באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אחד השחקנים החלשים ביותר של צרפת בטורניר הנוכחי היה בלי שום ספק עוסמאן דמבלה. הקיצוני של ברצלונה בן ה-25 היה חלש מאוד בחצי הגמר מול מרוקו, אבל אתמול סיפק תצוגה יותר חלשה אפילו בגמר נגד ארגנטינה.
ארגנטינה אלופת העולם, סיקור נרחב:
אלה הנתונים האיומים של דמבלה מהמשחק: הוא לא יצר אף מצב, לא מסר אף מסירת מפתח, העביר 0 מסירות רוחב מדויקות, ביצע 0 דריבלים מוצלחים, לא סחט אפילו עבירה אחת, לא ניצח אפילו בתיקול אחד, הפסיד ב-5 מ-5 מאבקי אחד על אחד, עברו אותו פעמיים בדריבלים, איבד את הכדור שבע פעמים וגרם לפנדל. את כל זה דמבלה עשה ב-41 דקות לפני שהוצא מהמשחק על ידי דידייה דשאן ופינה את מקומו לרנדל קולו מואני.
4 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת
חוטף ביקורת. דמבלה
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות, 19.12.2022
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות, 19.12.2022
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
באתר "גט פרנץ' פוטבול" העניק לדמבלה את הציון האומלל 1 על ההופעה שלו וכתבו עליו: "אחת ההופעות האישיות הכי גרועות בהיסטוריה של גמר המונדיאל. גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית, הנגיעה הרשלנית שלו בכדור במסירה קצרה נתנה את הטון להופעה צרפתית חלשה. הקיצוני של ברצלונה נתפס בצד הלא נכון והפיל את די מריה בצורה מגושמת ברחבה וכך גרם לפנדל. הוא לא ניצח באף מאבק של אחד על אחד ואיבד את הכדור שבע פעמים לפני שהוחלף בצורה ברוטלית אבל הוגנת לפני המחצית. זו הייתה הופעה שאולי שתישאר בזיכרון הרבה זמן, אבל לא מהסיבות הנכונות מבחינת דמבלה וצרפת". ב"טלגרף" הבריטי דמבלה קיבל 2 וכתבו עליו: "נורא ואיום, די מריה קשישא עבר אותו ונפל אחרי נגיעה רעה מאוד. הוחלף בדקה ה-40". באתר 90min דמבלה קיבל 0: "גרם לפנדל עם הגנה מגושמת והיה מחוץ לקצב. בכנות זו הייתה ההופעה הכי גרועה של שחקן בגמר המונדיאל שאנחנו זוכרים".
בלם העבר של אנגליה סטיוארט פירס אמר: "דמבלה במשחק הכי גרוע שאי פעם ראיתי משחקן. הוא גרם לפנדל וכנראה לא דייק באף מסירה שניסה למסור. אני מרגיש רע בשבילו על החילוף המוקדם, אבל ההופעה שלו הייתה מחרידה. דשאן היה חייב לעשות משהו, צפינו בתאונה מתרחשת לנגד עינינו".
4 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת עם אוליבייה ז'ירו
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת עם אוליבייה ז'ירו
צפה במשחק מהספסל עם ז'ירו. דמבלה
(צילום: רויטרס)
גארי נוויל אמר: "הוא שיחק כמו ילד קטן. אני יודע שדמבלה הוא קיצוני, אבל בחייך. התיקול הראשוני שלו, אתה יודע מה די מריה הולך לעשות, הוא עושה את אותו הדבר כבר שנים. זה מביך ואני קרוע כאן כי אני חושב שזה פנדל רך מאוד, אבל גם טיפשות שקצת מגיע לך לגרום לפנדל. הוא נתן לדי מריה את ההזדמנות לסחוט את הפנדל הזה, הוא משחק כמו ילד קטן".
מייקל אואן התייחס לסוגייה ואמר: "גם אם שמים בצד את התיקול האידיוט שלו שגרם לפנדל, דמבלה ממש איבד כל כדור שהוא נגע בו".
גם בטוויטר חגגו על ההופעה האומללה של דמבלה ודייויד קומפורד צייץ: "ל'אקיפ מבשלים מספר חדש בשביל הציון של דמבלה". עוד אחד כתב: "דמבלה מזכיר את רונאלדו בגמר המונדיאל מ-1998, משהו נראה לא בסדר". אחד אחר כתב: "דמבלה לא יתאושש מההופעה הזו, אני מבטיח לכם". היו גם צייצנים סרקסטיים ואחד מהם כתב: "מרין לה פן נגעלה מההופעה הזו של האגף הימני מצד דמבלה".
4 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת עם הנשיא עמנואל מקרון
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת עם הנשיא עמנואל מקרון
עוסמאן דמבלה שחקן נבחרת צרפת עם הנשיא עמנואל מקרון
(צילום: רויטרס)
דמבלה נחשב לילד פלא ונרכש על ידי בורוסיה דורטמונד מראן כשהיה בסך הכול בן 17. אחרי עונה טובה שם, הוא רצה לעבור לברצלונה. זה גרם לו להתנהג בצורה חסרת אחריות וילדותית. הוא החרים את אימוני בורוסיה דורטמונד כדי לכפות עליהם לאשר את המעבר שלו לברצלונה. דורטמונד נותרה איתנה בדרישות שלה ובסופו של דבר קיבלה 105 מיליון אירו ועוד 40 מיליון בבונוסים עתידיים.
דמבלה חתם בבארסה לחמש עונות ובעיקר אכזב בעונות האלה. למרות זאת ואחרי שלא מצא קבוצה אחרת, הוא נשאר בברצלונה וחתם שם עד יוני 2024 בקיץ האחרון. במהלך התקופה שלו בברצלונה, דמבלה סבל גם מפציעות רבות. אחד הרגעים האומללים ביותר שלו במדי ברצלונה היה מול ליברפול בחצי גמר ליגת האלופות במאי 2019. הצרפתי נשאר לבד מול שער ריק בדקה ה-96 במשחק הראשון ובעט החוצה ביתרון 0:3. בגומלין בארסה חטפה 4:0 באנפילד והחיצים הופנו לעבר דמבלה.
עכשיו בברצלונה שוב יצטרכו לראות איך מרימים את דמבלה אחרי הופעה אומללה.