חילופי האשמות ומבוכה בקרב ראשי ההתאחדות בעקבות פארסת רוי רביבו. כפי שנחשף ב-ynet, לנבחרת האולימפית היו לא פחות מארבעה חודשים כדי לקרוא את סעיף 68 בתקנון אופ"א, ולהבין שמגן מכבי ת"א רביבו לא יוכל לקחת חלק בשני המשחקים הראשונים בפריז בגלל כרטיס אדום ולהיערך בהתאם.
בהתאחדות אומנם הגישו ערעור לבית הדין לבוררות בספורט (CAS) אבל לאחר שהתברר כי מדובר בסעיף שהיה מחובת אנשי הנבחרת לקרוא ולהכיר, ההבנה היא שאין למהלך הזה סיכוי גדול. גם הניסיון לגלגל את התפוח האדמה הלוהט הזה לפתחם של ראשי הוועד האולימפי לא כל כך צלח, ובוועד הביעו זעם על ראשי ההתאחדות על הניסיון להתנער מהפארסה.
1 צפייה בגלריה
רביבו
רביבו
העבירה שסיבכה אותו. רביבו מול איסלנד
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
אז מי כן היה אמור לגלות שההרחקה של רביבו תקפה גם למשחקים בטורניר האולימפי? מי שמשמש מנהל אגף הנבחרות ואחראי על נושאים מעין אלו בימים של שגרה הוא גיא פורטניאגין אולם רונן הרשקו, שהיה אמון על ההיערכות למשחקים האולימפיים מטעם ההתאחדות, דרש לקבל לאחריותו גם את נושא הקשרים עם פיפ"א.
"נעשתה פה טעות גדולה", אמרו גורמים המעורים בנושא. "ברגע שאפילו לא בדקו את הנושא בתקנון, יצרו מבוכה ופגעו פגיעה תדמיתית קשה בכדורגל הישראלי. אנחנו מגיעים למעמד היוקרתי הזה אחרי 50 שנה ועושים בושות. אי אפשר לתאר את התסכול, מדובר פשוט בחוסר מקצועיות".
עם חזרת הנבחרת האולימפית לארץ יערכו בהתאחדות בירור מעמיק כיצד קרה שימים ספורים בלבד לפני פתיחת הטורניר האולימפי מתגלה ששחקן לא רשאי לשחק, ואף ייתכן כי בעלי תפקיד בכירים ישלמו את המחיר. "פתאום הודיעו לנו שהוא מורחק", אמר לוזון רק לפני יומיים. "זה לא הגיוני, בדרך כלל מודיעים לפני ואז אתה יודע להיערך. איך רק היום אנחנו יודעים על זה? לפני כל משחק בינלאומי יש ישיבה טכנית, והנציגה של הוועד האולימפי אמרה לנו את זה".
הנפגע הגדול ביותר הוא כמובן רביבו, שנראה היום מאוד מדוכדך באימון הבוקר. "זה חלום של כל כדורגלן, לרביבו היה חלק גדול בהצלחה הזו, הוא עושה את כל ההכנה, הוא לא יוצא עם מכבי ת"א למשחק נגד בוקרשט, ובגלל שמישהו לא הסתכל בתקנון אופ"א, משהו שגם בליגה ג' עושים, פגעו בו", אמרו בסביבתו של המגן.
האימון המסכם של הנבחרת האולימפית של ישראל לקראת מאלי
(צילום: עוז מועלם)