של הכדורגל הישראלי.
הנחיתה שלו במלבורן סיטי (אחרי טיסה מתישה) לא תהיה רכה במיוחד. זאת קבוצה שעוברת מיני מהפכה, כשכמה מהכוכבים הגדולים שלה ובעיקר ה-כוכב ומלך השערים ג'יימי מקלארן, עזבו את הקבוצה בתקווה למנף את הקריירה בליגה יותר משמעותית וחשופה מאשר הליגה האוסטרלית הדי נידחת. לכהן יהיו הרבה יותר סיבות לכישלון מאשר להצלחה בקבוצה המתחדשת, ולא רק מבחינה מקצועית.
זה לא סוד שאוסטרליה לא נמנית עם התומכות הגדולות של ישראל מאז אירועי 7 באוקטובר. נהפוך הוא! אוסטרליה היא מדינה שתומכת בפלסטינים עד כדי כך שראש הממשלה אישרה ויזות לכ-3,000 תושבים מעזה לבוא ולחיות באוסטרליה בתור פליטים מדיניים. גם ברחובות מרגישים את המגמה הפרו פלסטינית עם תהלוכות וצעדות תמיכה ענקיות בערים הגדולות בכל סוף שבוע! שלא לדבר על אירועים אנטישמיים ברורים ששמים למטרה את היהודים והישראלים שחיים במדינה. כהן לא ידוע כאחד ששומר את דעותיו לעצמו, והציוצים שלו בטוויטר לגבי עמדתו הפוליטית הנחרצת והמצב בעזה בטח ובטח שלא יוסיפו להתאקלמות שלו באוסטרליה בכלל ובקבוצתו בפרט.
אז נכון שמלבורן נשמע כמו יעד אקזוטי למי שלא היה מעולם באוסטרליה, אבל אם להיות מציאותיים וריאליים, לא בטוח שזאת ההחלטה הכי הנכונה, ששחקן שעדיין מאמין שיש לו מה לתרום מבחינת כדורגל מקצועני, יכל לקבל. אני רק יכול לקוות שאם יעשו אי פעם סדרה על החיים של יונתן כהן במדינת הקנגורו היא תיקרא "הכהן הגדול" ולא "Bench in the City"...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.